Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af CrazyA
#90572
Hej alle

Jeg vil lige høre jer, om der er nogen i Silkeborg og omegn som sidder med samme problem som jeg.
For ca. 3 uger siden, lukkede Yousee ned for signalet hele dagen. Da det kom op igen, havde jeg pludselig fået problemer med TV2 (Bit fejl, og dårlig signal) Efter yderligere et par dage, havde jeg bit fejl og lav signal på endnu flere kanaler.
Og her den sidste uge, har jeg kun haft DR, DR2, DR-HD, DR-Update og TV3. Alle andre kanaler pixelerer, eller kan slet ikke vises (Får kun beskeden svagt eller intet signal)
Jeg har prøvet at opdatere kanalerne, uden at det giver noget resultat. Så derfor ville jeg gerne lige høre jer, om der er nogen der oplever det samme. Kan ikke forestille mig, at det er mine kabler. Da det som sagt virkede indtil den dag, det var lukket ned. Og hvis det var kablerne, ville der så ikke være problemer på alle kanaler ?
Har snakket med Yousee, og de siger de har problemer med tv som har indbygget DVB-C, og at der ikke skulle være noget galt, ved dem som kører med boks. Men kan det virkeligt være rigtigt ? Hvad siger i andre, som bruger den indbyggede DVB-C tuner, har i ligende problemer ?
Af Zarocq
#90635
Hejsa

Jeg bor godt nok ikke inde i selve Silkeborg, men lige udenfor. Vi har ingen problemer med de digitale kanaler - alle kommer fint igennem uden fejl.

Jeg bruger netværks-id 701.
Af noxity
#90657
Håber ikke at Yousee begynder at "lave" deres signal sådan at det giver problemer med indbygget tuner, så folk er tvunget til at betale for deres bokse.

De tjener jo ikke noget på dem med indbygget tuner. Kortlæseren bliver jo solgt til halv pris i diverse netbutikker.
Brugeravatar
Af CrazyA
#90668
Hej Zarocq, jeg bruger også 701. Har hørt fra et par kollegaer idag, at de har ligende problemer. Men det er åbenbart ikke galt for alle, en kammerat som bor få 100 meter fra mig har ingen problemer. Hans TV er dog et Philips, så ved ikke om det har noget at gøre med hvilket mærke man kører med af TV.

noxity Den du nævner har jeg også tænkt på, det håber jeg s.. godt nok heller ikke :(
Af MEOLSEN
#90677
Hej!

Bor også i Silkeborg(Gødvad) og jeg har også haft en del problemer med mit Yousee signal. Det hele startede for 2/2 - dagen hvor Yousee ændrede i nogle kanaler osv.

Mit problem har været at alle kanaler flere gange forsvandt. Det betød at jeg måtte lave fuld søgning flere gange, for bare at finde ud af at alle kanaler var væk igen dagen efter. Jeg oplevede også at hvis jeg lavede eks. 3 søgninger lige efter hinanden, så lå kanalerne på forskellige pladser hver gang. Pladserne ligger heller ikke på de pladser som de burde iflg. Yousee.

Jeg har også oplevet at navnene på kanalerne forsvinder på ca. 40 ud af de ca. 50 jeg har kodet ind.

Heldigvis har alt været OK de sidste 5 dage - Uden jeg ved hvorfor. Men jeg håber ikke det er noget jeg skal til og bøvle med. Alt var OK og uden problemer før kanalomlægningen 2/2.

PS: Har et LG 50PS8000
Af Zarocq
#90691
Må hellere lige nævne at knægten har et 32" Samsung 455, og han har heller ingen problemer med de digitale kanaler - udover den ustabilitet der har været de sidste 14 dage.
Brugeravatar
Af CrazyA
#90698
MEOLSEN skrev:Pladserne ligger heller ikke på de pladser som de burde iflg. Yousee.

Jeg har også oplevet at navnene på kanalerne forsvinder på ca. 40 ud af de ca. 50 jeg har kodet ind.
Hej

Det kunne tyde på, at du sidder og kigger på analoge kanaler pt. De fleste af dem går også fint igennem hos mig, hvis jeg ligger dem ind, men på dem er der netop ingen kanal navne, plus at de selvfølgelig ikke ligger på de digitale pladser :-)
Jeg bor for øvrigt også i Gødvad området.
Zarocq skrev:Må hellere lige nævne at knægten har et 32" Samsung 455, og han har heller ingen problemer med de digitale kanaler - udover den ustabilitet der har været de sidste 14 dage.
Tak for info, så røg den teori mht. TV mærke heldigvis :-)

For god ordens skyld skal det siges, at igår aftes var det ligesom, at det var blevet lidt bedre. Nu kan jeg igen tage TV2 og DiscoveryHD.
Så tak for det Yousee, det går fremad for jer :o :((
Af MEOLSEN
#90795
Nej det er nu ikke de analoge kanaler jeg ser på. Mit LG ordner kanalerne efter dem der modtages med DVB-C, analogt - og så en ordentlig stak radiokanaler??? Iøvrigt modtages også de kanaler der kun sendes digitalt. På information om kanalerne vises også et "DTV" (Digital TV). Så der er ingen tvivl om at det er DVB-C jeg modtager.

Efter at jeg i lørdags lavede en fuld søgning(igen) har det fungeret uden problemer.
Brugeravatar
Af CrazyA
#90852
MEOLSEN skrev:Nej det er nu ikke de analoge kanaler jeg ser på. Mit LG ordner kanalerne efter dem der modtages med DVB-C, analogt - og så en ordentlig stak radiokanaler??? Iøvrigt modtages også de kanaler der kun sendes digitalt. På information om kanalerne vises også et "DTV" (Digital TV). Så der er ingen tvivl om at det er DVB-C jeg modtager.

Efter at jeg i lørdags lavede en fuld søgning(igen) har det fungeret uden problemer.
Ok, kan læse at dit TV sorterer på samme måde som mit Samsung. Så der er skulle ikke være nogen tvivl :)

Jeg ringede igen igen til Yousee igår og beklagede mig over mine manglende 38 kanaler.
Og efter en hel masse ævl og kævl, hvor de både påstod det var mit TV, mine kabler osv.... Der var i stykker, og hvis det ikke var deres udstyr så vil jeg få en regning på min 1000,- Fik jeg dem til at kigge på sagen igen, og denne gang ville de endda indfinde sig på adressen. Det mente de jo ikke var nødvendigt sidste gang :s
De var dog ikke vanvittig stolte over at høre, at jeg ikke gav meget for deres "normale svar" mht. dobbelt afskærmede kabler. Da jeg har konstateret, at det kabel der går ind i huset kun er enkelt skærmet. Samt at det antenne stik der i tidernes morgen er sat op er et gammelt Triax (Måler ca. 10x10x4 cm), som jeg har læst mig frem til, på ingen måde er HF tæt. Så begyndte de at sige, at dengeng vores hybrid net blev ført ind. Der var signalet jo ikke så sart som idag og bla bla bla, til det kunne jeg jo så kun sige, at det var da muligt. Men da det er det idag, og da de selv siger man skal bruge dobbeltskærmed kabler, om det så ikke var en idé, at de selv fik skiftet det dårlige kabel ind i huset.
Så nu venter jeg spændt på, om jeg snart kan se digital TV igen.
Brugeravatar
Af CrazyA
#90971
Hmm, det bliver godt nok mer og mer mystisk det her. Igår fik jeg lov til at låne et Phillips nede hos Expert, det virkede uden problemer på mit signal. Der var altså hverken pixelering eller manglende kanaler :(
Så what dælen kan det da bee ? Kan det være digital tuneren i mit TV ? Troede at hvis sådan en gik til, så var der overhovedet ingen kanaler der virkede. Eller kan den gå til på forskellige frekvensbånd ?