Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KMAC
#90315
Jeg har købt en Samsung LE40B535 og forsøger at fange det digitale signal med det. Det har MPEG4 og DVB-T og C...

Jeg får mit kabel-tv via Dansk Kabel TV (yousee). Når jeg søger på digitale kanaler fanger fjernsynet intet. Kan fange lidt når jeg søger via luft, men det er kun dr og tv 2 og så lidt flere. Har mellempakken og burde vel også fange det hele via kabel...

Har været på yousee og fundet mit netværks ID og forsøgt mig med alskens kombinationer af frekvenser osv. Også tricket med at skifte landet til Finland uden held...

Er der nogen derude der har nogle ideer til hvad pokker der kan være galt?
Af misha1969
#90326
jeg har et 850 og har sat den til "andre lande" og ikke som så mange andre sverige, findland, tyskland eller frankrig.........

se denne side den vil helt sikkert afhjælpe dig

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/S ... ummer.aspx

http://yousee.dk/Hjaelp_og_Support/Tv/S ... radio.aspx

og en anden ting..... jeg måtte købe et nyt antennekabel som hifiklubben lavede til mig med de rette antennestik på for jeg kunne heller ikke fange kanalerne med de stik jeg havde på mit gamle kabel grundet for dårlig afskærmning...
Af KMAC
#90335
Tak for dit svar :-)

Sat den til "Andre lande"??? Den forstår jeg ikke... Hvordan gør du det?

Jeg har helt styr på mit netværks-ID - så det er heller ikke der problemet ligger tror jeg? Har som sagt også prøvet at lege lidt med symbol rate, frekvens osv. efter at have kigget lidt rundt herinde... Uden held.

Prøver at se om jeg kan finde et nyt antennekabel... Måske det hjælper?
Af noxity
#90337
Tror i snakker forbi hinanden.

Der bliver spurgt til en nordisk model 535, og du har en EU model 850.
Så vidt jeg ved, så er det IKKE noget der hedder andre lande på de nordiske modeller.

Prøv med QAM 64, symbol 6875, frekvens 143000 hz og netværks ID xx1.
Af KMAC
#90360
Så er det derfor... Kan ikke vælge andet end de nordiske lande.

Har nu investeret i nyt kabel - uden held.
Har rykket TV'et hen lige ved siden af stikket hvor kabel kommer fra (nolge mente at det var afstanden dertil der var for lang) - uden held.
Har som sagt leget med forskellige netværks-ID, frekvenser osv. (Hvordan vælger man xx1?) - uden held.

Jeg er ved at løbe tør for ideer... Er der andre forslag? Ellers må jeg jo have fat i min kabel leverandør og få dem til at teste signalet.
Af noxity
#90361
Mit netværks ID er 600/601, hvor man skal bruge 601 hvis du bruger TVet tuner, og 600 hvis du bruger en boks.