Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sonic
#89784
Hej Derude. Håber i kan hjælpe mig med følgende problem. Har en panasonic v10, hvor der jo er indbygget DVB-C tuner. Tv udbyderen er yousee - fuldpakken.

Efter at have fungeret fint indtil starten af denne måned har jeg nu oplevet at flere af kanalerne er faldet ud. Jeg har prøvet at lave ny søgning i DVB-C (efter alle kunstens regler - dvs. rigtigt netværks ID, frekvens og symbolrate). Dansk som sprog og Sverige som land. Den finder godt nok kanalerne, men hvis jeg fx. vil se TV2sport, kommer der en bjælke på skærmen hvor der står "krypteret" (og nej, det er ikke HD udgaven af TV2sport der er tale om). Samme problem gør sig gældende for en række af de andre kanaler, fx. Discovery, MTV, Canal9.

Har kontaktet Yousee som mener det er TV´et det er galt med - men det har jeg meget svært ved at tro på. Kan fx. godt se DRHD og det skulle da være mærkeligt om tuneren skulle gå selektivt i stykker, netop på det tidspunkt Yousee begynder at rode med kanalerne!

Håber i kan hjælpe....
Af ThomsenFP
#89788
Jeg har samme tv og udbyder, og har i aften opdaget at DR HD er væk. Kan se andre tråde med tilsvarende YouSee problem, så mon ikke det løser sig selv...
Af kiv
#89789
Jeg oplevede det samme.

Yousee har lagt flere HD kanaler ind og ændret på lidt.

Jeg lavede en ny kanal søgning og så virkede det hos mig :)
Af dkscan
#89805
Husk at de fleste fuldpakkekanaler ligger i to versioner: En krypteret så kunder med mellempakken kan tilkøbe dem via favorit og en ukrypteret til kunder med fuldpakken. Har man fuldpakken er det den ukrypterede version man skal gå efter.
Brugeravatar
Af radiomand
#89811
Husk at korrekt netværks id for fladskærme er "1" version.

F.eks:
YouSee HDboks for Østjylland er netværks id 700
Fladskærm´s tv for Østjylland er netværks id 701
Af Zarocq
#89860
Har du prøvet kun at søge efter "gratis kanaler"? Det vælger du når du laver en ny søgning.

Det gjorde jeg her sidste gang, så er man fri for alle de krypterede kanaler ligger og roder i listen - og forvirrer.
Af Sonic
#89966
Tak for svarene. Jeg er nu sikker på at jeg har brugt det rigtige netværks ID nemlig 701. Hvis jeg forsøger mig med kun at lede efter gratis kanaler ender jeg bare med helt at mangle de kanaler jeg burde have på DVB-C. Jeg kan lave en analog søgning hvor de fleste faktisk kan findes - men kvaliteten er godt nok ringe og der mangler stadig kanaler som TV2Sport og Canal9.
Af MEOLSEN
#90106
Ja det kan nu nok ikke hjælpe dig - Men jeg har lign. problemer med mit LG 50PS8000. Kanalerne forsvinder, de ligger ikke på samme kanaler som Yousee siger de skal, og kanaler skifter "frekvens-MUX". Alle problemer opstået efter kanalomlægningen af kanaler skete i sidste uge :o(. Og jeg har ingen pt. løsning på problemet