Debat om digitale tv-kanaler, HDTV og alt hvad der vedrører modtagelse af tv-signaler

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af TommyF
#84491
Hej

Jeg har et Mpg2 Philips med antenne forenings signal og bruger derfor YouSee HD optager, nuvel, det står ok, boksen funker ok, men jeg ville nu gerne aflevere den igen og sparer lidt penge på lejen, det kræver dog en HD optager med Mp4 og Dvb-c, Og her er hvad jeg ikke kan forstå, hvorfor er digital TV indført uden man har mulighed for at optage, redigere og se senere...skulle de ikke have på plads først.
Personligt tror jeg det er de sædvanlige retigheds xxx der spiller ind, og ikke så meget tekniken, YS boksen virker jo fint.
Ved ikke hvad jeg venter af svar på dette indlæg men jeg er forundret over jeg ikke kan gå ud og købe en optager til mit system, hvad gør andre der vil optage i HD kvalitet når man nu betaler for HD kvalitet.
Af phytoplankton73
#84496
Undskyld men jeg forstod meget lidt af dit indlæg.

Kræver dit signal fra antenneforeningen at du har en modtager boks fra YouSee? Eller er det kun de kanaler som sendes som DVB-C der kræver det?
Af Remmerboy
#84507
jeg bruger f.eks min mediacenter til at optage over dvb-c tuneren. så mon ikke at der findes hd-optager med indbygget dvb-c.
desuden er det ikke nødvendigt at tage hensyn til hd optager når man opgraderer sendenettet. det er jo tv'et derer vigtigst i denne sammenhæng
Af TommyF
#84597
Det var heller ikke let at skrive min tanke, men lige nu hvis jeg ønsker at gemme en udsendelse i HD er der kun YS boksen, mener ikke jeg har set en HD optager med dvb-c og Mpg4.
Så man er lidt stavns-bundet, det var det jeg ville ud med.....
Af noxity
#84610
TommyF skrev:Det var heller ikke let at skrive min tanke, men lige nu hvis jeg ønsker at gemme en udsendelse i HD er der kun YS boksen, mener ikke jeg har set en HD optager med dvb-c og Mpg4.
Så man er lidt stavns-bundet, det var det jeg ville ud med.....
Først: Dit oprindelige indlæg var en omgang rod! :)

Der kommer ikke en dvb-c mpeg4 optager på markedet inden for den nærmeste fremtid. De må simpelthen ikke lave dem, grundet diverse rettigheder til det HD-materiale man kan optage med sådan en.
Af steen_c
#84635
Der findes en triax boks, hvor man kan købe en 500 gb ekstern hdd og koble til og fra efter behov. til omkring 2999 kr.
Af TommyF
#85203
Helt sikkert,,, et rod, jeg viste ikke rigtigt om det bare skulle ud eller om jeg ville søge efter noget, men det irriterer mig ret meget hvis det er rettigheder
der er stopklodser for en god optager, det kan ikke være rigtigt at kapital interesser kan hindre forbrugerens muligheder eller udvidelser.

YS boksen funger nu ok nu, men mangler gode redigerings muligheder , slow step begge veje osv som min gode gamle Panasonic HD optager havde i sin tid.

Da mit TV kun er Mpg2 og jeg har YS via antennne foreningen er jeg fastlåst, må ikke sætte parabol op osv, og det burde vel heller ikke være nødvendigt når man nu allerede betaler for et signal..

Det er måske her jeg føler mig 'umyndig gjort'
Af TommyF
#85265
Var inde og se på Triax osv, og så bla dette..

Q: Hvis min modtager går i stykker og bliver ombyttet til en anden - kan jeg så bare tilslutte harddisken til den nye modtager?

A: Ja, men dine optagelser med den "gamle" modtager er desværre gået tabt. Af sikkerhedsmæssige grunde kræver Boxer at optagelser SKAL være kodede og kun kunne afspilles gennem den samme modtager.


:(
Af Runge
#86189
at investere i en Dreambox 8000C box, jeg vil tro at den kunne løse dine problemer
Af TommyF
#86285
Uha da, den ser dejlig ud, og lidt dyr, den kan nu meget mere end jeg har brug for, men er helt sikkert en mulighed når den falder en smule mere,
http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver ... kabel.html

Den burde jo virke direkte uden kort eller noget nu hvor YS har frigivet signalerne.
Af dieseldk
#86763
TommyF skrev:Uha da, den ser dejlig ud, og lidt dyr, den kan nu meget mere end jeg har brug for, men er helt sikkert en mulighed når den falder en smule mere,
http://www.hm-sat-shop.de/hdtv-receiver ... kabel.html

Den burde jo virke direkte uden kort eller noget nu hvor YS har frigivet signalerne.
hvis du ikke vil have kort er der ikke meget HD tv at optage ved yousee kun dr hd faktisk
Af TommyF
#86844
Jeg har jo fuldpakken både analogt og digitalt, mener at fuldpakken her er med Kanal5 HD, eurosport HD og TV2 film HD, de skulle gerne virke uden kort.
Af dkscan
#86848
TommyF skrev:Jeg har jo fuldpakken både analogt og digitalt, mener at fuldpakken her er med Kanal5 HD, eurosport HD og TV2 film HD, de skulle gerne virke uden kort.
Nej de 3 nævnte kanaler er bonuskanaler, når man har YouSee Plus dvs. de kræver programkort.
Af TommyF
#86910
Ok, har godt nok HD pakken lige nu, men havde den opfattelse at de var med bare man havde fuldpakken.