Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50278
Hvert enkelt TV vi være lidt forskelligt fra alle andre, så du vil ikke få et "kalibreret" billede ved at bruge vores indstillinger. Med en DVD/BluRay disc, skal du dog selv være i stand til at foretage de justeringer der er nødvendige. Med PZ85 mangler der mulighed for at justere på enkeltfarver, så det vil være meget begrænset hvad du kan få ud af DVD'en.
Senest rettet af Torben Rasmussen 9. dec 2008, 16:49, rettet i alt 1 gang.
Af Rod1983
#50285
yakken skrev:Hvert enkelt TV vi være lidt forskelligt fra alle andre, så du vil ikke få et "kalibreret" billede ved at bruge vores indstillinger. Med en DVD/BluRay disc, skal du dog selv være i stand til at foretage de justeringer der er nødvendige. Med PZ85 mangler der dog mulighed for at justere på enkeltfarver, så det vil være meget begrænset hvad du kan få ud af DVD'en.
Hej.

Tak for svaret. Jeg beholder de anbefalet indstillinger i testen :)
Af Corporal
#51727
Der er en ting der undrer mig lidt. Der står at man skal sætte skarpheden ned til et minimum. Jeg forstår det ikke helt da billede i så fald bliver mere uskarpt (sjovt nok). Prøvede at sætte skarpheden op og der er virkelig stor forskel, og en forbedring i mine øjne. Hvorfor er det man skal sætte skarpheden ned til et minimum? Går ud fra at der er en grund :)
Af stecherDK
#57531
Hej

Jeg er lidt forvirret omkring alle de forskellig modeller af Panasonic.
Hos EL-giganten har de i øjeblikket følgende modeller på bud:

TH42PZ85EA
TH46PZ8E
TH42PZ8EA

Er det kun den førstenævnte, som kan relateres til jeres anmeldelse eller er det samme serie, hvor teknologien indeni er ens, men hvor der måske er nogle udvendige design forskelle?

på forhånd tak
stecherDK
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#57532
Du kan bruge betragtningerne i anmeldelsen for begge PZ85 modeller og som sådan også PZ80 modellerne. PZ8 er lidt mere skrabet, men stadig en skærm der har mange af de samme karakteristika.
Af stecherDK
#57535
Tusind tak for det hurtige svar :)

Kan man udlede noget af suffix'ene 'E' og 'EA' ?

Kan ikke umiddelbart finde disse på Panasonics hjemmeside, hvor der kun er angivet f.eks TH-42PZ85, TH-42PZ80 og TH-42PZ8 - altå uden de suffix som f.eks angiver.

stecherDK
Af Briii
#58653
Farvetemperatur skal sættes til varm, hvorfor? Jeg prøvede og indstille min skærm (PZ85) til varm mens TV2 viste billeder fra en skøjtehal. Og da jeg ændrede det, så blev banderne i skøjtehallen næsten lidt mere gule.. Hvorfor skal det ændres?

Og hvorfor skarpheden, som en jo siger herinde burde det blive mere uklart?

Mvh

Brian
Af Briii
#58777
yakken skrev:Vi har målt os frem til de ændringer du ser i anmeldelsen og målet er at undgå de ting vi beskriver her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1225350000

Derfor...
Det er også helt iorden, forresten en god beskrivelse og gennemgang af de forskellige problemer..

Men der står bla er 6500 kelvin er målet (?), men bliver tallet ikke meget højere når man vælger en varm farve i forhold til normal/kølig farve?

Og det er vel ikke naturlige farver, når ishockey bander bliver mere eller mindre gul farvet, når man skifter farven til varm?

Jeg har sat mit tv til varm farve efter anbefalingerne og det ser nu også dejligt nok ud, synes bare det virker voldsomt lige i det der tilfælde..

Mvh

BRian