Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Zacho
#38004
... Det er tiladt at savle.
Sikke et flot Tv.
Af Quickmcj
#38051
Man skal lige huske at TV'et garanteret kun understøtter et meget lille antal film og musik formater. For musik er problemet nok ikke så stort da næsten alle har MP3 og at TVet hel sikkert også understøtter dette. Problemet er mere med film, da film kan komme i mkv, vob, avi, wmv og så kan lyden findes i dts, ac3, aac osv.

Det er derfor man får twonky med i købet så at sige. For den transcoder filmen i realtime til et format som TVet kan forstå at decode. Problemet er dog at realtime transcoding kræver en "rimelig" PC og at kvaliteten af både billede og lydspor er markant ringere end orignalt.

Det skal man bare lige være opmærksom på. Det kan selvf. være at der senere kommer en ny firmware som understøtter flere codecs, ligesom man gør med fks. PS3.

Det bedste er at ha film og musik i et format som er understøttet direkte af TV'et så man ikke skal transcode.
Af teamet
#38061
Under rgb indstillinger henviser du til 'prisklassen' uden at nævne hvad prisklassen er?

Umiddelbart tænker jeg loewe, og at prisen kan adderes til negative sider, men her tager jeg måske fejl?
Af PeterK
#38063
Ligger omkring 21.000 kroner, hvilket er et af de billigere loewe tv

Har faktisk selv lige købt et loewe xelos A 42 da der er 5000 i rabat i maj + juni.
Af teamet
#38078
ja, loewe er lækkert. den pris du nævner, er det 42"?
Af PeterK
#38091
Nej de 21000 er for 37".

Men jeg gav 26000 for mit A 42" der normalvis koster 31.000
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38114
Yes prisklassen er lige omkring de 21-25.000 for 37 tommer modellen. Loewe tilstræber at gøre produkterne så brugervenlige som muligt, og det er de bestemt også, men fordi standardindstillingerne kræver justering, kommer man til at savne lidt indstillingsmuligheder.

En professionel kalibrering kan naturligvis udbedre dette, da en sådan også tager udgangspunkt i service menuen, hvor disse indstillinger er tilgængelige.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#38116
Quickmcj skrev:Man skal lige huske at TV'et garanteret kun understøtter et meget lille antal film og musik formater. For musik er problemet nok ikke så stort da næsten alle har MP3 og at TVet hel sikkert også understøtter dette. Problemet er mere med film, da film kan komme i mkv, vob, avi, wmv og så kan lyden findes i dts, ac3, aac osv.

Det er derfor man får twonky med i købet så at sige. For den transcoder filmen i realtime til et format som TVet kan forstå at decode. Problemet er dog at realtime transcoding kræver en "rimelig" PC og at kvaliteten af både billede og lydspor er markant ringere end orignalt.

Det skal man bare lige være opmærksom på. Det kan selvf. være at der senere kommer en ny firmware som understøtter flere codecs, ligesom man gør med fks. PS3.

Det bedste er at ha film og musik i et format som er understøttet direkte af TV'et så man ikke skal transcode.
Ja, det har jeg ikke diskuteret i anmeldelsen, da det godt kan blive lidt teknisk med de mange betegnelser. Typisk er man dog dækket ind, da der foregår en omkodning, så Tv'et kan læse formatet.

Jeg benytter selv systemet med programmet Tversity på min PS3 og det fungerer godt. Film komprimeres i nogen grad, men indstillinger i programmerne kan også minimere denne komprimering og til tider er den næsten ikke synlig. Det er selvfølgelig en metode, der forudsætter, at man har en rimelig kraftig PC og gode signalforhold på sit trådløse netværk.