Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204574
Mange af billeder er taget med høj blænde, så fokusdybden er kort. Det er et bevidst valg.

Et enkelt måtte jeg tilføje fra en af mobiltelefonerne (den med de to fjernbetjeninger) da det er skudt andetsteds.
Af 2841
#204582
Hej Torben

Jeg er den lykkelige ejer af et Beovision 7 55 2D :)

Ud fra din test og kommentarer kan jeg forstå at du mener både BV 11 Samt avanten har et bedre billede allround, eller er det kun farverne?

Hvad ville jeg, ud fra din vurdering miste ved at skifte til en avant, og hvad ville være en forbedring?

Mvh. Johnny
Af Hnc
#204607
Tak for en fin test.

Jeg er enig i kommentaren om at det vil være en god idé, hvis centerhøjttaleren forbliver skjult ved afspilning af musik.

Jeg har kraftigt overvejet at udskifte nuværende beovision 8-40 med det nye avant, men må erkende at jeg er blevet mere i tvivl p.g.a manglende hevc. Så vi beholder nok nuværende serup lidt endnu.
Af Nightwolf
#204795
@ Google
Okay.... Ja fair nok
Men så bliver jeg jo lidt nysgerrig.... - Hvem er du så ?
Tænker hvilken kvalifikationer/ uddannelse har du til at man skal have respekt for denne top anbefaling....? Sagt på en pæn måde

@ Torben Rasmussen
Du mener ud over, at vi har kørt det her site i næsten 10 år nu...?

Taget ud fra svaret, så har Torben altså kvalifikationer?/ uddannelse? udover at have i siddet 10 år hjemme i sofaen og set og hørt på og kommenteret på div. produkter!

@ alando
...I bliver tøsesure over den mindste kritik...slap nu lidt af…

Du har ganske ret, de tér sig som små børn, når der er nogle der stiller kritiske spørgsmål til deres ”test”. Det siger jo alt om dem og seriøsiteten af sitet, når man ikke tåler kritik, eller andres synspunkter.

@ PhDream
Er Flatpanels i lommen på B&O?

Ja, man kan ikke andet end undres...

Der er desværre nogle gennerelle grove mangler i Avanten; HEVC decoding, hdmi 2.0, input lag, DTS-MA HD eller Dolby TrueHD/Atmos dekoder, opskalerings problemer, ingen 10 bit farve understøttelse, USB 3.0, osv.

Sløv/langsom processor der gør betjeningen med fjernbetjeningen halter (ventetid).

B&O forudsætter, at man skal være afhængig af alle mulige kvalitetsmæssige underlødige bokse, for at få fuld udnyttelse af tv’et (bl.a. Appel tv, som ingen aner, om det kommer med 4K understøttelse).

Efter sigende (uofficielt) understøtter Samsungs bedre paneler og elektronik 10 bit farver.

Der skal hele tiden huskes på, at vi taler om et tv, der sælges af B&O, som et Premium produkt!

Man kan næsten tale om en vildledning med denne ”top anbefaling”

Dermed mener jeg ikke, at tv’et er dårligt, men der mangler bare efter min mening væsentlige ting, før det er et Premium produkt (”top anbefaling”) det skulle nok kun have været en ”anbefaling”.

Glæder mig til at se et Avant med opdateringer, der skal forbedre billedkvaliteten.

Det minder lidt om den gamle Avant, hvor det kun var den sidste udgave (fladt 32” billedrør) der virkelig leverede varen og blev det bedste crt TV på markedet. Man kan håbe på, at det samme sker for den ny Avant enden for længe (før B&O løber tør for penge).
Af AOne
#204808
Hej, tak for en super anmeldelse som er blevet grundigt læst og valget er nu taget, det bliver Avant :)
Jeg har dog lige et spørgsmål som jeg håber du kan besvare.

Jeg vil gerne have en hard disk koblet til med det samme når teknikeren kommer, Jeg har tænkt på den nedenstående. Kan det mon fungere problemfrit med denne, og er der plads til at den kan monteres inde i Tvét på samme måde som Apple TV ?


Western Digital

Elements Desktop 3 - 2TB
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204822
Jeg har ikke erfaringer med nævnte model, men den ser noget stor ud. Kan den trækkes af en enkelt USB port?

Jeg brugte selv en 2.5" USB disc på 750 GB.
Af HansC.
#204836
Jeg har en Samsung SSD 840Evo 500GB Basic (MZ-7TE500BW) i RaidSonic ICY BOX (cradle) – Og det fungerer helt fint.

Torben: Du skulle vel ikke ha' en aktuel release date for den efterhånden længe ventede opdaterede software?

/HC
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#204840
Nej, jeg fik blot at vide, at min ville få beta'en i august og det gjorde den. Hvornår den officielle kommer har jeg ikke fået dato på, men jeg kan næsten gætte, at vores første oplysninger om at den ville være ude inden september ikke holder.
Af HansC.
#204853
B&O lovede at den skulle være klar inden udgangen af august - Det holdt så ikke...

/HC
Af AOne
#204857
Er der nogle ben i at købe en hard disc og selv koble den til..
Jeg mener, vil det fungere problemfrit ? Er det bare en USB port på Tvét den skal kobles til ?
Af HansC.
#204858
Det er absolut intet problem - 15 sek og du er kørende.

/HC
Af teletis
#204872
AOne skrev:Er der nogle ben i at købe en hard disc og selv koble den til..
Jeg mener, vil det fungere problemfrit ? Er det bare en USB port på Tvét den skal kobles til ?
Nej det er der ikke nogen ben i... men tag og køb en 2,5" da den vil være lettere at gemme væk... da den ikke har en ekstern strømforsyning hvilket en 3,5" har.
Brugeravatar
Af KimKaos
#204874
Jeg vil foreslå du køber en HD med masse af plads - så kan du gemme masse af film mv.
Af AOne
#204942
Hej igen, Tak for alle Jeres svar :)
Kan denne her bruges ?

WD Elements Portable ( WDBU6Y0020BBK
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7