Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#188890
Sartor skrev:Jeg går ud fra at Eizo EV2436W ligger ca. i samme liga som den noget billigere Dell U2412M, hvis man ser bort fra den flimmerfrie del.

Hvordan er billedkvaliteten i forhold til Dell U2412M?
Beklager sent svar.

Ja, de er ikke langt fra hinanden på billedkvalitet. De har samme karakteristika pga. IPS-panelerne og Dell tilbyder også en rimelig god sRGB-profil.
#189601
tipsen skrev:Jeg havde egentlig overvejet at købe en Dell U2410 eller en Asus PA248Q, men det virker som om at denne skærm er et bedre bud til prisen - eller er det hip som hap?
Billedkvaliteten på U2410 er også super. Asus skærmen har jeg ikke erfaring med.

Men jeg synes helt klart, at den flimmerfri del giver mening og bør tælle med i valget.
Af tipsen
#189783
Så er der bestilt en Eizo EV2436W hos Dustin (stor prisforskel blandt forhandlerne, mærkeligt!) - hvad er egentlig forretningspolitik med døde pixels - hænger jeg på en skærm, hvis der eks. er 3-4 døde pixels på den eller hvordan ser det ud med det? (Mange år siden jeg sidst stod over for den problematik, så ved ikke om det overhovedet er et problem længere)
Vil der være nogle oplagte forskelle ved brug af DVI vs DisplayPort?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#189785
Det er godt nok sjældent, at der efterhånden forekommer pixelfejl, men uanset hvad, så har du jo dine 14 dages returret ved onlinekøb. Jeg kan ikke længere producenternes pixelfejlspolitik da det er meget sjældent det forekommer.

DVI vs. DisplayPort gør ingen forskel på denne skærm. DisplayPort kan teoretisk understøtte højere farvedybde og højere opløsning, men DVI kan fint levere hvad der kræves af EV2436W.

God fornøjelse med skærmen :)
#189787
Det lyder godt. Det lyder som om det eneste udbytte af DisplayPort-kablet kunne være overførsel af lyd til skærmens indbyggede højttalere - så slipper jeg for et ekstra-kabel, når der skal overføres system-lyde til de integrerede højttalere.
Af JLyng
#192643
Jeg kan se at EV2436W er kommet med på købsanbefalinger, men den hører ikke til under grafiker skærme.

Jeg har en Dell 2209WA som jeg købte efter gode anmeldelser her hos Flatpanels.

Vil jeg opleve en dårligere kvalitet ved gengivelse af fotos ved et skifte fra Dell skærmen til Eizo skærmen?

Jørgen Lyng
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192644
Jørgen: Jeg synes den er en fin erstatning for din 2209WA. Den er lidt i samme klasse, men kommer så oven i hatten med større panel og flimmerfri bagbelysning. Det er en rigtig fin skærm på mange områder, f.eks. til fotografier.

Den kunne måske godt komme under grafikerskærme med fornuftige argumenter, men lige nu har vi bare valgt kun at lægge den under kontorskærme :)
Af tipsen
#192649
Jeg er fint tilfreds med min - i forbindelse med køb/byg af ny computer er jeg dog i tvivl om jeg skal satse på hdmi, dvi eller dp kabel (3m) - det ville være ok at få lyden med i kablet og så er DVI ude af billedet, men ved ikke om det så er DP eller HDMI, som giver bedst resultat og om der er andet man bør være opmærksom på? (3m. kabel)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#192650
Du kan bruge alle tre. DVI tager som du nævner ikke lyd med, men der er ingen forskel på billedkvalitet på de tre. De kører alle sammen 100 % digitalt.

Men i forhold til PC'en, så er det jo altid rart med en HDMI-udgang. Så kan man tilslutte den nemt og bekvemt til f.eks. tv-skærme.
Af tipsen
#192651
Alle de bundkort jeg overvejer har DVI og HDMI, men ikke alle har DP - men det lyder som om det er hip som hap hvad jeg vælger, så tror bare jeg vælger den billige hdmi løsning :-)
Af JLyng
#192653
Rasmus Larsen skrev:Jørgen: Jeg synes den er en fin erstatning for din 2209WA.
Okay super.

Jeg var nemmelig uheldig med min Dell skærm. Først røg LED lampen der indikerer at skærmen er tændt, så opstod der et problem der mest af alt ligner en nylonstrømpe der løber. Dette problem strækker sig over et stort område, men det ses tydeligst på en hvid baggrund (hvis billedet har mange mørke nuancer ses det stort set ikke), og jeg har før oplevet at indlevere defekt elektronik og fået det tilbage med en besked om at produktet er afprøvet og der er ikke fundet nogen fejl. Visse butikker kan så finde på at opkræve et gebyr fordi de mener at man har ulejliget dem uden grund.

Jeg købte skærmen hos Dustin Home og begge problemer opstod mens der stadig var 1 års garanti tilbage, men jeg valgte at leve med fejlene. Problemet med LED lampen der ikke lyser er for lille til at jeg ville undvære skærmen i længere tid, men hvis jeg kunne være sikker på at fejlen med "strømpen der løber" blev løst ville jeg bestemt godt have haft det lavet mens tid var.

Jeg er meget glad for at du vurderer at Eizo skærmen vil være lige så god til at vise fotos. Jeg er ikke på nogen måde grafiker men værdsætter en god billedekvalitet, og her lyder det til at Eizo skærmen også kan være med.

God Weekend

Jørgen Lyng
#198549
Jeg sidder og kigger på denne skærm og det lyder jo meget godt. Jeg har løbende været på udkig efter en 16:10 skærm, med bedre billede end den gamle Samsung T240HD jeg har brugt i flere år.
Udover almindelig brug, vil den også blive brugt til en del all-round spil, så jeg har mine bekymringer når jeg kigger på IPS paneler. Min nuværende skærm er dog ikke af de hurtigere, og køre også kun med 60 Hz, men ville være ked af at ende ud med en skærm der havde synligt sløring eller inputlag.

Er der nogen der herinde der har erfaring med skærmen og sporadisk spilbrug, der har nogle kommentarer :) ?
Og er det overhovedet noget man skal gå op hvis man ikke er professionel Counter Strike spiller ? Racer Spil og FPS, som Battlefield kører sjældent over 60FPS i mit setup.