Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#196461
Slipsefyr skrev:Det bliver da mere og mere mystisk, jeg har også samme problem med e-manual og apps, som et par af jer andre O-O .

Genstart af router løste også problemet en dags tid, men nu er det der igen, men tvét er på nettet. ;;)

Det kunne være man skulle spørge samsung hvad det er for noget pjat.

Ellers fungere alt andet og det er et fremragende tv.
Har du prøvet med kabel i stedet for trådløs? fik mit hjem sidste weekend og virker fint med kabel. Og har læst mange steder på nettet, at hvis man bruger trådløs til Samsung tv, skal routeren ikke stå for langt fra skærmen.
#196463
Harndahl skrev:
Slipsefyr skrev:Det bliver da mere og mere mystisk, jeg har også samme problem med e-manual og apps, som et par af jer andre O-O .

Genstart af router løste også problemet en dags tid, men nu er det der igen, men tvét er på nettet. ;;)

Det kunne være man skulle spørge samsung hvad det er for noget pjat.

Ellers fungere alt andet og det er et fremragende tv.
Har du prøvet med kabel i stedet for trådløs? fik mit hjem sidste weekend og virker fint med kabel. Og har læst mange steder på nettet, at hvis man bruger trådløs til Samsung tv, skal routeren ikke stå for langt fra skærmen.
Nej, har ikke mulighed for at trække 30 meter kabel rundt i min stue, der er også fuld antennesignal til det trådløse, jeg har helelr ikke længere problemer med nettet, blot brugen af apps virker nogen dage og ikke andre. O_O
Af fc-andeby
#196501
Hej

Min kammerat har lige købt dette TV, har hjulpet ham med opsætning af TV'et. Dog nåde jeg desværre ikke at lege alt for meget med tv'et. Så jeg har lige et par spørgsmål.

Jeg har indstillet fjernsynet efter indstillingerne i anmeldelsen og det er også gået fint, indtil jeg kom til farverne.
I testen står der at farverne skal indstilles sådan her:
Rød - 25
Grøn + 24
Blå - 25
Rød + 26
Grøn + 22
Blå + 28

Men jeg kan ikke finde det i menuen. Jeg kan dog finde et sted hvor jeg kan justere Rød, Grøn og blå.
Men som den står i anmeldelsen, læser jeg det som om at der er 6 punkter man skal indstille farven på eller tager jeg fejl?

Et andet problem er, når jeg f.eks. trykker på youtube app., så er der bare sort skærm og så sker der intet, hvordan kan det være?

MVH. Thomas
Af Slipsefyr
#196502
[quote="fc-andeby"]Hej

Min kammerat har lige købt dette TV, har hjulpet ham med opsætning af TV'et. Dog nåde jeg desværre ikke at lege alt for meget med tv'et. Så jeg har lige et par spørgsmål.

Jeg har indstillet fjernsynet efter indstillingerne i anmeldelsen og det er også gået fint, indtil jeg kom til farverne.
I testen står der at farverne skal indstilles sådan her:
Rød - 25
Grøn + 24
Blå - 25
Rød + 26
Grøn + 22
Blå + 28

Men jeg kan ikke finde det i menuen. Jeg kan dog finde et sted hvor jeg kan justere Rød, Grøn og blå.
Men som den står i anmeldelsen, læser jeg det som om at der er 6 punkter man skal indstille farven på eller tager jeg fejl?

Et andet problem er, når jeg f.eks. trykker på youtube app., så er der bare sort skærm og så sker der intet, hvordan kan det være?

MVH. Thomas[/quote

Velkommen i klubben af sort skærm når man vil aktivere de forskelige apps. Du kan prøve at tænde at slukke for tvét og prøve igen, det virker nogengange. ;;) .

Med hensyn til billedeinst., så kan man i mine øjne ikke bruge de instillinger fra testen i et lyst ,miljø, men udelukkende i et mørkt rum. Det er selvfølgelig en smagssag,men jeg kan slet ikke forliges med en biografbilledprofil og en farvetone på varm2, det er jo slet ikek neutralt og minder mig mere om de gamle billedrørs tv, vi skulle gerne være kommet lidt længere end det, men som sagt det er jo et temperaments spørgsmål.
#196543
fc-andeby skrev:Tak for hjælpen.

Hvilke indstillinger har du valgt at bruge?
Min kone og jeg forestrækker helt klart disse:

Billedprofil: Dynamisk
Baggrundslys :15
Kontrast 95
Lystyrke: 40
Skarphed: 55
Farve: 58
Tone: G50/G50
Billedformat: 16:9
Farvetemp. Standard


Når man vælger dynamisk som billedeprofil kan man ikke komme i avancerede indstillinger og stille alt det han gør i testen, det vil jeg også mene man skal holde sig fra med mindre man selv kan kalibrere skridtet eller får nogen til det der har forstand på dette.

Det har ham der tester tvét selvfølgelig, men jeg bryder mig så bare ikke om resultatet, jeg har det klart bedst med overstående. :)
#196555
Jeg har lige købt et F8005 og har store problemer med Netflix app nogen gange ikke vil starte op men bare går tilbage på den indgang som det var på inden jeg startede smarthub op.

Har snakket med samsung og lyder til de kender til problemet og løsningen indtil nu her :

det kan desværre være at du skal prøve at nulstille den nogle gange. Har haft tidligere cases hvor kunden har prøvet at nulstille smarthubben 2-3 gange før den virkede som den skulle
Af Slipsefyr
#196557
Så må man da håbe smarthubben kan nultilles uden at man samtdig nulstiller resten af de inst. man har lavet på tvét.
#196651
Der bliver i øjeblikket arbejdet på en opdatering som skal løse problemet med Netflix appen i vores Smart-hub så jeg må bede dig om at væbne dig med tålmodighed lidt endnu.
Du kan også prøve at nulstille selve smart-hub'en via menu -> smarte funktioner -> smart-hub nulstilling
#197024
Hej igen

Min kammerat kan ikke rigtigt få de apps til at virke.

Skal man have en samsung konto for at hente apps?

Jeg har prøvet at oprette en konto på selve tv'et, kan ikke huske helt hvor det er. Men når jeg trykker opret konto, sker der intet.

Vi har prøvet på at installere apps, men det vil den hellere ikke reagere på.

Har nulstillet smart hub.

Hvad gør jeg?
Af Slipsefyr
#197025
Velkommen i klubben, jeg oplever nøjagtigt det samme.Vi nok bare vente på opdateringen. O-O
#197522
Jeg har lige købt tvét og venter på at komme hjem til det idag.
Jeg leder efter noget bedre lyd, Jeg har 4 ting koblet til via HDMI, så hvis jeg på en eller anden måde kan få noget ekstern lyd som virker på alle 4 ting UDEN jeg skal til at skifte kabler eller noget. ville det være meget stor hjælp, har kigget lidt på en soundbar (samsung self) som kobles til via et eller andet trådløs. Er det nok? eller skal jeg købe noget helt andet ?
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12