Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af RogueAgent
#64941
Rasmus Larsen skrev:Den er også helt ny, så mon ikke prisen falder om lidt tid? :) G10 har jo trods alt været ude lidt tid nu.
V10 er allerede faldet ca 1000 kr i forhold til billigste pris ved lanceringen. Den står til 11.998 (42") inkl. levering hos CC proshop i Kolding.
Af Lorentzen
#64942
RogueAgent skrev: V10 er allerede faldet ca 1000 kr i forhold til billigste pris ved lanceringen. Den står til 11.998 (42") inkl. levering hos CC proshop i Kolding.
Præcis men ændrer ikke på springet fra G10 der står i 8198kr. fra det billigste sted den kan erhverves.
Altså en forskel på 3800kr. men mon ikke vi vil se yderligere fald på begge modeller, forhåbentligt mest på V10 :), så den prismæssige forskel også svarer til den indholdsmæssige forskel!

Til Rasmus: Ja synes godt nok også at pre-indstillingerne på de forskellige samsung skærme/tver har været helt ude i hampen, men vil da glæde mig til at se hvor godt et billed B850 kan opnå efter en justering, for designet falder i en god smag hos mig!
Af KuntaKinte
#64943
yakken skrev:Problemet er at Rasmus benytter DVB-S og ikke har lagt kabel-TV ind. Hvis der skal testes for DVB-C, så skal TV'et flyttes til andre lokaler. Med mindre Yousee smider det ind gratis...
Jeg var hurtigt nede i Tapeconnection i dag og kiggede på V10. Det er helt sikkert den jeg skal ha'. Men jeg var godt nok ikke imponeret over det billede der var på DR1 med DVB-C tuneren. Det lignede mest af alt et skidt analogt signal.
Forhandleren sagde, at det var fordi de havde koblet så mange tv på samme signal, men når det er digitalt er der vel billede eller ej. Eller har jeg slugt et eller andet.

Nå. Jeg har alligevel tænkt mig, at holde fast i min YouSee boks og så betyder det jo mindre

Viva la V10
Af KuntaKinte
#64944
yakken skrev:Problemet er at Rasmus benytter DVB-S og ikke har lagt kabel-TV ind. Hvis der skal testes for DVB-C, så skal TV'et flyttes til andre lokaler. Med mindre Yousee smider det ind gratis...
Men vi er enige om, at Rasmus har testet med en boks fra Canal Digital. Det er ikke den indbyggede DVB-S tuner der er testet?
Af Zorro58
#64945
Et måske tåbeligt spørgsmål:

Gør det, at V10 har DVB-S tuner, at man ikke behøver boksen fra f.eks Canal Digital og Viasat? Kan man nøjes med kort og kortlæser?
Af RogueAgent
#64946
Zorro58 skrev:Et måske tåbeligt spørgsmål:

Gør det, at V10 har DVB-S tuner, at man ikke behøver boksen fra f.eks Canal Digital og Viasat? Kan man nøjes med kort og kortlæser?
Som jeg har forstået det, så skulle den indbyggede DVB-S tuner virke med Canal Digital men ikke Viasat (anderledes kodning..?).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64947
Lorentzen skrev: Til Rasmus: Ja synes godt nok også at pre-indstillingerne på de forskellige samsung skærme/tver har været helt ude i hampen, men vil da glæde mig til at se hvor godt et billed B850 kan opnå efter en justering, for designet falder i en god smag hos mig!
Ja bestemt. Jeg skal nok komme nærmere ind på dette i anmeldelsen :)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64948
KuntaKinte skrev:
yakken skrev:Problemet er at Rasmus benytter DVB-S og ikke har lagt kabel-TV ind. Hvis der skal testes for DVB-C, så skal TV'et flyttes til andre lokaler. Med mindre Yousee smider det ind gratis...
Men vi er enige om, at Rasmus har testet med en boks fra Canal Digital. Det er ikke den indbyggede DVB-S tuner der er testet?
Yes, det er med Canal Digital HDTV boksen. Jeg mangler lige pt. modulet for at kunne sætte programkortet fra Canal Digital over i Tv.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64949
Zorro58 skrev:Et måske tåbeligt spørgsmål:

Gør det, at V10 har DVB-S tuner, at man ikke behøver boksen fra f.eks Canal Digital og Viasat? Kan man nøjes med kort og kortlæser?
Jep. Men som sagt har jeg ikke selv testet det, så om du spiller 100 % ved jeg ikke. Jeg ville søge lidt erfaringer fra forbrugere der har forsøgt.

Men hvis du dropper boksen mister du dog samtidig optagefunktionen og den ret elegante pause funktion. To ting som jeg personligt er rigtig glad for.
Af Plasman1978
#65097
Hej og tak for en ellers udmærket anmeldelse. Har selv en TX-P50V10E og jeg synes at THX indstillingen er super god,med undtagelse af de sekundære farver. Mit spørgsmål er: Hvis jeg benytter "cinema" indstillingen,skal farverne så også stå i 30? Synes farverne virker for overmættede :s
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65112
Plasman1978 skrev:Hej og tak for en ellers udmærket anmeldelse. Har selv en TX-P50V10E og jeg synes at THX indstillingen er super god,med undtagelse af de sekundære farver. Mit spørgsmål er: Hvis jeg benytter "cinema" indstillingen,skal farverne så også stå i 30? Synes farverne virker for overmættede :s
Jeg har ikke foretaget alle målinger på cinema profilen, men som udgangspunkt er flere farver en anelse overmættede, ja. Problemet er, at på cinema profilen er gammaforløbet fra hvid til sort ikke lige så god som på THX, så selvom du måske vil kunne nedtone nogle overmættede farver ved at ændre på farveindstillingen, vil andre blive forværret. Generelt er alt-i-en indstillinger såsom "farve" eller "farvemætning" ikke så relevante at lege med.

Derudover så vil jeg da bestemt anbefale dig at benytte THX profilen. Hvad tænker du på, når du siger de sekundære farver?
Af Plasman1978
#65121
Jeg bruger naturligvis også THX indstillingen(dog har jeg hævet lysstyrken til +2) både til film og gaming. Jeg tænkte mere på når jeg ser tv via dvb-c,hvor jeg bruger "cinema" for at kunne slå overscan til. Jeg har derfor sænket farve til 25 for at hudtoner og grønne farver virker mere naturlige. Med sekundære farver mente jeg lilla (magenta) som jeg synes er alt for "trist" i forhold til i cinema mode. ;) Måske er det noget jeg bilder mig ind fordi avforums var inde på netop dette.
Af Plasman1978
#65210
Som tidligere ejer af Pana 50" PX70 er det virkelig fedt, at have fået et tv som trækker fra på stort set alle punkter,selvom PX70 også gjorde det hæderligt. Er dog lidt i tvivl om indstillingen "brightness".
Ifølge jeres(flatpanels.dk) indstillinger skal brightness stå i 0,men smider jeg DVE(Digital Video Essentials) frem på skærmen, så når jeg frem til +2. Målingen er foretaget i meget afdæmpet belysning,hvilket jeg formoder i også gør når i kalibrerer. Er der en forklaring på mit lille problem?
Jeg benytter THX indstillingen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#65215
Plasman1978 skrev:Som tidligere ejer af Pana 50" PX70 er det virkelig fedt, at have fået et tv som trækker fra på stort set alle punkter,selvom PX70 også gjorde det hæderligt. Er dog lidt i tvivl om indstillingen "brightness".
Ifølge jeres(flatpanels.dk) indstillinger skal brightness stå i 0,men smider jeg DVE(Digital Video Essentials) frem på skærmen, så når jeg frem til +2. Målingen er foretaget i meget afdæmpet belysning,hvilket jeg formoder i også gør når i kalibrerer. Er der en forklaring på mit lille problem?
Jeg benytter THX indstillingen.
+2 lyder også helt fint. Vi kalibrerer primært efter helt mørke rum. Det betyder egentlig ikke så meget om den lige står på 0 eller +2, for da det er et plasma-Tv har sortniveauet ikke lige så stor påvirkning heraf, som det ville være tilfældet på et LCD-TV.

Men til mere allround brug med V10, ville jeg nok også vælge selv at sætte brightness til +1 eller +2.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8