Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64842
Den længe ventede test af Panasonics high-end V10 serie er nu offentliggjort. Vi har testet 42 tommer modellen TX-P42V10.
Find testen her: http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1244460230

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

Vi har også netop modtaget Samsungs B850, der opfattes som den direkte konkurrent til netop V10 serien. Testen kommer online snarest.

God fornøjelse med læsningen 8)
Af hoej
#64843
Tak for en god test, den var herfra længe ventet :)

Jeg er lidt overrasket over indstillingsmulighederne, det fremgik vidst fra avforums test at gamma ville være muligt at ændre på i den europæiske udgave.

Min egen lyst til at give de par kilo ekstra for V10'eren contra G10 er mindsket lidt efter denne test.

Godt at høre at samsungen er kommet ind, kan du komme nærmere in på hvad snarest er (edit: never mind, har lige set det i nyheden om samsungen)? :) Ved godt at du snart har rigtig mange test i pipelinen, men samsungen er den sidste jeg mangler at høre lidt om. Du må forøvrigt gerne i testen af denne lægge ekstra mærke til retention :)

Endnu engang tak for en god test

Mvh
Anders
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64844
hoej skrev:
Jeg er lidt overrasket over indstillingsmulighederne, det fremgik vidst fra avforums test at gamma ville være muligt at ændre på i den europæiske udgave.

Min egen lyst til at give de par kilo ekstra for V10'eren contra G10 er mindsket lidt efter denne test.
Den sætning blev lidt kludret. Jeg har rettet i den. Gamma er mulig at indstille på profilerne normal, dynamisk, spil og biograf (det er navnene så vidt jeg husker). Det er dog ikke mulgit at justere på gamma på THX profilen.
Godt at høre at samsungen er kommet ind, kan du komme nærmere in på hvad snarest er? :) Ved godt at du snart har rigtig mange test i pipelinen, men samsungen er den sidste jeg mangler at høre lidt om. Du må forøvrigt gerne i testen af denne lægge ekstra mærke til retention :)
I slutningen af næste uge - håber jeg 8)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64845
hoej skrev: Min egen lyst til at give de par kilo ekstra for V10'eren contra G10 er mindsket lidt efter denne test.
Min personlige holdning til det er: THX profilen giver bestemt noget, men jeg tror primært det er entusiasterne, der vil værdsætte den. Hr. & Fru Jensen kan godt "nøjes".
Det - i min mening - pænere design bør nok også vægte noget i vurderingen af, om det er merprisen værd.

Tværtimod giver jeg ikke mange femører for VIERA CAST og DLNA funktionaliteten.
Af JKay
#64846
Tusind tak for den længe ventede test :)
Jeg må sige at jeg er en smule skuffet. Havde håbet på dybere sort og mere præcise farver. Ingen fosfor slør og intet støj i pixels.

Hvordan er den sammenlignet med PZ800 ? Der sker vel ikke så meget på et år..

Og hvordan er den mht lys reflektioner?

PS: Som altid :) Sidder der blæsere i TV'et?
Af hoej
#64847
hmm ja, altså hvis det ikke var for designet ville G10'eren stå derhjemme allerede :), jeg havde dog håbet at billedet på v10 ville være signifikant bedre end G10 og således give mig den sidste begrundelse for at købe det. på den anden side er jeg også begyndt at tvivle på om jeg er så kritisk mht. billedkvalitet at jeg kan se forskelle på de to. Det bliver første fladskærm for mig og min egne erfaringer og sammenligningsmuligheder er derfor relativt begrænset.

the search continues :)
Af Callek
#64849
Nu har jeg desværre kun haft muligheden for at se G10 i forretningen. Men da mit valg som så mange andre også står mellem G10 eller give lidt ekstra for V10'eren. Ville jeg gerne høre om V10 er så meget pænere i design hvis man sammenligner de to.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#64850
Design er og bliver en smagssag. Uanset hvad folk svarer dig, så kan du ikke bruge det til ret meget da det er fuldstændigt individuelt.
Af KuntaKinte
#64852
Jeg køber den sgu'.

Jeg er overbevist om, at designet alene gør jeg ikke fortryder - det er jeg sikker på jeg gør hvis jeg vælger G10.
Jeg har i dag et 4 år gammelt 32" LCD tv. Jeg vil ikke komme til at opleve det andet end et kvantespring i kvalitet på alle områder.

Så gælder det bare om at slå til, når den rigtige pris byder sig - snap :)

Jeg investerer dog nok i en universal fjbt., da Panasonic - måske af velgørenhed - har ladet en japansk gademusikant designe deres.

Har I nogen erfaring med en IR extrender, så jeg slipper for at have lågen i mit AV skab åben når jeg skal betjene Blu-ray afspiller, HDD boks og surround receiver.
F.eks.:
http://www.avxperten.dk/parabol-tilbeho ... tender.asp
- Vælg den der hedder IR Extender/Transmitter (Med 3 LED probes) eller König IR Extender/Transmitter (IR over coax kabel)

RASMUS: I testen har du angivet der ikke er DVB-S tuner. Det er i modstrid med Panasonic's egne specifikationer
Desuden vil jeg høre om PIP/PAP funktionen. Er det muligt at bruge den funktion med HDMI porten? Dvs. om man kan bruge den funktion når man ser tv via sin YouSee HDD boks? (Det kan jeg nemlig ikke i dag med mit tv der også har PiP/PaP)
Senest rettet af KuntaKinte 8. jun 2009, 17:01, rettet i alt 3 gange.
Af xcardman
#64853
design er op til en selv om en v10 er pænere eller ej. Personligt synes jeg jo en samsung 855 er langt pænere. Men det er der jo kun en som kan bestemme. Nemlig den eller de som skal have den i stuen.
Af KuntaKinte
#64855
Callek skrev:Nu har jeg desværre kun haft muligheden for at se G10 i forretningen. Men da mit valg som så mange andre også står mellem G10 eller give lidt ekstra for V10'eren. Ville jeg gerne høre om V10 er så meget pænere i design hvis man sammenligner de to.
Jeg så den nede i Tapeconnection på Vesterbrogade. Den var ikke særligt pænt stillet op, men jeg var ikke i tvivl. I'm in LOOOOOVE
Brugeravatar
Af Filip_kbh
#64856
God test..., men ikke et ord i testen om hvorvidt V10 behandler afspilning af 24p-materiale korrekt.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#64858
Filip_kbh skrev:God test..., men ikke et ord i testen om hvorvidt V10 behandler afspilning af 24p-materiale korrekt.
Det glemte jeg at få med i min hast. Det er tilføjede nu.

V10 klarer 1080p24 signaler fint. Der er ingen hak/judder på Blu-Ray materiale.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8