Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af titanjtl
#66705
BlaZZo skrev:For satan,

Jeg fik min USB dongle hjem idag, og satte den glædeligt i tvet, det gik så også udmærket den fandt mit netværk, jeg skulle så skrive en sikkerhedsnøgle, kan slet ikke huske jeg har lavet en..

Men jeg skrev så de passwords jeg plejer at have, uden held. Jeg prøvede så at sætte den op manualt, ved at skrive IP osv, men heller ingen held der.

Nu er jeg så kommet hjem, og nu vil tvet slet ikke finde min USB enhed..

Hvad fanden gør jeg :( Og hvad fanden skal man gøre under sikkerhedsnøgle, har i skrevet noget der..

Håber endeligt det var lige til.. men det var det så ikke, øvøv.
Sikkerhedsnøglen er den du har tastet i den trådløse router/access point. (Det er den samme du bruger når du f.eks. sætter en bærbar til at gå trådløst på nettet). Hvis du ikke kan huske den, så er der ikke andet at gøre end at nustille router/accesspoint og lave en ny nøgle. Du kan godt opgive at prøve at sætte tv'ets dongle til uden at kunne huske koden, det vil ikke komme til at virke.

Med hensyn til at tv'et ikke kan se donglen, så ved jeg desværre ikke lige hvad du kan gøre ved det.
Af poppels
#66707
titanjtl skrev:
poppels skrev:Jeg har kigget efter erfaringer med køb af Samsung 40B/7000 i Tyskland, men ikke fundet svar på, om det fungerer med dansk yousee. Er der nogle, der kan hjælpe? Og så kan jeg heller ikke finde modelbetegnelsen for modellen med klar kant, hjælp?
Jeg kender ikke noget til om yousee virker med en tysk model, men den model med klar kant hedder 7070.
Er det ikke den danske modelbetegnelse - jeg tror nok den tyske er en anden?
Af BlaZZo
#66709
titanjtl skrev:
BlaZZo skrev:For satan,

Jeg fik min USB dongle hjem idag, og satte den glædeligt i tvet, det gik så også udmærket den fandt mit netværk, jeg skulle så skrive en sikkerhedsnøgle, kan slet ikke huske jeg har lavet en..

Men jeg skrev så de passwords jeg plejer at have, uden held. Jeg prøvede så at sætte den op manualt, ved at skrive IP osv, men heller ingen held der.

Nu er jeg så kommet hjem, og nu vil tvet slet ikke finde min USB enhed..

Hvad fanden gør jeg :( Og hvad fanden skal man gøre under sikkerhedsnøgle, har i skrevet noget der..

Håber endeligt det var lige til.. men det var det så ikke, øvøv.
Sikkerhedsnøglen er den du har tastet i den trådløse router/access point. (Det er den samme du bruger når du f.eks. sætter en bærbar til at gå trådløst på nettet). Hvis du ikke kan huske den, så er der ikke andet at gøre end at nustille router/accesspoint og lave en ny nøgle. Du kan godt opgive at prøve at sætte tv'ets dongle til uden at kunne huske koden, det vil ikke komme til at virke.

Med hensyn til at tv'et ikke kan se donglen, så ved jeg desværre ikke lige hvad du kan gøre ved det.

Okey, mange tak for hjælpen.

Jeg må ringe til samsung imorgen og prøve at snakke med dem. For jeg tror hvad mit kodeord er nu, så jeg skal bare ind til der hvor jeg skal skrive sikkerhedskoden.

Hvis der er nogen der ved hvordan man kan finde enheden igen, er de velkommen til at skrive.
Af jca
#66712
titanjtl skrev:
jca skrev:Sjovt det er netop Tversity jeg prøvede først, men har ikke haft held med at få det til at virke, tvet kan se DLNA serveren men kan ikke se noget indhold (Har tilføjet inhold til Tversity) har faktisk samme problem med Samsungs eget program.
jeg får fejlen "Request cannot be completed. Media Play will return to the main screen."

Er glad for du har fået det til at virke :D , jeg vil prøve igen, det er muligvis windows 7 der driller mig.

Med hensyn til de MKV filer jeg har prøvet via usb, så får jeg somregl "unsupported format" men har fået den til at spille en gang men hvor den klagede over lyd formatet. håber jeg bare har været uheldig med de filer jeg har prøvet. lagde mærke til at en af dem ikke havde 1080 men 1090 i opløsning, jeg prøver lige nogle flere filer når jeg får tid :)
Det kan godt være det har noget med Windows 7 at gøre, jeg har i hvert fald ikke haft nogen som helst problemer under vista. Jeg har dog og haft mkv filer hvor den ikke ville afspille lyden, det sker når det er dts lydspor der er på filen, dem plejer jeg at konvertere til dolby digital / ac3 så kan den.
Har lige prøvet at hente den nye 2.1 samsung PC share manager, og så virkede det, tversity virker også nu.
titanjtl hvad program bruger du til at konvertere DTS til AC3?
Af titanjtl
#66772
Jeg bruger http://www.videohelp.com/tools/PopCorn_ ... oConverter

jeg vil tror det tager omkring 15 min. på min maskine at lave dts lydsporet om, så det er ikke så galt.

Når du har installeret programmet skal det desværre bruge en hel række, codecs/addons (AC, aften, delaycut, eac3to,faad, mediainfo, ssrc og mkvtoolnix), men der er links inde i audioconverter til hvor det kan hentes. Det har bare virket for mig, den laver et 6 kanals ac3 lydspor og så kan tv'et afspille det.
Af jca
#66890
Ok Det prøver jeg, mange tak :)
Af [email protected]
#67531
Rasmus...

Jeg har lest din review av B7000 skjermen og Jeg er veldig skuffet over den "kalibrering" som er gjort. I mine øyne har du her ikke gjort de rette innstillinger for å få maksimalt ut av denne skjermen. Det har ikke gjort noe med værken gråskala eller gamma!! Heller ikke farger

Du skriver litt om autodimming problemet, og du skriver at denne ikke kan slåes av. Dette stemmer ikke helt, du kan slå denne av i service menyen, og det gjør at du slipper den dynamiske lysnedsettingen i mørke bilder og shaddow detaljer og kontrast holder seg stabilt.

Når det gjelder dine kalibrerings settinger er jeg ganske overrasket over og ikke se noe tuning med tanke på gråskalaen under hvitbalance. Gråskalaen på denne skjerm er ikke "spot on" under movie profilen og uten og ha kalibrert hvitbalansen vil du jo ikke ha sjanse på og få best mulig gråskala, farger shadow detaljer og sortnivå.. Ut i fra det jeg ser, så er det eneste du har gjort er og skru ned baklyset fra 7 til 3.!!! Dette kalles vel ikke for kalibrering strengt tatt.. Jeg har selv gjort målinger av denne skjerm og rgb/gråskalaen er langt unna med blå som dominerende og for lite rød. Blå og rød er i det minste linjært over hele IRE skalaen og dermed lett og kalibrere med "gain" innstillingene. Du har også brukt en gamma på 0, kan du forklare dette?. Etter hva jeg har sett så burde gamma heller gå ned mot -3 for å for å kommer nærmere standaren på 2.2. Dette gir absolutt beste sortnivå, men du mister så klart en del detaljer når skjermen autodimmer.

Min B8000 (har ett på mine barn sitt rom) er en helt annen panel, i mine øyne en bedre skjerm og den er mere "spot on" under movie profilen enn B7000. Jeg mener B8000 er en mye bedre skjerm, den har bedre sortnivå, den har bedre kontrast og er mye bedre på motion.. Jeg har deaktivert autodimming og har stadig ett bedre sortnivå en B7000 (med autodimming)

Jeg håper du på B8000 review'n du skal ha, også kalibrerer denne. Jeg håper du i den kommende kalibreringen av B8000 også gjør en kalibrering på gråskala og gamma. Kanskje også farger?? :-)

Det jeg kan bekrefte er at det sløret du nævner på B7000 er ikke der på B8000 skjermen. Denne fungerer veldig bra med tanke på slør..

mvh
Jens Petter
Af caffemusse
#67936
Glad for endelig at være med på forum- og tak for al den (for det meste) meget kvalificerede information. Det hjælper mig til bedst at træffe valg af hvilket tv det skal være. Jeg kigger på UE40B7050 og har læst en række reviews og testen her på forum også (naturligvis)

Jeg læste også en tråd herinde http://www.avforums.com/forums/lcd-tele ... where.html hvor testen som afslørede en del trail/ghost blev anset for at være gennemført under ret extreme vilkår- med dette kan jeg spørge om der er noget om det, og hvorvidt og hvor meget man vil bemærke det ved al anden brug en test?

Iøvrigt er der så nogen grund til ikke at spare nogle gryn og købe den tyske model ue40b7020 som vist skulle være magen til 7050/7070 ?
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68700
[email protected] skrev:Rasmus...

Jeg har lest din review av B7000 skjermen og Jeg er veldig skuffet over den "kalibrering" som er gjort. I mine øyne har du her ikke gjort de rette innstillinger for å få maksimalt ut av denne skjermen. Det har ikke gjort noe med værken gråskala eller gamma!! Heller ikke farger

Du skriver litt om autodimming problemet, og du skriver at denne ikke kan slåes av. Dette stemmer ikke helt, du kan slå denne av i service menyen, og det gjør at du slipper den dynamiske lysnedsettingen i mørke bilder og shaddow detaljer og kontrast holder seg stabilt.

Når det gjelder dine kalibrerings settinger er jeg ganske overrasket over og ikke se noe tuning med tanke på gråskalaen under hvitbalance. Gråskalaen på denne skjerm er ikke "spot on" under movie profilen og uten og ha kalibrert hvitbalansen vil du jo ikke ha sjanse på og få best mulig gråskala, farger shadow detaljer og sortnivå.. Ut i fra det jeg ser, så er det eneste du har gjort er og skru ned baklyset fra 7 til 3.!!! Dette kalles vel ikke for kalibrering strengt tatt.. Jeg har selv gjort målinger av denne skjerm og rgb/gråskalaen er langt unna med blå som dominerende og for lite rød. Blå og rød er i det minste linjært over hele IRE skalaen og dermed lett og kalibrere med "gain" innstillingene. Du har også brukt en gamma på 0, kan du forklare dette?. Etter hva jeg har sett så burde gamma heller gå ned mot -3 for å for å kommer nærmere standaren på 2.2. Dette gir absolutt beste sortnivå, men du mister så klart en del detaljer når skjermen autodimmer.
Takf or din feedback. Jeg kopierer lige et svar ind fra en anden tråd, som også omhandler netop dette.

"Det har aldrig været vores hensigt at lave en fuldstændig kalibrering af apparaterne, for vi anmelder Tv og henvender os til forbrugerne. Vores anmeldelser skal fungere som rettesnor for hvordan et Tv klarer sig, og man kan ikke med rette forvente, at forbrugeren skal igennem alle disse skridt for at kunne opnå samme oplevelse af Tv'et, som vi oplevede i forbindelse med vores test. Derfor tager vi også udgangspunkt i Tv'et før indstilling og efter kalibrering, som er mulig af forbrugeren."

Derudover så forklarer jeg dog også, hvilke kredsløb jeg slår fra.

Det er korrekt, at jeg ikke går i dybden med en kalibrering af farverne, men det er ofte vist sig at der er for store forskelle i eksemplarerne, så derfor kan man ikke direkte overføre farvekalibreringer.

Din gennemgang bekræfter blot, at der er forskel på de forskellige apparater. Med en gamma på 0 og movie profilen kom jeg ret tæt på gamma på 2.2 og farverne var faktisk ganske præcise. Jeg kunne naturligvis godt forbedre gengivelsen af sort, men min generelle holdning er, at jeg ikke gør dette, hvis det går ud over shadow detail. Og det gør det på B7000, ligesom det også gør på Panasonic V10, hvor nogle brugere er overrasket over, at sortniveauet ikke er bedre. Nok har udenlandske medier målt det lavere, men de er så også gået på kompromis med shadow detail.

Mht. deaktivering auto-dimming, så er dette først kommet til i en senere firmware version. Det var ikke muligt i det sample jeg havde stående.
Min B8000 (har ett på mine barn sitt rom) er en helt annen panel, i mine øyne en bedre skjerm og den er mere "spot on" under movie profilen enn B7000. Jeg mener B8000 er en mye bedre skjerm, den har bedre sortnivå, den har bedre kontrast og er mye bedre på motion.. Jeg har deaktivert autodimming og har stadig ett bedre sortnivå en B7000 (med autodimming)

Jeg håper du på B8000 review'n du skal ha, også kalibrerer denne. Jeg håper du i den kommende kalibreringen av B8000 også gjør en kalibrering på gråskala og gamma. Kanskje også farger?? :-)

Det jeg kan bekrefte er at det sløret du nævner på B7000 er ikke der på B8000 skjermen. Denne fungerer veldig bra med tanke på slør..

mvh
Jens Petter
Jeg satser kraftigt på at få B8000 ind til en test. Jeg ved endnu ikke hvornår jeg modtager den, men Samsung siger, at den er på vej til deres lager - og herefter burde jeg modtage den. Jeg opdaterer om det på forsiden af FlatpanelsDK. :)
#68701
caffemusse skrev:Glad for endelig at være med på forum- og tak for al den (for det meste) meget kvalificerede information. Det hjælper mig til bedst at træffe valg af hvilket tv det skal være. Jeg kigger på UE40B7050 og har læst en række reviews og testen her på forum også (naturligvis)

Jeg læste også en tråd herinde http://www.avforums.com/forums/lcd-tele ... where.html hvor testen som afslørede en del trail/ghost blev anset for at være gennemført under ret extreme vilkår- med dette kan jeg spørge om der er noget om det, og hvorvidt og hvor meget man vil bemærke det ved al anden brug en test?

Iøvrigt er der så nogen grund til ikke at spare nogle gryn og købe den tyske model ue40b7020 som vist skulle være magen til 7050/7070 ?
Problemet med slør er, at folk opfatter det forskelligt. På min B7000 så jeg det straks, men flere af mine venner opdagede det først når jeg pointerede det. Herefter havde de dog også svært ved at abstrahere fra det.

Det samme gør sig gældende for flere ejere. De opdager det først når de har haft Tv'et hængende i et stykke tid.

Jeg synes bestemt ikke min test er udført under ekstreme vilkår. Jeg så også udbredt slør i f.eks. V for Vendetta.
Af bantam
#68706
Jeg har haft mulighed for at kalibrere en 32" udgave af TV'et i går aftes - og min oplevelse er også, at TV'et lider en del under efterslæb/slør i billedet. Specielt fodboldbaner viser problemt tydeligt (DVB-C-signal anvendt under test).
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68707
Tak for bekræftelsen, bantam.

Det samme har jeg i øvrigt fået bekræftet fra både danske, engelske, amerikanske og svenske kilder, så det er altså ikke et isoleret problem her i Skandinavien.

Jeg modtager forhåbentlig snart Samsung B8000. Så kigger jeg naturligvis på dette med friske øjne og et åbent sind. :)

Bantam: Har du mulighed for at vurdere om det har samme karakter på 32" versionen, som på det eksemplar jeg havde (ift. den video jeg har uploadet)? Testen stammer fra vores testprogram monitorTest: http://www.flatpanels.dk/monitortest_dk.php
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68714
Meget interessant. At det skulle skyldes bundkortet, lyder i mine ører meget sandsynligt. Det er formenlig for langsomt eller behandler data forkert.

Det svarer lidt til, når man sætter for hukommelseskort med for langsom processor i professionelle spejlreflekskameraer. Det giver også slør på billeder - eller billeder taget i sekvens.

kskruger: Jeg har ikke mulighed for at skrive på recordere.dk, men hvis du kan lokke lidt ekstra information ud af ham, kan vi formentlig få en officiel melding fra Samsung og få afhjulpet problemet. Det ville jo gøre B7000 til en ganske interessant model.
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 19