Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af PeterMJ
#66606
Rasmus Larsen skrev:
JKay skrev:Tak for testen.
Mit spørgsmål er (som altid):
* Sidder der blæsere i TV'et?
* Hvis ja, hvor meget larmer de?

2 punkter jeg synes der burde stå på alle TVs specificationer!

Jeg ønsker nemlig et TV der ikke siger et pip!
Lyd skal KUN komme fra mine eksterne højtalere. Punktum!
Ja, der sidder 2 blæsere på bagsiden af Tv'et - i toppen. De suser lidt, hvis man lægger øret ned til dem, men jeg bemærkede dem personligt ikke, når jeg sad foran Tv'et.
Hej,

Jeg modtog TV'et for knap et par uger siden, og da min 14 dages fortrydelsesret snart udløber vil jeg blive meget glad, hvis jeg kunne få svar på, om det er normalt at høre, foruden blæserstøjen, en køleskabs-agtig summen fra TV'et? Lyden bliver højest når skærmen viser hvid farve, og den forsvinder helt ved sort farve. Har læst at dette er normalt ved plasma-tv når strømmen føres igennem de forskellige pixels, men jeg synes lyden er meget høj og generende. Den kan høres de 3.5 meter jeg sidder væk fra TV'ët.

Jeg har korresponderet med forhandleren, Cinemagic.dk, og har her fået at vide at støjen er inden for fabrikkens tolerancer, og der derfor ikke kan laves en garanti-reparation. Jeg har kraftigt overvejet om jeg kan lære at leve med støjen, skifter lidt omkring det, men skal jo tage beslutningen meget snart inden fortrydelsesretten bortfalder, og det vil være brandærgerligt at have brugt en pæn slat penge på et nyt TV, der har et uacceptabelt højt støj-niveau, uden at det kan repareres!
Brugeravatar
Af truehorses
#66608
Hej

Hvis du syntes støjen er over din grænseværdi så skal apparatet retur...

Kig evt, ind på LG 50PS8000 - det siger stort set intet ift. G10E
Af PeterMJ
#66620
Tom-H skrev:Hejsa jeg er ny her på forum, har førhen kun læst lidt med.



Derudover så kan jeg ikke få lyd på TV'et når jeg kører på HDMI indgangen, har sat min DVD afspiller til HDMI1 indgangen, men der kommer kun billed ingen lyd - det dog ikke det store problem da den DVD er forbundet til min surround forstærker som jeg benytter sammen med den når jeg ser film.

Der er dog fint lyd på alm. analog TV og på de digitale kanaler som sjovt nok her hvor jeg bor kører på DVB-T og ikke DVB-C som jo ellers er normalt når det er kabel tv.


Mvh.
Tom
Jeg havde samme oplevelse, men jeg fik lyd igennem TV'et, da jeg gik ind i min dvs-afspillers opsætning, og ændrede det digitale lydformat, der kommer ud fra Bitstream til PCM. Så du skal bare finde noget i retning af "Audio setup" på din dvd-afspiller, og ændre lydformatet til PCM.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#66897
Opdatering: Vi har valgt at fratage G10 sin Top-anbefalings Award pga. de udbredte problemer med 1080p24 afvikling. Hvis det fikses, får modellen sin Award tilbage igen.

Den findes dog stadig på listen over vores anbefalede skærme. Til mange formål, er G10 stadig et eminent valg.
Af Ahl
#68793
Når I i testen skriver

Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0

mener I så at man skal gå eks. to klik til venstre for at få -2.??
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#68794
Ahl skrev:Når I i testen skriver

Hvidbalancen høj rød -2
Hvidbalancen høj blå 0
Hvidbalancen lav rød -4
Hvidbalancen lav blå 0

mener I så at man skal gå eks. to klik til venstre for at få -2.??
Jeps :)
Af Jumle
#69020
Da jeg er usikker på om jeg gider vente på hvad panasonic melder ud omkring G10 står jeg, efter at have kigget mangt og meget igennem, tilbage med G15.
Jeg antager at siden skærmene er mere eller mindre ens burde der ikke være noget i vejen for at kalibrere et evt. G15 som G10´eren i testen af Rasmus?

Interessen for G10 overskygger totalt G15 så det er faktisk ret svært at finde brugbart eller solidt information om G15!
Af sunebio
#69196
Rasmus Larsen skrev: De to skærme er ret identiske (bortset fra problemerne på G10 naturligvis).
Er der nogen der har testet at G15'eren IKKE har de samme 24p-problemer som G10?

Og Rasmus, hvordan kan det være, du ikke så problemet, da du testede G10'eren, men først senere anså det for slemt nok til at fjerne anbefalingen? (Hvis det virkelig er så slemt, må det vel dukke op i en så grundig test?)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#69206
sunebio skrev:
Rasmus Larsen skrev: De to skærme er ret identiske (bortset fra problemerne på G10 naturligvis).
Er der nogen der har testet at G15'eren IKKE har de samme 24p-problemer som G10?

Og Rasmus, hvordan kan det være, du ikke så problemet, da du testede G10'eren, men først senere anså det for slemt nok til at fjerne anbefalingen? (Hvis det virkelig er så slemt, må det vel dukke op i en så grundig test?)
Som nævnt tidligere i tråden er der ind i mellem forskel på samples og de endelige modeller til markedet. Den model jeg modtog var blandt de første der blev frigivet, og derfor kunne vi også levere en af de første tests til både Danmark og Europa. Sample-modellen led simpelthen ikke af fejlen.

Mht. G15 så er det dokumenteret et par steder. Brugeren bantam har så vidt jeg husker også undersøgt, at fejlen ikke er aktuel på G15.
Af sunebio
#69211
Logisk med sample-modellen.

Og spøjst med G15'eren, alt signalerer jo at den er en G15'er med et DLNA-indstiksmodul... Ærgeligt den ikke er lidt tættere på G10'eren prismæssigt, den virker som en lidt glemt model.
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 20