Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Loft
#52697
Min kære fader har spurt om jeg ikke kunne hjælpe dem med at finde et nyt LCD TV til dem, siden de ikke har så meget forstand på det.

Jeg købte selv nyt TV for ca et år siden hvor jeg fik en fantasktisk hjælp her, så tænkte om der måske ikke var nogle kloge hoveder med nogle gode ideér =)

De leder somsagt efter et LCD Tv på 37 eller 40 tommer, min far så har hørt om MPEG-4 og det vil han sku have med. Og det må kun koste mellem 5000-6000kr.
Det giver sikkert ikke så mange muligheder, men hvis der var noget fornuftigt i kender til i den prisklasse kunne det være fanstatisk =)

Tak på forhånd

/Loft
Af Loft
#52801
Lige nu er de på luft antenne, men de har tænkt sig at få kabel tv i den nærmere fremtid sammen med fjernsynet.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52803
Vil de kunne leve med en ekstern boks til modtagelse af det digitale kabel-TV, givet at de samtidigt får en HDD-optager med i købet? I så fald ville et TV ala Panasonic PX80 være et godt bud, kombineret med en digital boks fra eks. Yousee.

Indtil dine forældre får kabel-TV har PX80 en DVB-T tuner, som giver dem kanalerne i digital kvalitet og når de så får kabel-TV, lejer de blot boksen for 59 kr./måned oveni prisen for kabel-TV pakken. Hvis de er bange for den ekstra fjernbejening, så kan man få universalbetjeninger der kan løse dét problem på en nem og elegant måde.
Af Loft
#52808
Jeg tror lige præsis det er det de gerne vil undgå, det skal helt være så enkelt som muligt, og så skal det funkgere når de trykker på "Tænd" og det er nok derfor de gerne vil have et tv med mpeg-4.

Er det overhoved noget fornuftigt LCD TV i den prisklasse med MPEG-4 ?

I skal virkelig have tak for at i gider tage jer tid til at hjælpe mig =)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#52810
Med en universalbetjening, så vil det dog foregå præcis som du beskriver. Der vil endda være en knap der hedder "Se TV", "Se DVD" eller lign. som vil gøre alt for dem, men det må de jo selv om.

Sony har nogle modeller, som vil kunne bruges, såsom V4500 eller W4000.