Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Owood
#52228
Hej Flatscreen-brugere - Godt nytår

Jeg har kigget de andre hjælpetråde, men ingen ligner helt. Jeg kan dog se i er yderst villige til at dele jeres ekspertise, det er rart.

Min familie har sat mig på den ubarmhjertige opgave at finde ud at hvilket TV vi skal investere i. Vores fjernsynsforbrug er ikke stort, men vi nyder dog at en lækker filmoplevelse, og det ville vi helt sikkert gøre i større grad med et bedre fjernsyn. En gammel Grundtvig boks har holdt i 9 år, men den er ikke forfærdelig stor, og slidt til bunden.
Ingen af os er entusiaster omkring fjernsyn og billede.
Den skal ikke hænges direkte på væggen, men måske muligvis i et roterbart stativ, hvis det er muligt - derfor er det okay, hvis stikindgangene sidder besværligt.

Af den ene eller anden grund er mine forældre vilde med Samsung, men de er pt. 'the one and only' for den almindelige TV-familie, hvilket gør mig kritisk. Måske ubegrundet?


Krav:
32'' LCD, ikke Plasma
Mpeg-4
DVB-T (T er digitalt, C er kabel, ikke?)
Pga. lysforhold i stue, ville det være lækkert om det behandler lysindfald på acceptabel vis
Bred betragtningsvinkel
HD 1080 er ikke nødvendigt, men 720 er.
Indgange til Xbox360, dvd-afspiller og evt. også en wii.
Helst købt i DK, fordi vi er glade ved den reperations-tryghed der ligger i at bestille inden for grænserne. Også selv om punden er lav.

Prisen:
Helt bestemt under 6000. (nærmere under 5500)
Eftersom vi ikke er entusiaster, hvilket sikkert vil ærgrer jer, vil vi gerne under de 5000, så vidt man stadig kan få et bundsolidt TV?

Har i nogen gode forslag, eller evt spottet et godt tilbud?
Jeg håber i kan hjælpe mig.

På forhand tusind tak
Mvh Oskar W. Hansen
Af J2NK
#52234
En Sony kdl-32v4500 har en indbygget MPEG-4 DVB-T/C tuner og en opløsning på 1366x768(accepterer 1080p input)

Den behandler genskin meget acceptabelt, og synsvinklerne er gode(men det er stadigvæk et LCD)

Du kan få den for omkring 5000,-

DVB-T og DVB-C er begge digitale måder at sende TV på, T er terrestial(luftbårne signaler) og DVB-C er digitalt TV vis kabelnettet.

DVB-T bliver i øjeblikket kun sendt med DR of TV2 kanaler, snart vil et firma kaldet Boxer begynde et udbud.

DVB-C bliver sendt af visse TV-udbydere.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676 denne artikel giver en god forklaring.
Af Owood
#52365
Tak for forslaget. W4500 er med 100W ikke? Hvilken mæssig har det for billedet? Er det prisstigningen værd?

Jeg kan se i en anden tråd på faltpanels, at Sony kdl-32v4500 er godt, så længe man ser digitalt signal.
Hvad med xbox360?

Og har I andre forslag?

Sider som Getmore & pixmania er typisk billigst, men man netop fra disse to forhandlere har jeg hørt om komplikationer - er det noget i kan nikke genkendende til?
Af Kratz
#52366
Du kan ikke få W4500 i 32 tommer. Mindste størrelse for denne model er 40 tommer.
Jeg mener W4000 er det bedste 32 tommer TV du kan få, men der er delte meninger om hvorvidt den er merprisen værd i forhold til V4500.
Af J2NK
#52376
En v4500 er mere eller mindre en w4000 med en lavere opløsning til en højere pris..

Jeg kan forstå hvis du vil have flere detaljer med film osv, men husk på: Langt de fleste Xbox 360 spil har en naturlig opløsning på 720p.

Med 100W mener du vel 100Hz? - Jeg har aldrig kunne se forskellen, og film har alligevel en naturlig opdateringsinterval på 24, 25 eller 30 - og koncolspil har sjældent så høj en framerate(ville være mere af et tegn på at spillet spilder god grafikkraft)