Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51644
SONY KDL32V4500 eller SONY KDL32W4000

Den første model er næsten 2000 billigere, den eneste forskel på de to skærme er at den dyre har full-HD opløsning på 1920 x 1080 og designet.
Er Full HD så meget værd? Jeg har tænkt mig at bruge fjernsynet til film og alm. tv-brug. Jeg er ikke den store spiller ud over lidt guitar hero...
Jeg har ikke blue ray men regner med at få det engang i fremtiden. Synes umiddelbart det er de to bedste fjernsyn jeg har kunnet finde i klassen omkring 5000 kr.
Har du købt et af de to vil jeg meget gerne høre hvorfor valget lige faldt på den model frem for den anden.
eller hvis du har en ide til et bedre fjernsyn dog et max på 6000 kr. :)
Senest rettet af kaspar 13. jan 2009, 16:31, rettet i alt 1 gang.
Af Zubuu
#51648
Følger lige med her...

Har kig på de samme 2 fjernsyn...
Af Kratz
#51656
Min lillebror stod i samme dilemma da han skulle købe skærm. Til sidst endte han med 32W4000 og har ikke fortrudt det.
Du bør ikke bekymre dig om fullHD i denne skærmstørrelse, men W4000 har generelt et bedre billede hvis du spørger mig. Om den er merprisen værd er jo så altid en vurderingssag.
Af kaspar
#51659
De har begge den nye Bravia Engine 2.
http://www.sony.dk/comparison/kdl32w4000k/kdl32v4500k
På dette link kan man sammenligne de to...
(klik på tekninske specifikationer)
Jeg kan ikke se anden forskel end Full-HD. Ellers så virker begge modeller, i specifikation, langt overlegene i forhold til andre TV i prisklassen.
Spørgsmålet er så om de også er det i praksis? ;)
Af kaspar
#51661
Uhhh W4000´eren har også Logo-belysning og indbygget lys-censor! Labert ;) MEEN 2000 kr for det?
Af kaspar
#51671
Øv jeg troede lige jeg havde nedskrænket mig til at vælge imellem et af de to sony fjernsyn, men læste så en masse godt om panasonic som jeg ellers troede var udenfor rækkevidde prismæssigt.
Nu har jeg så fundet følgende modeller på www.hifipriser.dk:
Panasonic TH 37PX80E: 5000 kr.
Panasonic TH 42PX80: 5800 kr.
Panasonic TH 42PZ8: 7000 kr. (Er måske villig til at bevæge mig op i denne prisklasse hvis det er væsentligt bedre)
Disse fjernsyn er også størrere, jeg har en siddeafstand på ca. 4 meter.
Om det er lcd eller plasma er ligegyldigt for mig.
Jeg vil bare have det bedste til prisen indenfor 32"-42" ;)
HJÆLP!
Af benjaminhviid
#51672
kaspar skrev:Øv jeg troede lige jeg havde nedskrænket mig til at vælge imellem et af de to sony fjernsyn, men læste så en masse godt om panasonic som jeg ellers troede var udenfor rækkevidde prismæssigt.
Nu har jeg så fundet følgende modeller på www.hifipriser.dk:
Panasonic TH 37PX80E: 5000 kr.
Panasonic TH 42PX80: 5800 kr.
Panasonic TH 42PZ8: 7000 kr. (Er måske villig til at bevæge mig op i denne prisklasse hvis det er væsentligt bedre)
Disse fjernsyn er også størrere, jeg har en siddeafstand på ca. 4 meter.
Om det er lcd eller plasma er ligegyldigt for mig.
Jeg vil bare have det bedste til prisen indenfor 32"-42" ;)
HJÆLP!
Så ville jeg nappe Panasonic PX80'eren i 42 tommer, hvis jeg var dig :P

Og 32 tommer er alt for lille til en siddeafstand på 4 meter..

Om PZ8'eren er prisforskellen værd ved jeg ikke, men ellers kan du få PZ80'eren for 8000, som anvender nyere og bedre panel = bedre billedkvalitet (:
Af Kratz
#51679
Ja, ingen tvivl om det!
På 4 meters afstand er alt andet end 42 tommer for småt efter min mening. Derudover giver PX80 eller PZ80 et bedre billede end de nævnte Sony fjernsyn.
Troede blot denne tråd drejede sig om at finde det bedste 32 tommer fjensyn.
Af kaspar
#51680
HAHA! Ja det troede jeg faktisk også først selv, men jo mere man sætter sig ind i det og tænker over det jo størrere bliver det jo... Jeg har først tænkt mig at købe fjernsynet i februar så til den tid er jeg nok oppe i en 50" ;) Ej jeg tror jeg har besluttet mig for PX80 det virker som et godt køb og jeg holder mig inde for mit budget på 6000 kr.

Mange tak for hjælpen!

Selvfølgelig er der jo et stykke tid til jeg køber så hvis der er bedre ideer så kom endelig med dem!
Brugeravatar
Af kthomsen
#51696
kaspar skrev:HAHA! Ja det troede jeg faktisk også først selv, men jo mere man sætter sig ind i det og tænker over det jo størrere bliver det jo... Jeg har først tænkt mig at købe fjernsynet i februar så til den tid er jeg nok oppe i en 50" ;) Ej jeg tror jeg har besluttet mig for PX80 det virker som et godt køb og jeg holder mig inde for mit budget på 6000 kr.

Mange tak for hjælpen!

Selvfølgelig er der jo et stykke tid til jeg køber så hvis der er bedre ideer så kom endelig med dem!
Har selv PX80. Du bliver ikke skuffet.
Men tjek om prisen på PZ80 (nyere panel) er sat lidt mere ned til februar. Man ved jo aldrig! 8)
Af kaspar
#51787
Lige en sidste ting jeg skal have på plads som sikkert er blevet tævet ind i hovedet på alle de "andre" idioter... Da jeg har kable tv kan jeg være græsk-kotolsk om at hverken pz80 eller px80 har Mpeg 4, da det kun er rellevant ved antenne-tv?
Ja eller nej vil være fyldestgørende da jeg ikke engang ved hvad en dvb-t tuner er ;) Som kabel-tv bruger skal jeg ikke en gang i 2012 have en ekstra udgift ved en Mpeg 4 konverter-boks? .....undskyld :(
Brugeravatar
Af kthomsen
#51794
kaspar skrev:Lige en sidste ting jeg skal have på plads som sikkert er blevet tævet ind i hovedet på alle de "andre" idioter... Da jeg har kable tv kan jeg være græsk-kotolsk om at hverken pz80 eller px80 har Mpeg 4, da det kun er rellevant ved antenne-tv?
Ja eller nej vil være fyldestgørende da jeg ikke engang ved hvad en dvb-t tuner er ;) Som kabel-tv bruger skal jeg ikke en gang i 2012 have en ekstra udgift ved en Mpeg 4 konverter-boks? .....undskyld :(
ved analog kabeltv ingen problem indtil videre, da den bruger den gamle analoge tuner i TVet. Skifter du til digital kabel(som er anbefalelsesværdig for at udnytte TVet), skal du have en digital boks fra din kabeludbyder og betale kort og boksleje.

Vil du senere bruge DVB-T tuneren (den til det digitale over normal antenne) så får du dig bare en ekstern boks i 2012.

Alle TV idag kan vise alle de digitale signaler der er planlagt at sende ud i fremtiden. Hvis dit TV ikke har den korrekte tuner (selv det gamle sort/hvide), så skal der blot en ekstern boks til som sælges i alle TV/Radio butikker med respekt for sig selv.