Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pallejc
#51578
Hej

Hvad er forskellen på de 2 typer. Hvis jeg via antennen ser en film der udsendes i HD f.x. TV2 film, vil den så vises i HD på et HD-ready TV eller ?

Hilsen
Palle
Af Kratz
#51582
Hej Palle

At dit TV er HD-ready betyder at det kan vise HD materiale i HD opløsning.
Nu er det imidlertid lidt mere tricky end som så. For at kunne vise TV2 film i HD kvalitet kræves nemlig den rigtige tuner til fjernsynet (eller en anden løsning som f.eks. en boks ved siden af).
Nu skriver du hverken hvilken fjernsyn du har eller hvordan du modtager TV signalet (kabel TV, stueantenne eller parabol). Det har alt sammen betydning for om dit TV rent faktisk vil vise billedet i HD.
Af Pallejc
#51602
Det er et Philips, modellen kan jeg ikke lige huske, men kan finde ud af det, og signalet kommer fra fællesantennen.


Palle
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51604
Hvad er det for nogle to typer du deler det op i? "HD" og "HD Ready" er ikke to forskellige typer af signaler. HD står blot for "High Definition" og "HD Ready" er blot en definition af et TV, der er forberedt til at modtage signaler i HD opløsning. Det er ikke to forskellige ting.

Du kan ikke modtage nogen kanaler fra antennen som er i HD endnu. Du kan se digitale kanaler, men der er ingen af dem der har HD opløsning.
Af Kratz
#51626
Hvis det havde været over kabelnettet ville han vel reelt godt kunnet have set HD over den nye TV2 film HD under de rette forudsætninger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51688
Det kræver en HD boks. Du kan ikke se det uden. Desuden skriver trådstarter jo at han set TV over antennen.
Af Kratz
#51694
Ja, det er en så en oplysning som er kommet til efterfølgende.
Men kan forstå jeg lige skal have opdateret min viden om digital TV. Troede faktisk godt du kunne se TV2 Film HD over kabel med et fjernsyn der har DVB-C samt MPEG4, samt det nødvendige YouSee abonnement selvfølgelig. Ellers forstår jeg ikke fordelen ved at finde et fjernsyn med disse egenskaber?