Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bfriis
#51548
Hej

Jeg har surfet lidt rundt på dette forum og fundet en masse info omkring LCD køb i England, dog uden at være helt sikker på om jeg 'tør' kaste mig ud i det. Derfor denne tråd.

Jeg vil have et Samsung 8-series 46" TV. Jeg har fundet det i england på hiwayhifi.com (model nr: LE46A856S1), og vil nu gerne vide om det kan bruges herhjemme.

Desuden vil jeg købe en Blue-Ray afspiller fra samme hjemme side Samsung (model BDP 1500)

Jeg har netop fået YouSee Digital TV med en Samsung box med harddiskoptager.

Jeg ved, der er andre stik på produkterne, men det kan jeg klare med en konverter. Jeg er klar over reparations udfordringer samt forsendelse fra England.

Skal jeg være opmærksom på tunere og vil ovennævnte tv + BlueRay afspiller fungere hos mig?

Jeg har ledt meget på nettet og syntes det er her, der er de mest kvalificerede brugere til at kunne bevare mit spørgsmål.

På forhånd tak for hjælpen

Mvh

bfriis
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51559
Når du køber en skærm, men ikke har behov for tunerne (du har jo en boks), så skal du selvsagt ikke bekymre dig om disse. Du skal kun bruge HDMI tilslutningerne, så dit TV vil essentielt bare fungere som en monitor. Det er derfor ligemeget hvilket land de indbyggede tunere er designet til - det vil virke i DK alligevel.

Mht. reparationer, så er du lidt værre stillet idet et defekt TV skal retur til England, hvilket godt kunne gå hen at blive noget af en udgift.
Af bfriis
#51568
Hej Igen

Tak for svaret, det lyder lovende for min fremtidige tv-oplevelse :p

En af mine kammerater vil ligeledes have samme tv, så vi køber to stk, han har dog pt ikke en digital box fra YouSee men istedet alm kabel-tv via antennestik fra YouSee.

Vil han få et problem med dette Samsung TV?

Og er der ingen problemer med Blue-Ray-afspillere fra Englend?

Mvh

B
Af Illgor
#51581
Undskyld jeg sådan bryder ind i din tråd, men nu hvor vi har sagen oppe ville jeg lige høre om nogen kender nogle ca. priser for at sende sådan et 50" stort plasma tv til england?
Godt nok billigt at man kan købe et 50pz80 for lidt over 8dkr! Jeg står nemlig i samme situation hvor jeg bruger satelitbox, så tuneren betyder ikke noget - men er mere nervøs for at der skulle ske noget med tv.
Men altså - et 50PZ80 købt i england kontra 50PG6000 købt herhjemme.
Af Illgor
#51595
Sverige kan altså ikk følge med de engelske priser. Den site du linker til har jeg været inde på, men de har desværre ikke noget i min prisklasse og str. 50" under 10k - hvilket 50pz80 jo er et perfekt bud på når man kan få det til ca 8200 kr i england (kan i hvert fald ikk finde noget i sverige til noget der ligner)
men endelig skriv flere sider fra england og sverige...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51611
bfriis skrev:Vil han få et problem med dette Samsung TV?

Og er der ingen problemer med Blue-Ray-afspillere fra Englend?

Mvh

B
Ja, der vil være problemer med analogt TV. Du kan slet ikke bruge tunerne i TVet da deres PAL-standard ikke er den samme som her i DK.

Køber du en BluRay afspiller, skal du være sikker på at strømforsyningen kan køre på 220V, ellers er der ikke noget du bør bekymre dig om. Regionskoder mv. er det samme og HDMI forbindelserne er også de samme.
Af bfriis
#51628
Tak for svaret, lige hvad jeg havde brug for.

Hvordan kan det så være, det ikke er noget problem med nogle af Panasonic TVene?

Er der nogle TV, som både kan bruges i UK og i DK, og hvordan finder jeg selv ud af om de virker i DK?

Mvh

B