Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af J2NK
#51460
MPEG-4 er ikke et must som sådan, du vil altid kunne anskaffe en modtagerboks, som du kan forbinde med HDMI til dit TV.

Men, i det tilfælde vil du være nødt til at en fjernbetjening til både TV og boksen, desuden er (min personlige) erfaring at modtagerbokse ofte er til besvær mht. reaktionstid, desuden koster de bokse også ekstra(ofte overskrider de differencen i prisen på et med og et uden.)
Brugeravatar
Af kthomsen
#51461
J2NK skrev:MPEG-4 er ikke et must som sådan, du vil altid kunne anskaffe en modtagerboks, som du kan forbinde med HDMI til dit TV.

Men, i det tilfælde vil du være nødt til at en fjernbetjening til både TV og boksen, desuden er (min personlige) erfaring at modtagerbokse ofte er til besvær mht. reaktionstid, desuden koster de bokse også ekstra(ofte overskrider de differencen i prisen på et med og et uden.)
Hehe, ja også der er jeg lidt uenig. Eksterne bokse koster måske lidt i leje men kortafgift skal du alligevel betale med eller uden boks. Desuden har eksterne bokse ofte ekstra features som f.eks. yousee's boks med indbygget HD-harddiskoptager, eller ekstra indstillinger som zoom funktion og digital optisk lydudgang.
Ang. ekstra fjernbetjening har jeg alligevel en universal super en af slagsen, som har udskiftet alle mine fjernbetjeninger. Så jeg har bare den ene, og så med touchscreen med logoer på kanaler istedet for kanal 1-201. O_O
Brugeravatar
Af kthomsen
#51462
Glemte lige at skrive:

Hvis du sidder tæt på TV'et (indenfor 2m) så tag et 42PZ80. Sidder du længere væk så nup et PX80. Du kan alligevel ikke se den store forskel på HD-ready og Full HD på større afstand. Du vil helt sikkert få et kanonbillede ligemeget hvad. 8)
Af Løvgaard
#51464
kthomsen skrev:Glemte lige at skrive:

Hvis du sidder tæt på TV'et (indenfor 2m) så tag et 42PZ80. Sidder du længere væk så nup et PX80. Du kan alligevel ikke se den store forskel på HD-ready og Full HD på større afstand. Du vil helt sikkert få et kanonbillede ligemeget hvad. 8)
Ja, altså sidder sådan ca. 2½ m væk fra skærmen og jeg var ude i ComputerCity - som den eneste der havde fjernsynet PX80 og det er formidabelt billede! Men PZ80, er det billigere eller dyrere?
Brugeravatar
Af kthomsen
#51467
Løvgaard skrev:
kthomsen skrev:Glemte lige at skrive:

Hvis du sidder tæt på TV'et (indenfor 2m) så tag et 42PZ80. Sidder du længere væk så nup et PX80. Du kan alligevel ikke se den store forskel på HD-ready og Full HD på større afstand. Du vil helt sikkert få et kanonbillede ligemeget hvad. 8)
Ja, altså sidder sådan ca. 2½ m væk fra skærmen og jeg var ude i ComputerCity - som den eneste der havde fjernsynet PX80 og det er formidabelt billede! Men PZ80, er det billigere eller dyrere?
Det er dyere (koster 8-9K) da det har bl.a. full hd.

Tag den 42PX80, få et kanonbillede og køb et par gode BlueRay film til din PS3! 8)
Af tuff
#51535
Nu når vi snakker butik/internetbutik, vil I så kunne anbefale internetbutikken Wupti? De kører med nogle rigtig gode tilbud.
Brugeravatar
Af kthomsen
#51573
tuff skrev:Nu når vi snakker butik/internetbutik, vil I så kunne anbefale internetbutikken Wupti? De kører med nogle rigtig gode tilbud.
Har ikke selv handlet med dem, men de har jo været på markedet et stykke tid og jeg har ikke hørt noget grelt forkert om dem.
Selv har jeg brugt både cinemagic.dk og mobiludsalg.dk uden problemer.