Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af bjamelped
#51322
Hej alle

Skal til at købe fladskærn, og har kigget på flg. Panasonic TH 50PZ80, Samsung PS50A676 og Sony kdl-52w4500.
Skærmen skal primært 80% bruges til film og tv. Resten af tiden vil være pc spil. Vil jeg få probelmer med burn-in på plasma skærmene, jeg tænker på ting som scores, menuer og div andre faste ting i pc spillene.
Hvilken skærn af disse 3 ville i vælge, eller hvis i har forslag til andre skærme i samme prisleje vil jeg meget gerne høre dem

på forhånd tak
Brugeravatar
Af kthomsen
#51360
Ville helt klart vælge Panasonic skærmen pga billedkvalitet.
Du skal ikke være for bange for burn-in. Der skal mange timers statisk billede til at det sker på panasonics skærme. Du vil måske se lidt retention på skærmen efter nogle timers PC-brug med Score i samme hjørne af skærmen osv. Men det forsvinder efter kort tid.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51371
Ja, PZ80 er helt klart vinderen i den sammenligning. Hvis du undlader at sætte dine spil på pause i hele dage i træk, så går det nok.
Af bjamelped
#51391
I hælder klart til panasonic så det bliver valget, lige et par spg til.

1. modellerne har fsk slut bogstaver 50pz80u, 50pz80e osv, hvad er det modelbetegnelser for?

2. kigger lidt langt efter pana 50pz800e, hvad er forskellen på det og 50pz80, udover prisen, (næsten 4000 kr), er det pengene værd.?

på forhånd tak for svarene
Af benjaminhviid
#51392
bjamelped skrev:I hælder klart til panasonic så det bliver valget, lige et par spg til.

1. modellerne har fsk slut bogstaver 50pz80u, 50pz80e osv, hvad er det modelbetegnelser for?

2. kigger lidt langt efter pana 50pz800e, hvad er forskellen på det og 50pz80, udover prisen, (næsten 4000 kr), er det pengene værd.?

på forhånd tak for svarene
1. e og u efter modelbetegnelsen, betyder at tv'et enten er en europæisk model (e) eller en amerikansk model (u) - gå derfor efter e'eren..

2. Der må jeg bede dig svar skyldig.
Af Ponduus
#51395
PZ800 er lige et hak bedre end PZ80/85. Ligesom PZ80/85 er bedre end PX80 :)
Brugeravatar
Af kthomsen
#51396
bjamelped skrev:I hælder klart til panasonic så det bliver valget, lige et par spg til.

1. modellerne har fsk slut bogstaver 50pz80u, 50pz80e osv, hvad er det modelbetegnelser for?

2. kigger lidt langt efter pana 50pz800e, hvad er forskellen på det og 50pz80, udover prisen, (næsten 4000 kr), er det pengene værd.?

på forhånd tak for svarene
2.: Mener de bruger samme panel, men PZ800 har andre tunere m.m.
Tag et kig på panasonics hjemmeside. ;)
Af bjamelped
#51412
jeg kan ikke se der er nogen nævneværdig forskel på dem ift specefikationerne på de 2 skærme, så hvis i kan se hvad argumentet er for at købe pz800 kontra pz80 vil jeg gerne høre det. de 4000 ekstra betyder ikke så meget, men vil ikke give penge for noget som ikke har den store indflydelse på billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af kthomsen
#51418
bjamelped skrev:jeg kan ikke se der er nogen nævneværdig forskel på dem ift specefikationerne på de 2 skærme, så hvis i kan se hvad argumentet er for at købe pz800 kontra pz80 vil jeg gerne høre det. de 4000 ekstra betyder ikke så meget, men vil ikke give penge for noget som ikke har den store indflydelse på billedkvaliteten.
Der er ting som bl.a. True cinema 24p, optisk lyd ud og ekstra HDMI indgang. Men personligt har jeg det lidt ligesom dig. Jeg ville nok også gå efter PZ80 og istedet bruge de sparede penge på en fed BlueRay afspiller og nogle film, hvis man ikke har det i forvejen, eller andet grej...der er nok at vælge imellem! :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51419
PZ800 har også glas fra kant til kant.