Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Illgor
#51306
Hej

Ja, så fik jeg sørma endlig penge til en ny flad derhjemme. 6-7k er budgettet. Sidder 3.5m fra skærmen.
Valget var sådan set faldet på Pana PX80, men desværre er denne først på lager tidligst den 20. januar der hvor jeg kan købe den. (ja, ved godt den kan købes mange steder på nettet, men pt så skal den købes et bestemt sted da jeg arbejder i tilknytning til panacenter).
Ville egentlig godt have været oppe i noget 46-50" men der er desværre ikke så mange valg som jeg kan finde i denne str og i mit budget. Har set på LGPK6000, men kvaliteten har jeg læst vil falde og desuden vil jeg helt klart helst have panasonic af samme grund som ovenstående
(- Ku os bare bruge "nemmere at få tilgivelse end tilladelse" reglen og købe et pioneer LX5090 som jeg er blevet tilbudt til 15.5k som nyt, hehe!)

Mit spg er så om nye pana plasma tv er lige på trapperne? Har prøvet at søge rundt på nettet hvor det ser ud til at de nye pana "budget" modeller allerede er på trapperne i starten af 2009. Og der skulle også være en px80 erstatning i 50" som skulle være i rimelig god pris. (Pk11 eller ph11 eller noget i den dur) http://www.panasonic.de/html/de_DE/1500 ... kInfo=true ?
Er dette noget nogen kan bekræfte? Ved godt man altid kan vente, men om jeg skal vente en lille måned eller 1½ måned betyder ikke det vilde for mig når jeg alligevel skal til at vente..

Har desuden et tillægs spg. Ser mest film fra comp og har læst herinde et sted at hvis man har alm HD plasma tv så kan underteksterne forekomme en smule uskarpe ved film afspilning, er dette korrekt eller blot i nogle tilfælde?

Hmm...ekstra igen. Er 50" for stort på den afstand? Sad og nød et 50PZ80 i forretningen idag og synes jo bare det er fedt, men en af mine venner synes at 46 næsten er for stort til ham fra samme afstand.

På forhånd tak for svar. ;)
Senest rettet af Illgor 29. dec 2008, 22:20, rettet i alt 1 gang.
Af sketchpad
#51308
Det er DIG der skal købe fjernsynet så hvad dine venner synes er totalt ligegyldig.

Mine venner synes også det er totalt hul-i-hovedet at jeg
har en 50" plasmaskærm hvor jeg sidder 2 meter væk fra den
(og 4 meter til spisebordet), men det er igen øjnene der
ser.

Så er det jo måske hul i hovedet at gå i biffen og se en
kæmpeskærm på flere tommer end vi nogensinde vil have
derhjemme? Næh... Hvis jeg kunne - og havde pengene til
det var der en 100" skærm på min væg nu ;) (Og ja - jeg
har haft projektorer, men de larmer og varmer for meget).

Jeg har selv LG50PG6000 og kan klart anbefale den i den
prisklasse som nu 50" tommere ligger i, det er enda den
rimeligere ende, og der er SLET ikke problemer med hverken
trails eller lag, det ER der derimod i andre modeller af
samme serie (pg1000 pg3000 etc) Pg7000 er fuld HD udgaven
af pg6000, samme sorthed, større opløsning.

Jeg har set dem ved siden af en Pioneer - og må sige at
jeg ikke kan se forskel på dem, lige minus prisen ;)
Af Illgor
#51309
ja, det er jo klart det er mig der skal se på det. men tænkte mere på om der var situationer hvor 50" ville være for stort så man feks nærmest skal dreje hovedet. Nå, men lad det ligge.

Ja, har læst en del på det LG - har dog desværre ikke kunne finde en forretning hvor jeg kan se det live og som sagt så prøver jeg i første omgang at købe pana. Men hvis der ikk er andre muligheder må det jo være sådan!
Af sketchpad
#51310
Du kan se det live i El-Giganten, der har de iøvrig også Panasonic og Pioneer.

Men ja - man drejer nok hovedet lidt af og til, men
personlig synes jeg det er en del af oplevelsen, men
sådan er vi jo så forskellige ;)
Af Illgor
#51311
Ja, men har så temmelig langt til elgiganten:(
Er fra solskinsøen...