Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51302
Jeg står og skal købe fladskærm, og har kigget en del på nettet og kom selv frem til LG 42LG7000 ville være en optimal skærm til mig, MEN nu er jeg lige pludselig ikke så sikker mere.
Jo mere jeg kigger på nettet jo mere i tvivl kommer jeg. ;;)

Mit mål var at finde en GOD fladskærm til min xbox 360, ps3 og til afspilning af blue-ray film fra ps3.

Grunden til jeg mente LG var det gode valg var FullHD 1080p, så havde den 24p ved 120hz syntes jeg nu var meget smart også 100hz.

MEN så så jeg Panasonic også kunne køree FullHD 1080p selvom den kun har en opløsning på 1024x768 ?? hvordan kan det nu lade sig gøre?
Jeg er heller ikke særlig klog på plasma, de seneste ting jeg hørte om det var at de brugte en del mere strøm, og der var risiko for "BURN-IN"
Den har dog også 24p dog kun ved 96hz.
Den havde også 100Hz

Jeg skal desuden til Zepto's lagersalg i morgen hvor de sælger deres pahteon 42", den har FullHD, MEN ingen 100hz eller 24p.

Nu er jeg helt i tvivl om det hele.

Så mine spørgsmål er:

1. Primært skal skærmen bruges til konsol gaming, hvilken skærm anbefales?
2. Betyder det virkelig noget om skærmen er 100hz og om den har 24p, i så fald om det er 96hz eller 120hz?
3. LCD eller plasma? LCD skærmen skulle ha 2.7ms og plasma skærmen 0.001ms. gør det nogen forskel på konsol.

Håber meget på noget hjælp her. jeg troede jeg havde en smule forstand på det her, men tydeligvis ikke nok.
Af sketchpad
#51304
Jeg kan svare på spørgsmål 3: ;)

Nej, ikke hvis du kun spiller OFFLINE (dvs. ikke med andre
på nettet), 2.7-6 ms lag er til at leve med mht. konsolspil og single-player spil, efter 3-14 dager lægger du ikke engang
mærke til lagget.

MEN....så kommer banditten

Når du skal til at spille online, ELLER, hvis du er typen
der er ret god til online spil (jeg VAR en haj til Counter-
strike) så lægger man mærke til forskellen - BIGTIME!

Man kan ikke rigtig SE den med det blotte øje, jo...ved 6-8ms
kan man godt, men der hvor man virkelig mærker forskellen
er når man rykker 2-3 pladser ned på rankingen i hver runde
man spiller. Jeg lagde mærke til det da jeg spillede på
min tidligere 40" LCD skærm ...at jeg simpelthen var
blevet dårligere - og så spillede jeg på CRT og Plasma
skærm bagefter - og vupti - så var alt ved det gamle ;)

Så det korte svar er: ABSOLUT JA!!!