Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Sjør
#51261
Som de fleste andre her er jeg på udkig efter nyt TV. Jeg føler efterhånden at jeg, bl.a. takket være Flatpanels fantastiske guider, har fået lidt kendskab til fladskærmsjunglen.

Med fare for at gentage hvad der allerede er blevet spurgt om i andre tråde kaster jeg lige et par spørgsmål på bordet:

1)
Jeg havde næsten besluttet mig for at nappe et Panasonic plasma tv (42px80 eller lign.) men er blevet bekymret for problemer med genskin. TV'et skal stå i en stue med hvide bomuldsgardiner (som fruen nok ikke tillader mig at skifte) og jeg agter da fx at se lidt TDF til sommer ligesom børnene nok også gerne vil se lidt tegnefilm i dagtimerne. Bør det afholde mig fra et plasma tv?
Panasonic har jo deres anti-refleksionsglas. Er det noget der virker?
Jeg har været forbi butikkerne og se på både LCD og plasma, men det er bare ikke det samme at se dem inde i en kunstigt oplyst butik og så hjemmme i dagslyset hos sig selv.

2)
Som et LCD alternativ har jeg fået et godt øje til Samsung LE-40 serien. Samsung har dog mange modeller her som spænder vidt i pris. Er det også tilfældet for kvaliteten?
Jeg kan jo læse mig frem til noget, men jeg har dog alligevel noget svært ved at vurdere dem mod hinanden. Nogen der kan give et overblik?

Lidt praktisk info:
TV'et skal bare bruges til at se alm. kabel-tv på samt dvd. Ikke noget computertilslutning mm. Jeg arbejder med et prisleje på ca. 6000-7000 kroner. Selvom jeg umiddelbart står mellem et Panasonic plasma og et Samsung LCD, så er jeg da åben over for andre muligheder, hvis nogen mener at have et godt bud...


Tak for hjælpen
Af Kratz
#51338
Med hensyn til genskind i plasma skærme synes jeg problemet er blæst ud af proportioner. Selvfølgelig er nogle mere følsomme end andre.
Først kan du overveje om dit gamle CRT fjernsyn gav anledning til problemer af denne type? Hvis ikke vil et plasma TV heller ikke gøre det.
Jeg sidder selv med en plasma skærm i en meget lys lejlighed på 3. sal og har aldrig oplevet nogen problemer, heller ikke i dagtimerne.

Indenfor de betingelser du stiller op vil jeg klart anbefale at kigge på et Panasonic plasma. Du vil ikke fortryde det!
PX80, PZ8 eller PZ80 (lidt over din prisramme) er gode bud.