Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af benjaminhviid
#51259
Mit valg af tv faldt på panasonic pz80, som jeg formodentlig modtager på onsdag eller fredag. Derfor ville jeg høre, om den indstilles præcis som px80'eren (jf. jeres anmeldelse af tv'et) eller om den skal indstilles anderledes? Hvis det er tilfældes, hvordan indstiller man den så, for at få den bedst mulige billedekvalitet? (:
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51271
Nej, du kan dog bruge PZ85 som udgangspunkt for indstillingerne. Den er også anmeldt.
Af red_martians
#51273
Nej, du kan dog bruge PZ85 som udgangspunkt for indstillingerne. Den er også anmeldt.
Desværre nej. PZ80 minder mere om PX80 i farveindstillingerne. PZ85 er ret underlig at indstille, men med PX80 er det den sædvanlige biograf-varm.. og derefter kan ejg faktisk ikke se forskel på de to.
PZ85'eren har dog en grim grøn toning, og det har 80'eren ikke.
Så det umiddelbare svar er ingen af dem.. men PX80 er tættest på.
Af Turbo
#51275
...
Senest rettet af Turbo 11. feb 2009, 11:50, rettet i alt 1 gang.
Af benjaminhviid
#51282
Turbo skrev:
red_martians skrev:
Nej, du kan dog bruge PZ85 som udgangspunkt for indstillingerne. Den er også anmeldt.
Desværre nej. PZ80 minder mere om PX80 i farveindstillingerne. PZ85 er ret underlig at indstille, men med PX80 er det den sædvanlige biograf-varm.. og derefter kan ejg faktisk ikke se forskel på de to.
PZ85'eren har dog en grim grøn toning, og det har 80'eren ikke.
Så det umiddelbare svar er ingen af dem.. men PX80 er tættest på.
Hey :)

Det kan jeg ikke forstille mig du har ret i - Har selv et PZ80E.

PZ80 og 85 har samme panel og billedprocessor, så at PZ85 skulle være lidt mere grønligt i billedet end PZ80 tror jeg ikke på - Hvor PX80 har et dårligere panel samt en ældre billedprocenssor.

Ang. det her med at indstille sit TV ser jeg tit folk spørge til det - Det er bare at søge, det er beskrevet masser af steder her - Men jeg mener det er svært for andre at sige hvordan et TV skal stå, da det handler en hel del om ens egne øjne.
Jeg mener samtidige at de indstillinger der skrives her, tit er alt for varme, folk er helt røde i hoved og har ikke hud farve.
I mine øjne handler det om at få et så naturligt billed som muligt, altså f.eks. hud farve er hud farve og ikke rød osv osv.

(just my cent)
 
Du/i må gerne skrive jeres indstillinger, så jeg kan teste dem, og finde den jeg synes ser mest naturtro ud.. Har ikke selv så meget forstand på at indstille det så perfekt som muligt (:

For forhånd tak :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51287
Crap... det var den forkerte tråd :) Jeg havde 2 vinduer åbne... jeg har fjernet indlægget igen.
Af benjaminhviid
#51290
Haha det går nok :D

Nu du har vinduet åbent, kan du så fortælle mig, om jeres indstilling af pz85, giver den bedst mulige farvegengivelse, som Turbo ikke mener? (;
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51292
Det giver den bedste farve på PZ85, ja... Jeg antog naivt at samme indstillinger på samme panel i et marginalt anderledes TV ikke gav nogen problemer.
Af benjaminhviid
#51296
yakken skrev:Det giver den bedste farve på PZ85, ja... Jeg antog naivt at samme indstillinger på samme panel i et marginalt anderledes TV ikke gav nogen problemer.
Altså konklusionen du drager der, er at indstillinger på Pz80'eren ikke giver den rette farvegengivelse? :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51298
Jeg har jo ikke selv direkte klampet dem ind på en PZ80, så det er ikke det jeg siger.

Jeg vil dog stadig mene at du bør sætte TVet på "Biograf" og temperaturen på "Varm" og herefter justere farven, så den giver så naturlig en hudfarve som muligt.
Af benjaminhviid
#51301
Tak for tippet.. det vil jeg rode med, når jeg modtager det på onsdag (: Kan man indstille RBG på pz80'eren? læste at det ikke var muligt på px80'eren (;
Af benjaminhviid
#51313
Det virker som om at man skal bruge forskellige kalibreringer før, under og efter de 100 timers break-in.. kan det passe?