Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af _WHAT_
#51204
Nu er i så mange der taler utrolig godt om disse pz tv. Jeg er ved at overveje at droppe lcd og tage en af disse.

Dog syntes jeg det er svært at finde rundt i alle deres navne og hvad forskellen er.

pz80 - pz80e - pz81 - pz85 ??

Hvad er forskellen og hvilken skal man gå efter ??

Er disse skærme bedre end et samsung 796 ?
Af Corporal
#51206
Nu skal jeg ikke gøre mig meget klog på dette område, fordi der er nogle der ved meget mere om det end jeg, men efter min egen søgen efter et nyt tv fandt jeg da ud af en del om panasonics modeller...

pz80 og pz80e er de samme. E'et betyder vist bare at digitaltuneren der sidder i tv'et virker i europa. Derfor er det vigtig at du ikke køber et hvor der står "u" bagved da denne tuner ikke er godkendt til de europæiske signaler. (Ret mig endelig, hvis jeg siger noget forkert :P )
pz81 er heller ikke godkendt til de danske signaler, men vist til de franske og norske, så den skal du heller ikke købe.

Så der er pz80, pz85 og pz800 at vælge imellem, og også lillebroderen px80.
pz80 og 85 ligger meget tæt op ad hinanden. Det er faktisk kun designet, lyden, nogle tilslutningsmulighederne og en ny feature, som vist ikke rigtig er noget værd, der i sidste ende der skiller dem ad. Prismæssigt er der heller ikke den store forskel, men det er lidt op til den enkelte om man vil have de sidste features som 85'eren har.
pz800 ved ikke så meget om, så det vil jeg ikke bevæge mig ud i. Desuden er den vist en god tand dyrere.
px80'eren er som sagt lillebroderen til pz-modellerne. Den har ikke full-hd og desuden er det et ældre panel, så det giver vist lidt ringere billedkvalitet end pz. Der er også andre forskelle, men kan ikke lige huske dem.

Jeg har selv lige bestilt en 42pz85 efter mange overvejelser. Kig lidt rundt på de forskellige købsguides, anmeldelser og tråde her på sitet. Håber det hjalp lidt :) Happy hunting!
Af _WHAT_
#51224
Ok ser ud til at 24p er noget der primært er på pz85 så mon ikke den er værd at gå efter så.

Slet ikke nogen kommentarer på kvaliteten sammenlignet med f.eks. samsung 796 og 676 ???
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51247
Nej, det er en misforståelse. Alle Pana's modeller kan afkode og vise 1080p24 korrekt. PZ85 har blot en ekstra feature, der forsøger at lave noget lignende med andre kilder.
Af _WHAT_
#51277
Ahh oki på den måde :)

Hvordan så med billede kvalitet sammenlignet med de andre fjernsyn jeg nævner ??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51280
PZ modellerne har den bedste billedkvalitet af de nævnte TV. Der er ikke så stor forskel imellem de tre modeller i serien.