Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Corporal
#51141
Hejsa :)

Jeg læste lige jeres anmeldelse af PZ85 igennem igen og studsede rimelige med ved de negative ting ved fjernsynet, da jeg stærkt overvejer at købe det. Det handlede mest om shadow detail og fosforspor. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvor meget man kan rette op på det ved at indstille fjernsynet selv? Fosforspor bekymrer mig lidt da jeg skal spille en del PS3 på tv'et.

Derudover blev jeg lidt nysgerrig over hvor meget forskel der egentlig er på Panasonics PZ-modeller og et af Pioneers 42"? Prisen er jo en helt anden på Pioneers, men får man virkelig meget mere ud af det? Hvis det virkelig er så meget bedre kunne det jo være man skulle ofre de ekstra tusinde, selvom det godt nok er en betydelig sum...
Af loveduck
#51155
Personligt ville jeg vælge at købe et PZ80, fremfor PZ85 (Hvilket jeg allerede har gjort :P) De to fjernsyn er nærmest identiske. Den primære forskel er Intelligent Frame Creation og så udseendet. Intelligent Frame Creation skal primært være slået fra, så det ville jeg ikke betale for, og så synes jeg PZ80 er et pænere TV :) Endvidere vil jeg heller ikke købe et Pioneer, da de sidste tusind kroner kun vil give et minimalt bedre fjernsyn, hvert fald med mit behov.

De problemer, du nævner, er ikke noget jeg har oplevet på mit fjernsyn, men vil hellere ikke mene, at jeg er den rigtige til at svare på det :) Er skiftet fra et gammelt Phillips 20" TV, og er ikke den heldige ejer af en PS3 eller en Blu-Ray afspiller :(

Eneste jeg kan råde dig til, er at tage ud og se på fjernsynene og derefter beslutte dig :) Dét gjorde jeg selv.
Af Corporal
#51162
Det kan godt være jeg bare skulle lade være med at spekulere så meget på det og istedet bare springe ud i det... :P

Det var mest fordi jeg var inde i Fona og se et Pioneer af de dyre drenge, og det var godt nok noget af det vildeste jeg har set rent billedmæssigt indtil nu. De havde desværre ikke Panasonic i deres sortiment så jeg kunne vurdere i forhold til.

Det bliver sgu enten et 42PZ80 eller 42PZ85 8) Tror lige jeg skal se lidt på forskellene og derefter prisforskellen igen for at kunne bestemme mig helt..
Af Corporal
#51181
Det er faktisk en rigtig god tråd du linker til der, selvom den er gammel.
Efter alt det jeg har læst og hørt om de forskellige panasonic modeller synes jeg godt nok de ligger meget op ad hinanden. Især PZ-modellerne. Der er meget delte meninger hvad den foretrukne er, og måske er det også ret individuelt hvad det er man ligger mærke til og foretrækker rent billedmæssigt. Pioneer er rost til skyerne af alle, og med god grund tror jeg. Dem jeg har set overgår i hvert fald alt det andet. Men det er også en prisklasse der ligger betydeligt over Panas PZ'er.

Jeg har i hvert fald bestilt en 42PZ85 nu, og synes jeg er kommet frem til et rigtig godt valg. Nu venter jeg så bare spændt på ankomsten :D
Af lennon
#51182
Corporal skrev:Det er faktisk en rigtig god tråd du linker til der, selvom den er gammel.
Efter alt det jeg har læst og hørt om de forskellige panasonic modeller synes jeg godt nok de ligger meget op ad hinanden. Især PZ-modellerne. Der er meget delte meninger hvad den foretrukne er, og måske er det også ret individuelt hvad det er man ligger mærke til og foretrækker rent billedmæssigt. Pioneer er rost til skyerne af alle, og med god grund tror jeg. Dem jeg har set overgår i hvert fald alt det andet. Men det er også en prisklasse der ligger betydeligt over Panas PZ'er.

Jeg har i hvert fald bestilt en 42PZ85 nu, og synes jeg er kommet frem til et rigtig godt valg. Nu venter jeg så bare spændt på ankomsten :D
Det er et godt valg, og noget af det ypperste overhovedet mht billede. Som nørd jagter man altid de sidste marginaler. Men efter at ha fået HDTV pakken i foreløbigt et halvt år, - må jeg konstatere,at det er meget nemmere,at hente synlige forbedringer via et bedre signal . .Specielt fodbold på TV2 sportHD er en ubeskrivelig oplevelse. Sandsynligvis fordi man er vant til at se det voldkomprimeret på TV3plus.Film har vi trods alt set i god kvalitet før via dvd, - så der er oplevelsen knap så dramatisk (men stadig fantastisk).