Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Corporal
#51062
Hej igen

Da jeg nu har besluttet mig for hvilket tv jeg skal købe er jeg begyndt at tænke på om det årlige januar-udsalg har nogen stor effekt på fladskærms markedet? Kommer der til at være store prisnedsættelser på tv som fx. PZ85, altså de lidt dyrere og bedre skærme? Eller er det mere en konstant nedadgående pris for disse fjernsyn? Jeg vil selvfølgelig gerne have mit tv hurtigst muligt (inden for næste uge), men da ikke hvis der kommer et killer tilbud ugen efter 8)

Nogen der har erfaringer på dette område, måske endda arbejder sådan et sted?
Af sketchpad
#51066
Der vil ALTID komme et killer tilbud, nu er jeg uheldigvis totalt-shop-o-holiker når det gælder spændende elektronik, så jeg bruger meget af min fritid til at rende rund i div. butikskæder (sygt? Måske....hvad er din hobby..he he)

Min erfaring er at killer tilbudene kommer sporadisk eller
i system.

F.eks havde El-Giganten 50" samsung plasma til 7990,-
det var dog en ældre 8 ms model...men aligevel...50" for 8000 spir?!??!!? Vildt.

Og så kommer pludselig Zepto med en fuld HD skærm til rundt 5000,- i 40-42 tommer der bare bliver revet væk de første par
timer...og der går som regel nogle måneder mellem sådanne
tilbud, ofte drejer det sig om ældre paneler der bare skal
væk, så du kan aligevel tro at du får hvad du betaler
for. (nu beskylder jeg altså ikke Zepto for at smide
ældre paneler i de samme modeller!) det er blot et
eksempel - på at man ikke skal være naiv og tro man får
julenissen på besøg. sådan er verden bare ikke skruet
sammen. Der er ALTID en grund til urealistisk lave priser.

Så i sidste ænde kommer det lidt an på hvad du vil
have og hvad du VIL give.

Jeg ville gå med anbefalingene her på flatpanels.dk og
lytte til gennemsnittet af dem der er herinde, og
dem der har købt og brugt apparaterne over tid - så kan
du selv bedømme hvad der er godt og skidt for dig.

At sidde og vente på det sidste nye bliver du vanvittig
af, det gør jeg ihvertfald, så har man det jo ikke det spor
sjovt i mellemtiden.

For at undgå ærgelser køber jeg udelukkende SUPER tilbud
og virkelig lave priser både på Fladskærm og computer
skærm da jeg VED jeg vil blive fristet til noget bedre
næste år eller 2.
Af Fing
#51071
Tror godt du kan regne med ekstraordinært gode tilbud i år. Detailsalget lider jo under "krisen" og det gælder uden tvivl i overordentlig grad også for dyrere forbrugsgoder som TV.

Nu har jeg ikke fulgt priserne meget tæt, da jeg regner med at mit næste TV bliver oled om et par år, men det her er vel feks. ok billigt, mener at det er en af de panasonic modeller der har fået meget ros:
http://www.getmore.dk/detalje-side.aspx ... %2D37PX80E
Af tehwang
#51074
Den model Fing skriver om er på tilbud til 4950 fra imorgen i El Giganten, skal jeg ihvertfald selv ud og kigge på.
Af gleit
#51078
det er ikke samme tv der er på tilbud i elgiganten i morgen...efter sigende en lidt mere "skrabet" model derimod...
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51080
hvis de har px8 og ikke px80 på tilbud så ER det en mere skrabet model, med dårligere billedbehandlings-motor.
Af mhca
#51082
Jeg mener jeg faldt over PX8 i nogle af tilbudsaviserne forleden til 5000 kr.

Så vær lige opmærksom på at det altså er PX8 og ikke PX80, som de sælger.
Jeg ville personligt ikke vælge PX8 for at spare en plov.

Mvh. Martin
Af Corporal
#51085
Ja okay, men nu vil jeg godt nok have fat i PZ85 og ikke PX modellen.

Ved ikke helt om jeg bør vente, har det bare sådan lidt, at når jeg har sat mig noget i hovedet, så skulle jeg helst have købt det i går :P Men altså, man kan jo også bare blive med at vente og vente og vente. Det bliver man jo også skør af. Er efterhånden ret træt af mit 28" CRT tv, så jeg køber det nok bare.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51088
Januar-udsalg har ikke den store indflydelse på netbutikkerne og det er yderst sjældent du kan finde produkterne i en fysisk butik til samme pris. Så hvis du på forhånd har bestemt dig for at handle på nettet, så er der ingen grund til at bekymre sig om nedsættelser i butikkerne.
Af Corporal
#51089
Nej det er rigtigt. Og hvis man allerede har bestemt sig for en speciel model er det jo ikke særligt sandsynligt at lige dén kommer på udsalg, og da slet ikke i netbutikkerne som du jo siger..
Af JKay
#51091
Stort set alle tilbud i januar vil være modeller UDEN mpeg4. Som f.eks Philips D modeller og samsungs 656 m.fl. Men med hensyn til billede kvalitet så har vi aldrig fået mere for pengene som nu...