Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af dk_akj
#51172
nofx skrev: Men hvad så med LG 50PG6000 i forhold til Panasonic 46PX80 - hvad vil umiddelbart være at foretrække?
Mine øjne kunne ikke se forskel på billedet på Panasonic PZ85/800 og LG PG6000. Men da vi begge syntes LG'en var klart pænere end Panasonicen og samtidig var et par tusinde billigere faldt vores valg på LG, det blev så PG7000 for at få full HD, dette pga mediecenter.

Mvh
Anders
Af lennon
#51173
dk_akj skrev:
nofx skrev: Men hvad så med LG 50PG6000 i forhold til Panasonic 46PX80 - hvad vil umiddelbart være at foretrække?
Mine øjne kunne ikke se forskel på billedet på Panasonic PZ85/800 og LG PG6000. Men da vi begge syntes LG'en var klart pænere end Panasonicen og samtidig var et par tusinde billigere faldt vores valg på LG, det blev så PG7000 for at få full HD, dette pga mediecenter.

Mvh
Anders
LG7000 ser også ud til,at være et rigtigt godt alternativ. Men jeg har ikke styr på om LG har implementeret 24p i den ? - dette kunne være en afgørende faktror. Og forøvrigt mener jeg,at 6000 serien havde ry for,at være lettere sårbar mht retention og burn in. Hvilket Panasonic tilsyneladende er helt ude over . .
Af dk_akj
#51177
lennon skrev:
dk_akj skrev:
nofx skrev: Men hvad så med LG 50PG6000 i forhold til Panasonic 46PX80 - hvad vil umiddelbart være at foretrække?
Mine øjne kunne ikke se forskel på billedet på Panasonic PZ85/800 og LG PG6000. Men da vi begge syntes LG'en var klart pænere end Panasonicen og samtidig var et par tusinde billigere faldt vores valg på LG, det blev så PG7000 for at få full HD, dette pga mediecenter.

Mvh
Anders
LG7000 ser også ud til,at være et rigtigt godt alternativ. Men jeg har ikke styr på om LG har implementeret 24p i den ? - dette kunne være en afgørende faktror. Og forøvrigt mener jeg,at 6000 serien havde ry for,at være lettere sårbar mht retention og burn in. Hvilket Panasonic tilsyneladende er helt ude over . .
Ja, det er kun 42" pg6000 der magler 24p og ja, 7000'eren skulle være meget bedre ift retention og burnin

Anders
Af DKStoffer
#51200
dk_akj skrev:
lennon skrev:
dk_akj skrev: Mine øjne kunne ikke se forskel på billedet på Panasonic PZ85/800 og LG PG6000. Men da vi begge syntes LG'en var klart pænere end Panasonicen og samtidig var et par tusinde billigere faldt vores valg på LG, det blev så PG7000 for at få full HD, dette pga mediecenter.

Mvh
Anders
LG7000 ser også ud til,at være et rigtigt godt alternativ. Men jeg har ikke styr på om LG har implementeret 24p i den ? - dette kunne være en afgørende faktror. Og forøvrigt mener jeg,at 6000 serien havde ry for,at være lettere sårbar mht retention og burn in. Hvilket Panasonic tilsyneladende er helt ude over . .
Ja, det er kun 42" pg6000 der magler 24p og ja, 7000'eren skulle være meget bedre ift retention og burnin

Anders
Ifølge LGs hjemmeside så har PG6000 24p
http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING
Af nofx
#51203
[quote="DKStoffer"][quote="dk_akj"][quote="lennon"][quote="dk_akj"][quote="nofx"]
Men hvad så med LG 50PG6000 i forhold til Panasonic 46PX80 - hvad vil umiddelbart være at foretrække?[/quote]

Mine øjne kunne ikke se forskel på billedet på Panasonic PZ85/800 og LG PG6000. Men da vi begge syntes LG'en var klart pænere end Panasonicen og samtidig var et par tusinde billigere faldt vores valg på LG, det blev så PG7000 for at få full HD, dette pga mediecenter.

Mvh
Anders[/quote]

LG7000 ser også ud til,at være et rigtigt godt alternativ. Men jeg har ikke styr på om LG har implementeret 24p i den ? - dette kunne være en afgørende faktror. Og forøvrigt mener jeg,at 6000 serien havde ry for,at være lettere sårbar mht retention og burn in. Hvilket Panasonic tilsyneladende er helt ude over . .[/quote]

Ja, det er kun 42" pg6000 der magler 24p og ja, 7000'eren skulle være meget bedre ift retention og burnin

Anders[/quote]

Ifølge LGs hjemmeside så har PG6000 24p
[url]http://nordic.lge.com/dk/prodmodeldetai ... el=NOTHING[/url][/quote]

Hmmm - i testen af LG pg6000 synes jeg bare, jeg kan læse, at ham, der har testet det, ikke har fået 24p til at virke. Kan det virkelig passe? At man har det som en specifikation, men at det så ikke virker?

Og er det i givet fald kommet til at virke - fx via en softwareopdatering?
Af mhca
#51205
Det har været diskuteret mange steder det med PG6000 og 24p gengivelse.
Det skulle efter sigende kun være 50" versionen der har det, selvom specifikationerne angiver andet.

Der er mange producenters specifikationer jeg ikke mener er til at stole på. Specielt som i LG's tilfælde, hvor de har flere størrelser under samme modelnummer.

Så vidt jeg ved, så er det ikke kun de pågældende test-TV der har drillet, men en egentlig ukorrekt specifikation på LG's hjemmeside.
Manglen på 24p må i mine øjne ses som et kæmpe minus!

Mvh. Martin
Af sketchpad
#51221
dk_akj skrev:
Ja, det er kun 42" pg6000 der magler 24p og ja, 7000'eren skulle være meget bedre ift retention og burnin

Anders
Nu ved jeg ikke om der er forskel i panelproduktionstypen af
42" og 50" PG6000, men en ting er sikkert - PG3000 i 50"
havde IR og Burn-in problemer, det har slet ikke 50PG6000
modellen. Jeg har den selv, og der er ikke SPOR af
hverken "phosphor" lag eller burn in eller seriøs IR,
derimod 50PG3000 var ret slem! Så lad os ikke blande de
modeller for meget ;)
Af nofx
#51226
mhca skrev:Det har været diskuteret mange steder det med PG6000 og 24p gengivelse.
Det skulle efter sigende kun være 50" versionen der har det, selvom specifikationerne angiver andet.

Der er mange producenters specifikationer jeg ikke mener er til at stole på. Specielt som i LG's tilfælde, hvor de har flere størrelser under samme modelnummer.

Så vidt jeg ved, så er det ikke kun de pågældende test-TV der har drillet, men en egentlig ukorrekt specifikation på LG's hjemmeside.
Manglen på 24p må i mine øjne ses som et kæmpe minus!

Mvh. Martin
Ok - men nu kigger jeg også udelukkende på 50" modellen. Kan jeg der være sikker på, at de har 24p gengivelse? Meget vigtig pointe, egentlig :-)