Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#51001
Heey!

Jeg har et Sony KDL-40W4000 og en Acer8920G computer, og der er HDMI stik i begge 2 og de er også FULL HD.

MEN mit problem er at jeg ikke kan få fuld billede på min fladskærm når jeg kobler fjernsynet og computeren sammen via HDMI.
Hvis jeg køre i fuld opløsning, som jo er det optimale når jeg skal se blu-ray, så bliver der kun vist det aller øverst af billede på fjernsynet, men hvis jeg sætter min opløsning ned så kan jeg godt få vist hele billede på min fladskræm men så kan jeg ik se blu-ray over fladskræmen.

Jeg har været inde og rode med indstillinger i mit grafikkort ( Nvidia Geforce 9500m GS 512MB ) for at få fladskærmen til at være den primærskærm når de er koblet sammen, men når jeg så trykker anvend så bliver opløsningen 1920x1080 og så kan jeg kun se det øverste af skærmen.

Er der nogen som har den mindste idé om hvad fanden der er galt.?

p.s det virker uden problem når jeg kobler min computer og min fars fladskærm sammen og det er også FULL HD....

/Susan...
Af Sommer
#51016
Og du har husket at tjekke at opløsningen på din 40W4000 står til 1920x1080? Dette er ikke en normal opløsning på en bærbar, hvorfor dette kan drille.

Du skal ind i egenskaber (højreklik skrivebord -> Skærm Egenskaber eller hvad der står) og så ind hvor du kan se de to skærme på et stykke grafik. Vælg dit fjernsyn og lad det blive en "extended desktop" og IKKE en klon.

Det gør at du kan køre med de to opløsninger, som passer til både den bærbare og til fjernsynet. Du kan så her vælge at trække dit bluray program over på skærm to (som vil være din fladskærm)., eller mediecenteret...

Håber det hjælper