Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af kthomsen
#50880
Tja, billedet er bedre på PX80!

Det med DVB-C er kun hvis du har signal ind via kabel (yousee, stofa osv.) og ikke vil have ekstern boks.

MPEG4 skal du bare have en ekstern boks, ligesom mange kabeltv-brugere allerede har en ekstern boks, mig selv inkl.
Det dårlige ved en ekstern boks er ekstra fjernbejtening. Jeg har fikset det ved købet af en universal fjernbetjening som f.eks. logitechs. Nu bruger jeg kun 1 fjernbetjening til alt mit udstyr! :D
Det gode ved en ekstern boks kan være at du har flere features som udvidet tv-guide, den kan have HDD-optager som den fra yousee, der kan være andre indstillingsmuligheder som du ikke har i TVet.

Så medmindre det er en stor byrde for dig at have en ekstra ekstern boks stående, så ville jeg alligevel gå efter PX80 med det budget du har.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#50881
Jeg vil anbefale dig, at købe et PX81. Jeg købte et 37" for under 6.000.- og fik et par HDMI kabler med i købet hos denne butik: http://www.buyvision.dk/shop/panasonic-th-37-301p.html .
Dette TV har MPEG4 dekoder indbygget og jeg har ikke oplevet problemer af nogen art mht. tuneren. Det spiller bare....

Efter at ha' set diverse "topmodeller" med LCD-paneler var jeg faktisk ret skuffet. Derfor besluttede mig for, at det skulle være et plasma-panel. I starten gik jeg efter et PZ800 eller et PZ85, men pga. PX81's rørende billige pris slog jeg til. For denne pris er jeg helt up-to-date med det allernyeste og kan, uden at tabe for mange penge, opgradere det om 2-3 år til den tids TV.

Vi ved jo alle, at der sker ret meget indenfor skærmteknologierne. Efter min opfattelse ville der være ret usmart, at købe et TV til mere end 10K idag når der sker så store kvantespring på hele området. Det TV jeg nu har erhvervet mig er bedre end alle de bedste TV, man kunne opdrive for 20-40K for bare 2-3 år siden.

Så mit råd er, at købe noget i mellemklassen til ca. 5-7K og så ha' råd til, at få det nyeste igen om 1-3 år igen.
Senest rettet af IT-Bruger 22. dec 2008, 20:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50883
Mht. tuneren så kan du vel næppe udtale dig om MPEG4 dekodning og modtagelse på Boxers net.
Af godhandel
#50887
Jeg har snakket med panasonic ang. px81, og de mener ikke at der burde være nogen problemer, men de vil selvfølgelig ikke give nogen garanti, da det jo ikke er et dansk fjernsyn, og de har derfor ikke sendt det ind til boxer for at få det testet. De sagde at det virkede upåklageligt i Norge og Sverige (boxer lande) og de kunne ikke se hvorfor det ikke skulle virke i DK.

Bilka sælger også modellen, så det kan vel ikke være helt skudt ved siden af.
Af maxmo
#50893
Jeg tænkte jeg ville vente med at købe til jeg var helt sikker, så jeg tog ned i tape-connection. Der viste han mig Sony's W4500 mod PX80 og ingen tvivl om at jeg vælger PX80 modellen.

Men nu linkes der til PX81. Altså mpeg4 kompitabel det er vel kun på dvb-t tuneren? hvis jeg senere hen skal have tuner, skal jeg jo have dvb-c tuner, så jeg får vel ikke rigtigt noget ud af det?

Og hvordan er det med garanti når det ikke er en dansk model?
Men super tak for de mange svar. Nu jeg kun i tivl om det skal være PX80 eller PX81 :o
Af thomit
#50894
godhandel skrev:Jeg har snakket med panasonic ang. px81, og de mener ikke at der burde være nogen problemer, men de vil selvfølgelig ikke give nogen garanti, da det jo ikke er et dansk fjernsyn, og de har derfor ikke sendt det ind til boxer for at få det testet. De sagde at det virkede upåklageligt i Norge og Sverige (boxer lande) og de kunne ikke se hvorfor det ikke skulle virke i DK.

Bilka sælger også modellen, så det kan vel ikke være helt skudt ved siden af.

Vi har ikke Boxer i Norge. Derimot har vi RiksTV; en tilbyder av TV-signaler digitalt over antenne, mpeg4 kodet.
Af maxmo
#50912
Det er lidt forvirrende når i siger noget forskelligt :)

Valget går mellem PX80 og PX81.

Hvis jeg alligevel skal købe en dvd-c tuner senere hen, er det så ikke ligemeget med at px81'erens dvb-t tuner er mpeg4 ?

Vil gerne bestille tv'et i dag så håber nogle er hurtige på fingrene :p
Af Ponduus
#50918
Jo. Det kan det :) Hvis du ikke skal bruge DVB-T tuner til noget.
Af maxmo
#50921
Så er px80'eren bestilt.

Mange tak for jeres hjælp :)