Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#50840
Ok.. det far ikke så meget princessen i huset, da hun ikke har set det endnu (bor i bruxelles)
Men jeg har været en af jordens mest ubeslutsomme person det sidste halve år hvor jeg har kikket på tv. jeg lagde ud med at det skulle være PX80, men var nede i TC i århus, og synes den flimrede når der var hvidt på billedet (ja.. ekspedienten forsøgte med 100hz til og fra + div.)
jeg røg så over på lcd vognen og kikkede en del på 656 fra samsung.. men var nede i TC .. endnu engang og se på det.. og det hang ved siden af pz80.. og det så bare bedre ud dernede..
så efter at ved flere lejligheder at have været inde i TC og andre steder for at se på PX80/PZ80 uden at kunne spotte at de flimrede, købte jeg et PZ80 i onsdags.. og det ser kanon ud. MEN.. mens jeg rodede med mediecenteret lagde jeg mærke til at inde på en hjemmeside hvor der er meget lyst (som der ofte er) flimrede skærmen igen.. jeg skal lige hjem og teste når jeg kommer hjem fra svigermor, men det lugter lidt af at jeg sender den retur.. desværre.. for sort ser bare kanon ud og film ect.. det er bare smukt.. men når der er meget hvid.. ja.. så flimrer billedet.. og det gidder jeg simpelthen ikke i længden.. (ja.. jeg kommer til at bruge den lidt til pc...) .. så jeg er bange for at jeg skal over på lcd vognen, nu her hvor jeg har overbevist mig selv om Plasma.

Men så kommer 64.000 kroners spørgsmålet (ja. jeg er så gammel at jeg kan huske det)
Hvis jeg skal på LCD, hvilken vej skal jeg så gå..
Jeg gidder ikke over 8000, og hvis jeg kan finde et til kun 6000 som der kan siges god for, er jeg da glad for de par kilo kroner sparret..

KingGuru
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50842
Sony W4000 serien er nok det bedste bud til den pris.
Af KingGuru
#50857
Det kan godt være jeg skal kikke i den retning.. kan huske jeg kikkede på det tidligere, men blev lidt "skræmt" af den manglende 100Hz..
Af Kratz
#50862
Så kan du rykke op i W4500, men samtidig ryger budgettet på max 8.000 kr...
Jeg er enig med Yakken i at W4000 er bedste TV inden for prisrammen - hvis det ikke må være plasma.
Af JKay
#50891
Jeg syntes også mit PZ8E flimrede lidt i starten. Men enten så har jeg vænnet mig til det eller også så skulle det bare spilles til, for nu ser jeg ikke længere at det flimre. Det eneste jeg ikke synes om er at jeg kan høre blæserne om aftenen. Også synes jeg allerede at 42" er lidt "småt" :)
PS: 100Hz på LCD er ikke det samme som 100Hz på plasma! På LCD ville jeg sagtens kunne nøjes med 50Hz.... Dvs faktisk kan jeg ikke li' LCD overhovedet! Om det så er 200Hz! :)
Af KingGuru
#51084
Nu er jeg kommet over julen og har fået set lidt tv, ect ect efter at være kommet hjem..
og flimren irriterer mig ikke ret meget mere..

desværre synes jeg det larmer en del når det har kørt lidt tid.. de blæsere der sidder i suser en hel del, og gør at jeg kan høre dem med lyden på lav mens jeg sidder 3 meter væk.. og det er sq irriterende..
om det er en mandagsudgave jeg har fået, eller noget helt andet, prøver jeg lige at finde ud af.. for tv'et er sq meget fedt.