Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af superficial
#50782
så skete det, mit 5 år gamle phillips crt fjernsyn døde igår, puf så var der intet billede, og så lige midt i en episode af csi jeg ikke havde set !!

nåh men gik alligevel med tanker om at det skulle skiftes ud med en lækker fladskærm, men hvad skal man købe, regner med at bruge en ca. 10-120000 kr , og har visse krav.

god billedkvalitet
gode farver
full HD
Mpeg4
HDMI

det skal bruges til 3 ting

almindeligt fjernsyns kiggeri
dvd film/blueray, når det bliver mere udbredt
og film afspillet fra min pc

hvilket tv får jeg mest for pengene i ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50783
Overvej om du ikke kan leve med at få MPEG4 via en ekstern boks og se mere på et Panasonic PZ80. Du kan supplere med en Logitech Harmony fjernbetjening hvis du vil styre alt med én fjernbetjening.
Brugeravatar
Af kthomsen
#50784
superficial skrev: regner med at bruge en ca. 10-120000 kr
Panasonics PZ modeller er helt klart value for money i 10K prislejet. Men hvis du vil bruge 120.000, så kan du købe pioneer eller gå op i en 70" skærm, men det var nok nærmere en trykfejl! :D
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50790
Haha, den spottede jeg ikke :)

I så fald ville jeg nok gå efter en hjemmebiograf i stedet. Eller alternativt købe en LX6090, et fedt anlæg, noget kicka... universalbetjening fra Lintronic og B&O og så ellers få gang i noget Guitar Hero og en bunke BluRay-film :D
Af superficial
#50823
hehe det var op til 12000 ... ikke 120000 ... godt spottet :D

jeg er så heldig at jeg kan handle i expert til indkøbspris + moms, og har øje på et sony kdl40w4500
ville det være hensigtsmæssigt at købe ?

eller kan det betale sig at købe det på nettet , har set det til omkring 8800 kr

vil helst ikke have en mpeg 4 box at stå, så lidt kluder som muligt, der er nok gejl i forvejen
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50826
Der er nogle rapporter om en lidt skidt baggrundsbelysning på W4500, som gør at du får lysende kanter langs indersiden af rammen på TVet. Det er ret generende når man ser film i letterbox-format.
Af superficial
#50939
hmmm hva fanden skal man så købe, lige sidder jeg bare og overvejer at droppe det dyre tv og bare købe et Zepto Pantheon A42 - Full HD til 5000, og så vente til mpeg 4 bliver lidt mere udbredt i de nye modeller, der er alligevel lidt tid til det skal bruges

er det en dum måde at bruge 5K på ?
Af benjaminhviid
#50952
superficial skrev:hmmm hva fanden skal man så købe, lige sidder jeg bare og overvejer at droppe det dyre tv og bare købe et Zepto Pantheon A42 - Full HD til 5000, og så vente til mpeg 4 bliver lidt mere udbredt i de nye modeller, der er alligevel lidt tid til det skal bruges

er det en dum måde at bruge 5K på ?
Køb en Panasonic Viera TH-42PX80 i stedet (5600-5900 kr) hvis du er til plasma.. Den er kun 720p, men efter mine erfaringer fra denne side, vil du ikke kunne se forskel på 720p og 1080p på et 42 tommer, hvis du sidder en 2-3 meter fra tv'et - og den skulle have fantastisk billedekvalitet.. Jeg køber den så snart lønnen er gået ind (:
Af dk_akj
#50953
superficial skrev:hmmm hva fanden skal man så købe, lige sidder jeg bare og overvejer at droppe det dyre tv og bare købe et Zepto Pantheon A42 - Full HD til 5000, og så vente til mpeg 4 bliver lidt mere udbredt i de nye modeller, der er alligevel lidt tid til det skal bruges

er det en dum måde at bruge 5K på ?
Du kan få et 50" LG plasma inden for budgettet, LG 50PG7000


Mvh
Anders
Af sketchpad
#50956
Køb billigt!

Det kan ikke betale sig at købe UBER dyrt udstyr hvert år
da der aligevel kommer "milestone" udstyr hvert år som
gør alt gammeldaws og man får ikke rigtig nogle penge for
ens udstyr 1 år senere aligevel.

Denne gang købte jeg selv et LG50PG6000 der giver masser af størrelse for pengene, og jeg kan ikke se at 510 watt for et pg7000 kunne justificere strømforbrugs forskellen på over 200 watt, imod 270w ;) Jeg kunne ikke se forskellen på 2 meters afstand anyway. Jeg har btw. haft et FULL HD LCD tv FØR plasmaskærmen.... man kan ikke se det før man sidder 1 meter væk aligevel...og de fleste HD kanaler sender i 1080i og 720p
Af dk_akj
#50959
sketchpad skrev:Køb billigt!

Det kan ikke betale sig at købe UBER dyrt udstyr hvert år
da der aligevel kommer "milestone" udstyr hvert år som
gør alt gammeldaws og man får ikke rigtig nogle penge for
ens udstyr 1 år senere aligevel.

Denne gang købte jeg selv et LG50PG6000 der giver masser af størrelse for pengene, og jeg kan ikke se at 510 watt for et pg7000 kunne justificere strømforbrugs forskellen på over 200 watt, imod 270w ;) Jeg kunne ikke se forskellen på 2 meters afstand anyway. Jeg har btw. haft et FULL HD LCD tv FØR plasmaskærmen.... man kan ikke se det før man sidder 1 meter væk aligevel...og de fleste HD kanaler sender i 1080i og 720p
Helt enig, jeg købte heller ikke 7000'eren for at få full hd men pga at retention er bedre samt at burnin risiko skulle være meget mindre.

Havde Panasonics modeller været kønne at se på når de var slukkede havde jeg utvivlsomt valgt en px/pz80 istedet.

Anders
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50979
superficial skrev:hmmm hva fanden skal man så købe, lige sidder jeg bare og overvejer at droppe det dyre tv og bare købe et Zepto Pantheon A42 - Full HD til 5000, og så vente til mpeg 4 bliver lidt mere udbredt i de nye modeller, der er alligevel lidt tid til det skal bruges

er det en dum måde at bruge 5K på ?
Ja, det er en lidt dum måde at brænde penge af på. Du kan få så meget mere TV ved at se på eks. PX80 eller gå op i det nævnte LG 50PG6000. Jeg er enig i betragtningen om at fuld HD ikke er nødvendigt. LGs 42" model af PG6000 er også fortrinlig (og køn) men hvis du vil have en BluRay-afspiller tilkoblet, så mangler den 1080p24 understøttelse, som godt kan være lidt irriterende.
Af superficial
#51020
så nu er jeg begyndt at falde for jeres ideer om at købe px80, men skal lige høre, hvornår er det at man skal bruge mpeg 4 til de udenlandske kanaler ?

jeg har foresten kabel tv.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#51022
Når du har kabel-TV, så er der ingen ændringer for dig.

Vores seneste artikel forklarer dig hvordan du får digitalt TV og hvordan du påvirkes når signalerne omlægges:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1229024676

Vi har også tidligere bragt en artikel om de nye digitale kanaler via det luftbårne antennenet:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1207637872