Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af noxity
#50712
Hej

Jeg har et spørgsmål til Samsungs nordiske modeller. Man kan læse på Samsungs hjemmeside at TVet produktnavn skal ende på XXE eller XEE for at det er en nordisk udgave. Men hvad jeg har kunne læse mig til så er der også forskel på de nordiske modeller selvom de hedder fuldstændig det samme.
Dvs. et tv købt i Danmark og et købt i Sverige ikke er det samme tv selvom det har samme varenr.

Kan det virkelig passe at Samsung producerer TV med samme varenr. men med forskellige specifikationer ?

Jeg synes det er lidt vildledende at de anbefaler at købe en nordisk model, når det de egentligt burde anbefale er en dansk model.
Af Seahawk
#50828
Hej,

Jeg har haft kontakt med Samsungs kundeservice. Har spurgt ind til PS50A766-modellen, og her skulle der i hvert fald ikke være forskel. Så her skulle en nordisk, også virke perfekt i DK.

I mine øjne, så ville det også være MEGET mærkeligt, at lave et tv, der kun virker i DK. Vi er trods alt et så lille land, at der dårligt kan være penge i det. Så er det lidt mere fornuftigt at lave en model, der kan bruge i Danmark, Sverige og Norge :)

Håber det hjalp lidt. Ellers så ta' en snak med Samsung.
Af thomasdk
#50845
Hejsa,

Sad og kiggede på produktbladet for 866'eren på henholdsvis Samsung.dk og Samsung.se. Tilsyneladende ER der en forskel. I den danske version står der, at der er DVB-C MPEG 4 tuner, i den svenske er det 'kun' en DVB-C MPEG 2 tuner. Om det så er en fejl... det ved jeg ikke, men der bør være basis for en "opklaring" af dette spørgsmål hos Samsung.

/Thomas
Af Seahawk
#50888
Kopieret fra min samtale med en fra Samsungs kundeservice. Jeg spørger nemlig om, hvordan det kan være, at der står nej ud fra MPEG 4 på Samsung.se :

Det er desværre en fejl på hjemmesiden.
MPEG4 fungere fint på DVB-C tuneren i Danmark. Grunden til der nogle steder står nej, er at det ikke fungere i Sverige.
Så der skulle ikke være noget at være bekymret for :)

Håber det hjælper lidt :)
#50897
Hej,

Sidder og kigger lidt efter svenske netbutikker, der er leveringsdygtige i et Samsung A866 (såfremt at man kan gå ud fra, at de danske og svenske modeller er ens). Er der nogen, der har nogle erfaringer med svenske netbutikker - eller alternativt butikker i/omkring Malmø eller Helsingborg?

Mvh.

Thomas
Af Seahawk
#50900
Jeg lægger snart en bestilling hos fyndborsen.se. Virker som en rigtig fin side, og man kan hente ca. 10 km fra Helsingborg, hvis man har lyst. Hvis man køber et Samsung-tv, der er over 40" (Mener jeg nok), så får man os et gratis vægbeslag.

Ellers tjek pricerunner.dk. Her kan du se "Internationale Priser", hvor du så kan se, hvilken svensk forhandler, der er billigst.
Af thomasdk
#50913
Hejsa,

Har været en tur i HIFI klubben. Her påstår de, at A866'eren har en noget uheldig feature. Hvis man ser digitalt tv - og lader TV'et finde frem til alle kanaler... så kan man ikke bytte rundt på rækkefølgen af kanalerne efterfølgende. Nogen, der har erfaring med dette?

/Thomas
Af Niels O
#50916
Har lige talt med Samsung support (tlf. 70 70 19 70).

De oplyser, at der kan være forskel på softwaren afhængigt af, om det er en svensk eller dansk model. Så det samme modelnummer i Sverige og Danmark kan indeholde forskellig software.

De oplyser også, at man kan hente den ønskede software via deres hjemmeside på en usb nøgle, og derefter indlæse den på ens tv.

Det er ikke nemt.

Hilsen
Niels O
Af Seahawk
#50920
Thomas: Ja, det er korrekt, at den selv smider kanalerne i en rækkefølge, og det ikke er muligt selv at bestemme hvilken. Det er, når du bruger DVB-C eller -T tuneren. Har dog læst her på forummet, at de formentlig kommer med en opdatering, der kan ændre dette.

Niels: Hvis det skulle være tilfældet mht. software, så er det jo ikke meget arbejde, der skal gøres, før den bliver "dansk" :)
Af noxity
#50935
Kan Samsungdk bekræfte hvad Seahawk og Niels O skriver ?

At forskellen ligger i software og at et TV købt i f.eks. Sverige er teknisk identisk med et købt i Danmark.