Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af costa
#50666
Hej Alle.

Jeg er lidt en newbie på plasma området og håber derfor jeg kan indhente nogle råd hos jer.

Jeg skal snart ud og investere i nyt tv og har fundet ud af det skal være plasma. Vil allerhelst have en pio lx-5090 men den er måske lige dyr nok.

Jeg har kigget lidt rundt på nettet og fundet frem til at valget nok står mellem disse:

- Samsung ps-50a756 (koster ca 12.000 i udlandet) eller ps-50a766 (koster fra dkk 17.300 i dk / fra dkk 13.000 i udlandet) - hvad er forskellen på disse 2 ?

- Panasonic th 46pz85.

Jeg har ikke kunne finde nogle danske anmeldelser/test af samsungen, men dem jeg har læst i udlandet giver dette tv rigtige gode anmeldelser (bla. cnet.com)

Pana'en er bla. testet her på denne site og det ser jo rigtig godt ud.

Min fornemmelse sir mig at samsungen er bedre og måske det tv der kommer tættes på en pio lx-5090.

Hva mener I jeg skal vælge ?
Af Kratz
#50719
Da ingen har svaret endnu vil jeg give mit input.
Jeg kender ikke den nævnte Samsung model må jeg indrømme, men umiddelbart har jeg svært ved at tro den kan hamle op med 46P85.

Da jeg købte TV i sommers kunne jeg kun finde et TV som er bedre end Panasonic's 2008 plasma skærme og det var Pioneer LX-5090 (et TV du iøvrigt bør overveje nu du er oppe i dette prisleje. Den er for nyligt set til under 19.000 kr).
Ifølge mange af indlægene her i forumet lader dette stadig til at være tilfældet.
Af madass32
#50761
har set samsungen på en udstilling det fede ved den var at panelet ikke var gråt ligesom på alle andre plasma med sort ligesom et lcd det vil sige at den viser bedre sort i et oplyst rum her vil alle andre plasma skærme virke grå.