Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af telum
#50643
Ja ja, jeg ved godt at den slags tests ikke skal tages alt for seriøst.

http://fpn.dk/digitalt/tv_foto/article1546112.ece

Spørgsmålet er også mere, hvad er det for et hvidt philips-tv der vinder det hele? Jeg kan ikke finde et hvidt 7600- eller 7400-serie tv på philips' hjemmeside, og når jeg søger her kan jeg heller ikke rigtigt finde noget.

Så, er det et godt tv? Hvor kan man købe det i hvid? Har de bare taget et billede af aurea-serien og smidt ind fordi de er amatører? ;;)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50645
Jeg synes det er lidt tankevækkende, at "skarphed" angives som en kvalitetsparameter. Netop Philips er kendte for, at levere TV hvor den kunstige skaprhed har fået et ordenligt nøk opad og at man ikke kan slå den helt fra, hvilket må betyde at anmelderen har ladet sig forblænde af en algoritme, der introducerer kunstig skarphed til et allerede skarpt billede (de tester jo med BluRay kilder...).
Af telum
#50646
helt enig, jeg lægger heller intet i selve testen - det var mere selve tv'et jeg ikke har kunnet finde mere info om...jeg begynder at tro det er fra 9000-serien som altså er noget dyrere end de 11.999kr. den står til i testen.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50650
Det er selvfølgelig også en mulighed at de blot har sat et forkert billede i artiklen, men du har ret - jeg kan heller ikke lige finde nogen hvid model af 7403.
Af Klaus-
#50657
Hvorfor syntes i ikke at Philips'en er en ærlig vinder af testen, kontra priserne?

Bedre lyd en Sony'en, 4 x HDMI tilslutninger, lækker at se på (i den sorte vel og mærke, er ikke tilhænger af hvid).. Har HDMI CEC, (har Sony'en det?)

Og så er den 42" kontra den brugte 40" fra Sony :)
Af Ponduus
#50659
Synes jeg Yakken forklarer længere oppe ;)
Af cannavaro
#50668
Så vidt Jeg kan se, er det et forkert billede de har sat i. Billedet ligner nøjagtig en 42PFL9803H, hvilket til gengæld er et fantastisk Tv.

Med hensyn til 7403, har Philips netop her lagt mere vægt på den kunstige skarphed, end at koncentrere sig om det korrekte billede. Specielt ved Blu-Ray kilder ser billedet meget "digitaliseret" ud, hvilket mange falder for, men mennesker med hang til det mere rolige og naturlige billede, afskyr det. Philips kan om nogen dele folk op i 2 lejre. Bare se på hele Ambilight-delen. Nogle elsker det, ander hader det.
Af Joergner
#50687
Det med lysstyrken på PZ85'eren forstår jeg ikke rigtigt. Jeg har også engang læst det her på Flatpanels, men det er vel et spørgsmål om kalibrering, eftersom lystyrken på Plasma paneler oftest er næsten 3 gange højere end på LCD paneler. For lysstyrken måles vel i cd/m2.