Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Plex
#50624
Hej

Så fik jeg endelig en afløser, for mit gamle afbrændte Samsung TV - no more Samsung.

Det nye blev et Sony, da jeg i forvejen kører med Sony DVD optager, og DVB-C er et must - ellers havde jeg valgt et Panasonic.

Syntes virkelig DVB-C tuneren fungerer godt, sammenlignet med en YouSee's Samsung boks.

Jeg har læst lidt omkring netværksstikket, og forstået det kan bruges til billeder og lyd. Hvordan fungerer det sådan i praksis? Skal man have et program åbent på computeren, eller kan man se mapperne på computeren direkte? Gider ikke rigtig trække kabel til TV'et, hvis det måske ikke er noget der duer til noget?
Af _WHAT_
#50635
Du har heller ikke mulighed for sotere kanal rækkefølge og blande analog og digital vel....
Af Virgilen
#50640
_WHAT_ skrev:Du har heller ikke mulighed for sotere kanal rækkefølge og blande analog og digital vel....
Du kan ikke blande analoge og digitale.

Du kan sagtens sortere kanaler. Det gør du i home menuen under opsætning mener jeg det er.
Af Plex
#50662
_WHAT_ skrev:Du har heller ikke mulighed for sotere kanal rækkefølge og blande analog og digital vel....
Sortere kan man sagtens...

Hvorfor vil du blande analog og digital? Hvis du har YouSee, har du vel også digital spejl...?
Af Sommer
#50692
Plex skrev:
_WHAT_ skrev:Du har heller ikke mulighed for sotere kanal rækkefølge og blande analog og digital vel....
Sortere kan man sagtens...

Hvorfor vil du blande analog og digital? Hvis du har YouSee, har du vel også digital spejl...?
På i hvert fald de nyere Philips modeller kan man sortere og ligge de digitale sammen med de analoge. Det er ganske smart i fx en boligforening hvor det digitale udvalg kun er hvad DVB-T tuneren kan fange, og resten så er på den analoge.

Men rigtigt, har man yousee betyder det jo nada...
Af majbom
#50753
for at svare på #0's spørgsmål:

du skal have en computer tændt og den skal køre et medieserver-program af den ene eller anden type, der findes lidt at vælge imellem, du skal bare sørge for at den supporterer DNLA som er den protokol der bliver brugt til deling af multimedierne.

jeg har en NAS-server stående (en lille maskine, med et par harddiske der er sluttet til netværket) som jeg kan tilgå fra mit 40w4500 (når de engang får den til at supportere DNLA) og min ps3. den bruger ikke så meget strøm som en alm. pc.

jeg har ikke selv prøvet det på tv'et, da min NAS som sagt ikke supporterer DNLA endnu, men jeg vil gå ud fra at det fungerer på nogenlunde samme måde som ps3 - der kan du se eller filer i en mapperne "music", "photo" og "video" (video har du så ikke på tv'et jo) som er nogle mapper du har lavet på computeren til formålet. du kan også have playlister til musikken, og afspilme dem.

håber det var svar på dit spørgsmål