Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pejsen
#50621
Hej

Mit nye fjersyn lider af en slags "skygge". Med det mener jeg at hele billedet på tv'et skinner en lille smule igen.

Det ser ud som om at hele billedet skubber sig selv lidt til højre.... Jeg har lagt et billede her:
http://www.fissan.dk/sl373060.jpg (måske en anelse stort)

Det er ret svært at forklare, men det er tydeligt at se på fx BART(fra Simpsons figuren) at han ligesom skinner igen til højre for sig selv.

Jeg kører med analogt signal der formentlig er ret dårligt, men kan det skyldes dette? eller er der noget galt?

Mvh
Stefan

Ps. jeg er på ingen måde ekspert, men jeg har heller ikke pillet ved TV'ets indstillinger endnu.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50622
Det kan være det der kaldes ghosting (som mange fejlagtigt tror betyder det samme trailing) hvilket kan være en af bivirkningerne ved et dårligt signal. Kan du ikke lave test med noget digitalt materiale fra eks. en DVD?
Af Pejsen
#50623
Det var da egentlig virkelig åndsvagt jeg ikke tænkte på det.

Har ikke fået min DVD med upscaling endnu, men sætter jeg en helt oldschool DVD på er billedet rigtig flot.



Så vi er nok ude i at min forbindelse på det analoge er rigtig dårligt. Kan jeg gøre noget ved det? Vil det være det samme med digital tv?

Det skal siges at mit Kabel er meget langt... måske 8+ meter, det var vel noget at sige?

Tak for god hjælp
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50625
Ja få fat i et ordenligt kabel og sørg for at terminalerne er lavet af metal og ikke plastic. Du skal nok købe kabel og stik separat. Det kan jo også være selve hovedsignalet der er dårligt, hvilket nye kabler ikke råder bod på - der skal du klage til din udbyder. Digitalt TV vil give dig et væsentligt bedre billede, men et godt antennekabel vil igen være en god idé idet der også kan ske udfald hvis signalet er for ringe.