Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Kratz
#50596
Dit første link fører ikke til noget specifikt produkt, kun til et uspecificeret sted hos Elgiganten.
Hvis du kan strække budgettet lidt vil jeg anbefale at rykke op i 32W4000 eller 32V4500 fra Sony. Men kun hvis du beslutter dig for 32 tommer selvfølgelig.
Hvad der går bedst, 32 eller 42 tommer, kan du nok bedst selv svare på. Det afhænger helt af hvor langt du skal sidde fra skærmen og hvad du har plads til. Har du plads til 42 tommer og skal du sidde 2 meter eller længere fra TV'et er 42 tommer klart at foretrække. I dette segment finder du bedre modeller end for 32 tommer. Jeg ville anbefale at kigge efter PX80 eller PZ80 fra Panasonic i første omgang.

Hvad er dit budget?
Af AndersRene
#50604
Kratz skrev:Dit første link fører ikke til noget specifikt produkt, kun til et uspecificeret sted hos Elgiganten.
Hvis du kan strække budgettet lidt vil jeg anbefale at rykke op i 32W4000 eller 32V4500 fra Sony. Men kun hvis du beslutter dig for 32 tommer selvfølgelig.
Hvad der går bedst, 32 eller 42 tommer, kan du nok bedst selv svare på. Det afhænger helt af hvor langt du skal sidde fra skærmen og hvad du har plads til. Har du plads til 42 tommer og skal du sidde 2 meter eller længere fra TV'et er 42 tommer klart at foretrække. I dette segment finder du bedre modeller end for 32 tommer. Jeg ville anbefale at kigge efter PX80 eller PZ80 fra Panasonic i første omgang.

Hvad er dit budget?
Mit budget er under 5k

tak for hjælpen så langt :)
Af AndersRene
#50616
Ok, ser fornuftigt ud. Er det den fit for fight, men hensyn til alt det sige signal osv?
Af Kratz
#50637
Hmm, fit for fight er efter min mening et noget abstract begreb i denne sammenhæng ;)
Det der oftest spørges til her i forummet, foruden opløsning, er ting som DVB-C tuner, MPEG4 dekodning, korrekt håndtering af 1080p24 mv.
Hvis dette er hvad du har i tankerne, er svaret ja.
Men vær lige opmærksom på, at parallelimporterede TV ikke altid har DVB-C tuner, som det står specificeret for den danske model. Ved internethandel kan du meget nemt ende med en parallelimporteret model. Du kan ikke nødvendigvis se dette på forhandlerens hjemmeside, så eneste mulighed er at spørge.
Af AndersRene
#50655
Tvet jeg linker til i andet link har også dvb-c. Er det ikke et godt tv? Synes det lyder rigtig godt ti 4k
Af Kratz
#50683
40W4000 er ligesom 32 tommer udgaven et godt TV, men som tidligere nævnt synes jeg der er bedre alternativer i dette segment. PX80, PZ8 og PZ80 ligger allesammen indenfor denne prisramme (hvor PX80 kan fås en del billigere end det forslag du linker til) og er alle bedre skærme efter min mening.
Af AndersRene
#50720
Lige bestilt et px80 i 42". Det er dog ikke mpeg4, men det er godt til 5800 kr.

Nogen der vil kommentere på mit valg?
Af Ponduus
#50722
Du har vundet i lotto:D

Ej, nok ikke helt. Men du har gjort dig et rigtig godt køb ;) - især til den pris.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50733
Et godt køb. Jeg brugte hele aftenen i går på at se på alm. analogt TV på et PX80 og jeg kan stadig imponeres over hvor godt den gør det. Efter nogle hurtige tweaks af farver og lyssætning, så er du godt kørende (se vores anmeldelse for info om indstillinger).
Af Kratz
#50734
Yes, et godt valg. PX80 er sandsynligivs det TV hvor du får allermest for pengene.
Af AndersRene
#50738
Glæder mig at høre, selvom det gik lidt over budget. Men hvadfanden det er bare penge