Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#50471
Hej

Har lige anskaffet mig et Sony KDL40W4500 lcd fjernsyn og er super tilfreds... Der står virkelige nogle flotte billeder på :)

Men for at udnytte TV'ets fulde potentiale har jeg anskaffet mig et 10 meter DVI til HDMI stik, så jeg kan koble det op til min computer....

Og det funker fint... skyder 1080/24p format af, og BBC's planet earth ser fantastisk ud i HD på mit sony...

Mit problem består dog i at mit billede er forskudt i forhold til lyden... Billedet kører selvfølgelig igennem mit DVI til HMDI kabel, mens selve lyden kører fra computerens lydkort analogt ind i min stueforstærker...

Det er helt sikkert billedet der er forsinket i forhold til lyden, og kan også sagtens justere i eksempelvis VLC media player at lyden skal komme enten før eller senere end billedet...

Problemet er blot at det er vanskeligt lige at ramme den præcise forskydelse af lyden, så det passer med billedet... Er det muligt på nogen måde at måle hvor stor en forskydelse der er mellem billed og lyd når billedet kører digitalt gennem DVI/HDMI og lyden kører analogt???

På Forhånd Tak

René F
Af Fjendbo
#50566
Tror svaret er rimelig simpelt: Din computer er simpelthen for dårlig til at vise film i så høj en opløsning ..

Skriv eventuelt lige specs for din PC .. - ka' jo være, jeg tager fejl..
Af red_martians
#50571
det kan sagtens være fjernsynets skyld.
Slå alt billedeforbedring fra.. motionflow osv. Billedet ligger som en buffer som giver en forsinkelse mens billedet bliver ændret til noget værre/bedre (alt efter hvem man er)
Af JKay
#50582
En løsning kan være at føre lyden gennem fjernsynet også, via de analoge phono stik.