Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Klaus1603
#50444
Jeg har et LG fladskærmstv, der vel snart er 4 år gammelt. Lige nu kan jeg ikke få gang i tv-et. Når jeg sætter stikket i væggen, så lyser "stand by" knappen, først rødt (kort tid), siden grønt (i et kort glimt), for så at gå ud. Det betyder at jeg ikke kan tænde tv-et.

Hvad er der galt ? Anyone ? Skal det skiftes ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50449
Det kan desværre være så mange ting, men det er nok strømforsyningen eller et relæ der fejler et eller andet sted. Jeg tvivler på at du vil få mere ud af at reparere TVet ift. at købe et nyt til den pris værkstedet vil have.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#50453
Du kan jo kontakte et værksted og forhøre dig om de vil give et overslag på reparationsprisen.
Af Sommer
#50522
Lugter det brændt? Jeg kan ikke huske modelnummeret på den LG jeg har haft (min far bruger den pt), men det var en jeg fik for netop 4 år siden. Sølvgrå højtalere i siden, gennemsigtig plast i bunden... faktisk en ok flot skærm for sin tid.

Da vi solgte den i den butik jeg var dengang fik vi en del ind (inkl. min egen) med en fejl hvor de lugtede brændt. Det er en lille modstand/kondensator som futtede af, og kan du lodde kan du fikse det for 3 kroner.

Mit gjorde præcis som dit og jeg er ikke elektronik guru. Jeg åbnede flimmerkassen (uden strøm i selvf), kunne lugte mig frem til hvor det var galt, fandt så elektronik dimsen, skruede modulet ud og pegede på det nede hos klogeåge i den her elektronik forretning, og han gav mig en ny dims - som sagt for 3 kroner.

Det er en stor dims, og der er ikke noget i nærheden man umiddelbart kan ødelægge.

----

Ved ikke om det her på nogen som helst måde kunne hjælpe dig, og jeg kan ikke engang finde et billede af den eller modelmnummeret.

Held og lykke med den.