Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af blander
#50441
Jeg købte et Panasonic 37" plasma TH-37PX70E tilbage i juni 2007.

Det er for tiden ved at drive os til vanvid da det til tider er begyndt at udsende en ekstrem høj hyletone.

Jeg har forsøgt at notere mig når hyletonen optræder da det ikke er hele tiden den irriterende lyd er der. Men jeg kan ikke finde nogen sammenhæng imellem hyletonen og så om det er når vi ser tv eller dvd eller lign.

Kender nogen til dette problem ? og kan det laves med simple midler eller skal det sendes til rep. ?

Håber i kan hjælpe mig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#50446
Umiddelbart skal det snedes til reperation.

Hyletoner plejer at komme enten direkte fra panelet eller som følge af en dårlig/defekt strømforsyning. Prøv at bemærk om hyletonen eksempelvis intensiveres, når der vises meget lyse billeder på skærmen, og næsten ikke høres ved de mørke.

Hvis du har skærmen tilsluttet en computer kan du bruge vores monitorTest program til at vise de forskellige typer billeder.
Af Mads Kristensen
#50460
Mit Sony 40W4000 gør det også, især hvis lysstyrken er sat på 1, 2, 5, 6, 7 eller 8.. Dvs. 3, 4, 9 og 10 snakker det ikke ret meget.

blander: Larmer dit også kun nogle gange? Altså, hvis du har siddet og set tv i ½ time f.eks. så begynder det ?
Af blander
#50665
Hej Mads.

Ja det er kun nogen gange det larmer. Men det virker ikke som om det er tidsbestemt. Altså det kan begynde at hyle med det samme tv'et tændes og andre gange går det først i gang efter over en times brug.

Jeg har forsøgt meget men kan ikke rigtig finde nogen sammenhæng når det begynder at hyle.

Jeg håber jeg her til aften lige får sat min bærbare til tv'et og så får prøvet det råd af som Rasmus kom med forleden.

Jeg skal nok skrive i denne tråd når jeg har fået det afprøvet.