Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Helten
#50410
Hej.

Håber i kan hjælpe jeg har kig på følgende 3 tv.
Hvor får jeg mester for pengene og det bedste TV?

1: Samsung LE40A656 pris 7.200 kr.
2: Sony KDL-40W4000 Pris 6.999 kr.
3: Zepto Pantheon A42 Pris 7.495 kr.

Håber der er en venlig sjæl der vil hjælpe.
Af Kratz
#50419
Af de tre ville jeg sige Sony'en. Det er et forrynde TV!
Men også Samsung'en får mange pæne ord med på vejen. Vil anbefale du selv får syn for sagen i en butik som har begge skærme til salg.
Zepto'en er ikke på niveau med de andre efter min mening.
Af lennon
#50425
Og Panasonics px80 er bedre end dem alle mht billede .
Af dk_akj
#50426
lennon skrev:Og Panasonics px80 er bedre end dem alle mht billede .
Du glemte at skrive "Amen".....
Brugeravatar
Af kthomsen
#50427
lennon skrev:Og Panasonics px80 er bedre end dem alle mht billede .
Korrekt!

Amen.
Af N4Ld3
#50430
hvis ikk du vil have genskind på skærmen så skal du vælge sony'en :)
Af Klaus-
#50445
lennon skrev:Og Panasonics px80 er bedre end dem alle mht billede .

Men er plasma.. Som efter alt sandsynlighed man vil være træt af i løbet af et par år, når man begynder at bruge computer kontra tv-skærm mere og mere.. Med mindre man er fan af burn-in og "mindre" opløsning..
Af Kratz
#50454
Øh, ikke forstået? Hvorfor skulle man blive mere træt af plasma end LCD? Det har jeg umiddelbart svært ved at se.
Burn-in er altså efterhånden et mere teoretisk problem end et praktisk problem på nyere plasma skærme.
Derudover har plasma skærme samme opløsning som LCD skærme. Ja, PX80 kører med 720p, men er højere opløsning vigtig, kan du jo også få PZ80.
Af lennon
#50467
KlausHorsager skrev:
lennon skrev:Og Panasonics px80 er bedre end dem alle mht billede .

Men er plasma.. Som efter alt sandsynlighed man vil være træt af i løbet af et par år, når man begynder at bruge computer kontra tv-skærm mere og mere.. Med mindre man er fan af burn-in og "mindre" opløsning..
:s Hvilket understreger min mistanke om uvidenhed og fordomme !

Trådens overskrift sigter i mine øjne også udfra et budget . Og når det samtidigt er trådstarters første indlæg i forumet, synes jeg det er fair at gøre opmærksom på,at der findes et produkt i prisklassen, som er væsentligt bedre til at performe billede end de nævnte tre.
Af Klaus-
#50473
Kratz skrev:Øh, ikke forstået? Hvorfor skulle man blive mere træt af plasma end LCD? Det har jeg umiddelbart svært ved at se.
Burn-in er altså efterhånden et mere teoretisk problem end et praktisk problem på nyere plasma skærme.
Derudover har plasma skærme samme opløsning som LCD skærme. Ja, PX80 kører med 720p, men er højere opløsning vigtig, kan du jo også få PZ80.
Det var på ingen måde for at skabe hetz mod Plasma, jeg er udemærket klar over hvilket lækkert billede et sådan kan generere.
Fik måske også udtrykket mig selv på en forkert måde.

I mine øjn, bevæger vi os bare mere og mere over mod mediacentre, sammenkoblet med computere, og på en smule længere sigt garanteret ofte brug af TV'et som computerskærm! Deraf ville jeg selv have en frygt for burn-in på længere sigt.. Afaik var alle hans 3 nævnte skærme også FULL-HD kompatible, pga. det jeg mente det med opløsningen kontra PX80..


lennon skrev:
:s Hvilket understreger min mistanke om uvidenhed og fordomme !

Trådens overskrift sigter i mine øjne også udfra et budget . Og når det samtidigt er trådstarters første indlæg i forumet, synes jeg det er fair at gøre opmærksom på,at der findes et produkt i prisklassen, som er væsentligt bedre til at performe billede end de nævnte tre.
Uvidenhed ville jeg ikke kalde mit indlæg, men som før skrevet, måske en smule fejl-formuleret. Fordomme, mjah en lille smule personlig fordom kan du ha' ret i.
Jeg sigter ikke mod budgettet, bare mod plasma vs. LCD, udfra det budget han nævner. Jeg ved godt det er en evig holdning - Plasma Vs. LCD, men som skrevet ovenfor er det min mening. Anyways, sorry jeg fik lagt op til diskussion.

Men Helten, udfra dem du nævner ville min personlige holdning være KDL 40W4000. Super lækker at se på, dejlig meget brugervenlig menu, DVB-T DVB-C og MPEG4 dekoder indbygget, FULL-HD, og så syntes jeg Sony burde blive rost mere end de gør for deres Bravia paneler. Det viser bare et hamrende flot billede!

Samsung tv'et er fedt af design men har også de gode egenskaber..

Zepto, som sådan kender jeg desværre for lidt til.

Det blev så til mit "store" besyv..