Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af mads999
#48242
Hej håber der er nogle flinke folk herinde, som kan hjælpe mig. Jeg skal ud at have fat i en fladskærm. har kigget på denne og har hørt folk sige den er god

link: http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=348321

problemet er at vi modtager parabol signal, og jeg har læst at det er en DVB-S tuner, skal til parabol tv(vi har canaldigital) men denne tuner er en DVB-T. Hvad ville det komme til at betyde ?

håber virkelig der er nogle som lige kan hjælpe mig.
Jeg har 4-4,5 tudsind at gøre godt med..
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#48275
Paraboltunere er desværre sjældne i fladskærme. Og dem som er integreret, fungerer sjældent helt efter hensigten.
Hvad det helt konkret betyder i forhold til denne skærm, er, at DVB-T tuneren blot vil fungere til antennenettet, men ikke parabol. Derfor skal du have den eksterne boks stående, som du formentlig allerede har.

Umiddelbart synes jeg det er et godt bud på en 32 tommer skærm, men LGs PG6000 serie kan være et alternativ. Jeg ved dog ikke om den fås for 4500.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48278
Personligt synes jeg det er lidt synd at sætte budgettet så lavt. Du får typisk en ret middelmådig skærm til de penge og hvis behovet ikke er akut, så vil jeg anbefale dig at spare sammen lidt længere tid.

PG6000 er som sagt et godt bud og kan du tåle at komme op i 37" så er Panasonic 37PX80 også et udmærket bud. Sidstnævnte har været helt nede i 5500 kr. for et par uger siden, men er vist steget i pris igen.