Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#48228
Hejsa...
Så er det min tur til at få erhvervet et fladskærms tv.

Jeg har kigget mange gange her på flatpanels, og har indtil nu følt mig helt sikker på at købe Px80 pga de fremragende anmeldelser den har fået.. Men så kommer jeg forbi experts hjemmeside og falder over denne skærm.

http://www.expert.dk/default.asp?state= ... ategoryid=

Det ser også ud til den har fået fine anmeldelser rundt omkring, og designet er klart pænere end px80. En anden fordel ved denne skærm er at jeg kan hente den i expert, i stedet for px80eren som jeg vil købe hos cinemagic. Skærmen skal bruges til yousee kabel tv, og playstation 3. Jeg sidder 3-3,5 meter fra skærmen!

Det skal lige siges at jeg er ligeglad med plasma eller lcd, vil bare gerne have så pænt et billede som muligt.

Håber på svar så jeg endelig kan få købt min skærm. :o
Af cannavaro
#48239
Designet på Panasonic er mildest talt uinteressant som du nævner, men kræfterne er heldigvis lagt i billedkvaliteten. Den er væsentlig bedre end den Philips du refererer til, hvad angår rå billedkvalitet. Hvis du accepterer en dårligere billedkvalitet med Philips, får du dog et meget pænere design, og diverse tunere indbygget i skærmen, hvis det altså er noget for dig..
Af DiscoTango
#48243
Designet er ikke det allervigtigste for mig, det er helt klart billedet.. Men hvis nu at billedet er rigtig flot på philips modellen, kan man jo ligeså godt vælge den og få det pæne design jo :)

Jeg skal til tyskland næste uge, så overvejer selv at hente skærmen hos cinemagic. Har hørt mange gode ting om den, og også snakket i telefon med en sælger, det virker til at der er styr på tingene.

Nogle der har deres tv forsikret med securator som cinemagic linker til?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48245
Philips' model kan ikke leve op til PX80 mht. billedkvalitet.
Af Hamster
#48247
Jeg har så sent som i går fået min PX80 fra Cinemagic ind af døren. Sælgeren derfra fik mig overtalt til at tage forsikringen med i købet. Det vil jeg normalt ikke gøre, men man kan jo være uheldig med skærmen, og hvis der går noget galt, så bliver skærmen afhentet, så man ikke selv skal brokle rundt med den. 8)

Designet er selvfølgelig en smagssag, og PX80'eren er måske ikke særlig banebrydende. Til gengæld er den i mine øjne så enkel og diskret, som en skærm på 42 tommer nu kan blive det. De mere "moderne" skærme tror jeg godt, man kan blive lidt trætte af at se på. Det tror jeg ikke sker her. (B

Jeg er meget positivt overrasket over billedkvaliteten. Havde lidt frygtet det værste med vores analoge signal fra YouSee, men det står sgu så fint, at det for mig ikke haster med at gå digitalt.

Hvorfor selv spekulere i at køre skærmen hjem? Der er levering med i prisen, og så er der da ingen grund til at tage ansvaret selv? ;;)

Go' fornøjelse med dit nye tv!
Brugeravatar
Af kthomsen
#48248
Hamster skrev:Jeg har så sent som i går fået min PX80 fra Cinemagic ind af døren. Sælgeren derfra fik mig overtalt til at tage forsikringen med i købet. Det vil jeg normalt ikke gøre, men man kan jo være uheldig med skærmen, og hvis der går noget galt, så bliver skærmen afhentet, så man ikke selv skal brokle rundt med den. 8)

Designet er selvfølgelig en smagssag, og PX80'eren er måske ikke særlig banebrydende. Til gengæld er den i mine øjne så enkel og diskret, som en skærm på 42 tommer nu kan blive det. De mere "moderne" skærme tror jeg godt, man kan blive lidt trætte af at se på. Det tror jeg ikke sker her. (B

Jeg er meget positivt overrasket over billedkvaliteten. Havde lidt frygtet det værste med vores analoge signal fra YouSee, men det står sgu så fint, at det for mig ikke haster med at gå digitalt.

Hvorfor selv spekulere i at køre skærmen hjem? Der er levering med i prisen, og så er der da ingen grund til at tage ansvaret selv? ;;)

Go' fornøjelse med dit nye tv!
Har selv PX80 og gik fra analog yousee til digital/HD yousee. Tag springet hamster!! :) Det er dejligt billede og du vil ikke gå analog igen!
Det eneste minus ved youseeboks er skalering af billedet. Nogle gange skal man selv zoom'e, da mange stadig sender i f.eks. 4:3 format.
Af DiscoTango
#48249
Synes egentlig heller ikke designet er grimt på px80, men det er måske bare mig der ikke går så meget op i det.. :D

Tror også at jeg tegner forsikringen.. Så løber det op i 7000, hvilket stadig må siges at være røv billigt..

Kan da ligeså godt selv tage skærmen med hjem? Leveringen koster da inde hos dem? Jeg skal alligevel den vej forbi, skal til tyskland og hente ps3, man kan jo ligeså godt tage skridtet fuldt ud når man er igang..

kthomsen- Den ekstra boks generer mig ikke rigtig, tror bare man skal vænne sig til at have en fjernbetjening mere. Så må man sku zoome de gange der skal zoomes.. :)

takker for svarene.. Har på fornemmelsen at næsten ligemeget hvilket tv jeg sætter op imod px80, så foreslår folk den skærm hver gang. Ellers skal man op i en helt anden prisklasse...
Brugeravatar
Af kthomsen
#48254
DiscoTango skrev:kthomsen- Den ekstra boks generer mig ikke rigtig, tror bare man skal vænne sig til at have en fjernbetjening mere. Så må man sku zoome de gange der skal zoomes.. :)
Så skal du bare spendere lidt på en universal fjernbetjening. Der findes mange gode derude nu!
Har kun 1 fjernbetjening jeg bruger til alt mit. :D
Af DiscoTango
#48258
Ja det ender man jo nok med uanset hvad.. Tror hurtigt man bliver træt af for mange..

Var i panasonic center og se skærmen i aktion i fredags, alt for flot billede selv på analog signal.. Tør slet ikk tænke på hvor fed en bluray film ser ud, eller en gang fifa på ps3.. (B
Af Ponduus
#48260
Hvis du selv henter, skal du være opmærksom på, at skærmen ikke må ligge ned. Så du skal have plads til, at den kan stå oprejst.
Af DiscoTango
#48289
Ja har godt nok lige læst ang transporten at det skal stå op.. Tvivler jeg meget på der er plads til i bilen, så det bliver nok cinemagic der får lov til at bringe ud...

Bestiller tvet i morgen eller onsdag.. Gode råd ang transport fra cinemagic, eller skal jeg få budstikken til at levere det om aftenen??
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48293
Merprisen for aftenlevering er så lav, at jeg absolut ville vælge dén løsning, med mindre du alligevel sidder derhjemme og triller tommelfingre ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
#48322
DiscoTango skrev:Ja har godt nok lige læst ang transporten at det skal stå op.. Tvivler jeg meget på der er plads til i bilen, så det bliver nok cinemagic der får lov til at bringe ud...

Bestiller tvet i morgen eller onsdag.. Gode råd ang transport fra cinemagic, eller skal jeg få budstikken til at levere det om aftenen??
Jeg fik mit tv leveret fra cinemagic med budstikken. De var her på vestegnen ved kbh. ca. 17.15 dagen efter og ringede 30min inden for at høre om jeg var hjemme. Super service og intet at kommentere andet end alt OK mht til fragt af TVet.