Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#48157
Jeg er som så mange andre ved at skulle til at købe fladskærm. Dertil har jeg nogle spørgsmål som jeg håber I vil hjælpe mig med. Jeg har overvejet forskellige tv´er men er nok faldet på Sony´s 40W4000.

Mit udgangspunkt for dette tv er ud fra følgende:

Jeg sidder ca. 3,5 meter fra tv ´et.

Jeg har Yousee abonnement.

Jeg vil gerne bruge tv´et til PS3 (spil/film)

Jeg ser en del sport såsom fodbold.

Vil gerne undgå at skulle leje/købe en digitalboks fra Yousee.

Ud fra ovenstående så vil jeg høre hvad I siger til mit valg af 40W4000. Jeg er selv kommet i tvivl mht 40W4500, da denne har 100 Hz. Jeg kan ikke helt gennemskue om dette er et salgsgimmick/trick eller der vil have relevans, når jeg ser fx. fodbold!!
:s
Jeg vil gerne have fuld HD for at få det optimale billede når jeg benytter PS3´eren til enten spil eller film.

Grunden til valget af Sony skyldes også den indbygget DVB-C samt MPEG4 på længere sigt. Som det ser ud lige nu så vil jeg ikke oprette et yderligere abonnement for at få HD signaler. Men kan jeg undgå et nyt abonnement hvis jeg gerne vil have digitalt signal (ikke HD) ved at købe et CA modul fra fx. HIFI-klubben? Der er jo en slot til dette i tv´et.

Jeg håber der er nogle der vil kommentere på dette og I er velkommen til at foreslår andre tv´er, hvis I synes det ville være et bedre alternativ.