Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af alsvik
#48153
Jeg skal bruge et fladskærms-TV. Et rimeligt et til en rimelig penge (<5000>

Jeg kan se at jeg med sattelit-signal skal bruge en DVB-S eller DVB-F tuner, men min Viasat boks gør vel den overflødig? Den ændrer jo signalet så mit almindelige TV kan vise det...

Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af fladskærms TV til visning primært af DVD/DIVX, viasat-programmer og DR1 & TV2?


;;)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#48286
Til parabol bruger man en DVB-S tuner, ja. Du behøver dog ikke at tænke så meget i det, da din Viasat boks i realiteten blot er en ekstern DVB-C tuner. Den tilsluttes således bare til Tv'et med et kabel og så spiller det.
Hvad skal jeg være opmærksom på ved køb af fladskærms TV til visning primært af DVD/DIVX, viasat-programmer og DR1 & TV2?
God billedkvalitet. Jeg vil bestemt anbefale dig at kigge nærmere på PX80 serien. Den hæver behovet for budgettet en smule, men jeg er ret sikker på, at du ikke vil fortryde.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48294
... Viasats boks er en ekstern DVB-S tuner, eller DVB-S2 om man vil.
Af Jesper09
#48330
Køb ikke et tv med DVB-S tuner - det virker, mig bekendt, kun med Canal Digitals kort, og ikke Viasats !:(

Derudover er det kun NAD-tv, der er udstyret med S-tuner.

Jeg har også Viasat (det skal man vel have, hvis man ser fodbold), så vi må vist leve med den lille (irriterende, ringe og grimme) ekstra box under tv'et.