Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Rasmusapt
#47991
Har nu kigget et godt stykke tid og forhørt mig rundt omkring om hvilke tv der er bedst til en pris af 10k +- 5k og har fået svaret sony lcd eller panasonic plasma hos alle dem jeg har forhørt mig hos.
Kravene er der skal kunne spilles ps3 og xbox 360 og der skal være HDMI og Scart-indgange og hvis det er muligt også usb.. regner med at det der rød,gul,hvid-indgang er på de fleste tv i siden på dem :)..
Det skal være muligt at koble pc på for at se film eller bare benytte det som en pcskærm over en begrænset periode :).. Derfor jeg set negativ på plasma tvene pga burn-inn. samt at når det har været tændt 1 gang må det ikke bevæges op og ned..(tænker straks hvad med vogels vøgophæng som kan bevæges horisontalt og vertikalt?)
På den anden side har jeg se positivt på plasmaerne pga dens flotte sorte og hurtige reaktionstid og fordi den kan klare lidt sol komme ind mod den pga af vinduet.

Jeg sidder nu rimelig fast og aner ikke hvad jeg skal vælge :S.. håber der er nogle kloge hoveder som kan hjælpe mig lidt.

Har lavet en lille optegning af mit værelse for at vise hvor lyset kommer fra og hvor jeg sidder og ser tv fra ;).
Har regnet med et 40-52" tv dog tager jeg imod råd om størrelse.

Tegning over værelse:
http://img73.imageshack.us/img73/7624/unavngivetpr6.png

Som i kan se kommer lyset fra siden og burde derfor ikke irretere mig hvis jeg ser fjernsyn fra seng skrivebord eller stole af.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47996
Rasmusapt skrev: samt at når det har været tændt 1 gang må det ikke bevæges op og ned..(tænker straks hvad med vogels vøgophæng som kan bevæges horisontalt og vertikalt?)
På den anden side har jeg se positivt på plasmaerne pga dens flotte sorte og hurtige reaktionstid og fordi den kan klare lidt sol komme ind mod den pga af vinduet.
Hvor har du fået at vide at man ikke må flytte på et plasma TV henne? Du må gøre præcist det samme som du må med et LCD TV.

Og hvad er det for noget med sol på skærmen? Genskin er et større problem på plasma end på LCD. Holdbarheden mht. sol er nok ikke så forskellig.

Vi har en artikel om LCD vs. plasma her:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1220975428

Den kan nok afklare nogle af misforståelserne.
Af Rasmusapt
#48092
Takker Yakken :D

Er ikke ting jeg har fra egen viden men ting jeg har læst og hørt fra andre personer :).. Havde for 2 måneder siden ingen interresse for hverkent lcd eller plasma da den gamle kasse fungerede udemærket. Men da skidtet gik i stykker måtte jeg jo starte op fra bunden :).. Vil læse indlæget du sendte link til.