Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Orva
#47927
Jeg vil gerne investere i en ny fladskærm til max 7000 - 8000. Kan dog godt gå op til 9000 hvis man altså får meget mere for pengene.
skal være mindst 40".
Det skal bruges til film, samt spilkonsol/PC, så det skal selvfølgelig være 1080p.
Ved lidt om mærker og modeller.
så alt vil hjælpe.
Kan det evt betale sig at købe brugt?
mvh Søren
Af KingGuru
#47932
Hvis du kan gå op i 9 kilo penge, så er Elmutantens tilbud på PZ80 nok et bud du kommer til at høre et par gange.
Af Orva
#47934
okay. Er der merkant forskel på plasma og lcd? Hældte mest til lcd nemlig.
Af Consulten
#47935
Der er markant forskel. Til 9K finder du ikke noget bedre end PZ80. Husk plasma kan vise langt flere farver end en LCD, hvorfor billedet på et plasma panel (næsten) altid vil være mere nuanceret.

Har selv et PZ85 og er voldsomt tilfreds hermed.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47943
Jeg vil også mene at PZ80 er det oplagte valg.
Af Orva
#48022
Okay. hvad med Sony KDL-40W4500
el Samsung LE40A656

hvad kan siges om disse i forhold til pz80?
Af Ponduus
#48031
Pz80 er stadig bedre.

Det lyder som om du er bange for plasma? For det har du bestemt ingen grund til at være.
Af sklent
#48126
Hvordan med MPEG4 skulle jo komme i 2012 så hvis man vil have det samme tv i en del år er det vel en god ting der er i ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#48130
Ja hvis du kun ser TV via stueantennen.
Brugeravatar
Af IT-Bruger
#48132
Yakken skrev:
Ja hvis du kun ser TV via stueantennen.
Var det i forbindelse med MPEG4-signaler du mente det eller...?

Jeg bruger udelukkende TV via stueatennens analoge stik og er ikke imponeret over nogle af alle de LCD-skærme jeg har set indtil nu :((
Tværtimod så tror jeg ikke der er ret meget der hamle op med mit gode gamle FD-Trinitron billedrørs-TV fra Sony på 32".

Men jeg synes da, at plasma viser lidt pænere farver.
Hvis jeg skulle købe et plasma-panel nu tror du så at det skulle blive et problem i 2012?
På forhånd tak for et svar ;)
Brugeravatar
Af kthomsen
#48135
Panasonics PX og PZ plasma er nogle af markedets bedste til at vise analog signal.
Mht. 2012 er det eneste problem du løber ind i, at du skal have en ekstern boks, men den har mange gange også andre features indbygget, såsom tv guide, HDD-optager m.m., som du ikke har i tv'et.
Og der findes idag så gode universal fjernbetjeninger, at du ikke kigger 2 gange tilbage efter alle dine fjernbetjeninger, når du først har lagt dem ned i skuffen.