Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af KingGuru
#47879
Jeg er desværre en af dem der bare tager uendelig lang tid om at beslutte mig.
men jeg har været i TapeConnection en del gange.. og Plasma ser bare bedre ud.. desværre..
men en ting der irriterer mig lidt er at de har plasma i flere rum .. (i århus i hvert fald). og i det første rum man kommer ind i , hænger PX ov PZ 80.. og når der er lyst i rummet bliver den sorte meget grå.. i de lidt mørkere rum ser det super ud..
men den ene endevæg i min stue er mere eller mindre et stort glas vindue. og til sommer er der meget lyst herinde.. selv med persienner trukket ned.
og her ser LCD jo stadig sort ud (så sort som det nu bilver)..

nogle måder at gøre noge ved det.. pånær at få mørklægnings gardiner ?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47887
Jeg forstår ikke helt hvilken slags råd du leder efter? Der findes ikke nogen magisk metode at få plasma TV til ikke at reflektere lys, så hvis du ikke kan blænde af, så kender du jo resultatet på forhånd.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#47892
PZ modellerne har en lidt anderledes coating, som "burde" reflektere mindre lys, men du vil stadig opleve refleksioner.

Personligt synes jeg ikke det er et problem i min egen stue, hvor der også falder meget lys ind. Men jeg ser også sjældent Tv i løbet af dagtimerne.
Af KingGuru
#47902
det jeg ledte efter er hvor træls det bliver i længden.. nede i TC så det meget gråt ud..
Af TYBO
#47910
Plasma skærmene har en grå top og bund når billedet ikke fylder hele skærmen. Det er ikke det du skal frygte mest. Det er værre med reflekserne i glasskærmen.

Personligt er det også 2 ting som får mig til at sortere plasma fra.
Af Kratz
#47926
Jeg sidder selv med PZ800 i en meget lys og oplyst stue. Jeg har på intet tidspunkt fornemmet noget problem med genskind.
Brugeravatar
Af kthomsen
#48011
Kratz skrev:Jeg sidder selv med PZ800 i en meget lys og oplyst stue. Jeg har på intet tidspunkt fornemmet noget problem med genskind.
Samme her med PX80.
Om sommeren står solen så højt at det ingen problem er, og i de 3-4 uger jeg kan se genskind i Oktober, i weekenderne hvor jeg ikke er på job i dagstimerne, da ruller jeg gardinerne for i 1 time.

Men ok, hvis du har aften/natte arbejde eller bare ser mest tv om dagen, kan det da godt være du skulle vurdere plasmabillede og gardin mod LCD.