Debat og råd om TV-skærme. Alt hvad der handler om køb og brug af fladskærme

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#47864
Hej

Jeg er på udkig efter en Full HD tv til stuen i en prisklasse omkring 10k (interval på ca. 8 til 12k)
Som bl.a. skal bruges til konsollerne (xbox 360 og senere ps3) og tv-underholdningen. (Har en 26" tommer HD-Ready tv lige nu og det er fantastiks fedt med en hdmi tilslutning til xboxen, forskellen kan ses mellem en ikke hd og en hd! Har faktisk også HD-DVD boksen til xboxen med 7 HD film, selvom HD-DVD har tabt nu, så er kvalitet jo der stadig)

nu til sagen

Jeg har så kigget på de anbefalede på hjemmesiden her og der finder jeg denne: Sony KDL-40X3500 (med pris på ca. 11k)og Fuld HD, som jeg så gerne vil have

Men så kommer jeg forbi prislisten på hifi-priser og ser denne Fuld HD på første pladsen nedrest i "mest populære":
Sony KDL-40W4500 (med den prisklassen på ca. 10k)

Så kommer jeg selvfølgelig i tvivl om hvilken egentlig er bedst. Alle de forskellige specifikationer siger mig ikke det store... Jeg har fået at vide at skulle kigge efter en 100Hz, hvad det så enden beyder!? og så med noget dvb-c (understøttelse af digitalt video udsændelse med kabel, forstår jeg rigtigt?) Så til sidst så god så mulig kontrast (hvad definitionen for "god" er, ved jeg ikke helt).

Håber der nogen der kan komme med noget super godt feedback og fakta... :)

På forhånd tak
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#47876
Mange af dine generelle spørgsmål er besvaret i denne artikel:
http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.p ... 1210750202

Du kan med fordel kigge på nogle af de andre opklarende fokusartikler vi også har liggende, hvis du vil vide mere om teknikken indenfor TV. Specifikationerne for et TV er også forklaret i vores hovedsektion, som du kan tilgå fra menuen til venstre på forsiden.
#47885
Ja- det er noget godt stof at lige at få på plads, men jeg kunne nu stadig godt tænke mig om der nogen der kunne fortælle mig om de to tv'er.
Da jeg synes de ligner meget hinanende på papiret... Er der nogen der har set dem med deres egen øjne og har noget erfaring?

på forhånd tak ;-)